Aanbevolen routes in het Columbus systeem

De Stip

Forumguru
Ik kom er niet echt goed wijs uit, maar wat bedoelen ze nou met de 3 kleuren waarin de verschillende routes worden aangegeven? Er staat dat er een snelste, een kortste en een meest economische route aangeboden word. Maar welke is nou welke? Onder is blauw, midden is rood en boven is groen. Je zou dus zeggen dat de blauwe het snelst is, de rode het kortst en de groene het meest economisch.

hemi24

Forumguru
Rood lijkt me meer voor de had liggend voor de snelste route... Groen voor zuinigste en dan blijft blauw over voor de kortste?!?
Ik heb deze functie uitgeschakeld, kost onnodig veel tijd bij het berekenen van routes, de kortste is nooit de kortste, en de 3 verschillen nauwelijks van elkaar!

Darkside

Forumguru
Ik wist ook niet wat welke was. Zal misschien best in de handleiding staan, maar daar heb ik dan overheen gelezen.
Ik dacht dat het ook handig was. Maar hij staat nu gewoon standaard op snelste. Dat is ook wat ik altijd kies.
En ze verschilde vaak idd nauwelijks van elkaar

De Stip

Forumguru
De handleiding is overigens best vaag. Ook staan er een aantal opties in, die niet aanwezig zijn op het toestel (zoals de Columbus in het boekje genoemd word). Kan er misschien aan liggen, dat ik een nieuwer toestel of software heb, dan de handleiding. De O-2 is van afgelopen maandag, dus heeft al 500km gereden ;)

Peter79

Actief lid
Ik heb een navigon systeem (los, van voor mijn S2) en die had exact hetzelfde verschillende kleuren. De uitleg die Hemi24 heeft geschreven klopt. Wat ik vaak meemaakte in mijn oude systeem (en zo werkt dit ook) is dat hij op een gegeven altijd een bepaalde route zelf neemt. Ik krijg altijd 3 opties en deed niets, het systeem ging toen zelf aan de gang en koos automatisch de snelste

Bovenaan Onderaan