Aanbevolen fietsdrager electrische fietsen

TamRex

Actief lid
Skoda heeft in z'n accessoires-folder de fietsendrager Thule Europower 916 staan voor € 439,--.
Wie heeft die en hoe bevalt die ?

TamRex

Actief lid
Ja inderdaad erg handig.
Heb al op internet gekeken maar kan nergens prijzen vinden. Ga morgen eens fietshandelaren bellen.
Bedankt voor de snelle reactie.

Wasmachineman

Forumguru
Erg mooi apparaat, hier zal echt een goede doelgroep voor zijn ! Ik wil niet weten wat hij kost maar dat is bijzaak als je hem nodig hebt !!:bye:

amukar

Lid
Ik heb zelf een Twinny Load die na 10 jaar toch wel wat ouderdomssporen heeft. Ondermeer nogal wat roest. Dus die Thules lijken mij wel wat, omdat ze van kunststof en aluminium zijn. Maar nu zie ik deze bikelift van Twinny en de prijs staat er bij. Dus ook speciaal voor de zwaardere fietsen.

TamRex

Actief lid
Ik ga morgen eens bellen met Fietspunt.nl en wil die drager eens van dichtbij bekijken/aanraken. Mogelijk ga ik komende week even naar Zwaag (met gekoelde trein van het Zuiden (Roermond) naar het Noorden.

Glenn

Actief lid
zo hoog moet je die fiets niet tillen al die achter de auto is

maar op het dak als ik dat soms doe met mijn fiets van + 25kg

Ik zag er net een in de folder van ford ehhh ja staan voor 319 euro.
Met opbergtas geschikt voor electrische fietsen

joergarms

Senior Member
Hawk maakt ook erg degelijke dragers, niet de goedkoopste, maar wel solide.

Zelf zou ik geen voorstander zijn voor zo'n electrische drager, het oogt naar mijn idee toch wel wat gevoelig.

Mijn ouders hebben een camper, en ook electrische fietsen. Maar zij, Nou ja, hij, tilt de fietsen er gewoon altijd op. De wielgoot zit toch op een goede 1,5 meter hoogte. Voordeel is wel, ze hebben de Giants, daar kun je de accu's makkelijk van verwijderen, dat doen ze dan ook als de fiets op de drager gaat. Scheelt namelijk ook in belasting van de drager zelf.

kcj

Actief lid
Electrische fietsen + ('aangepaste') fietsdrager : let je wel op het maximum dat je trekhaak mag hebben ?
De "Twinny Load XLC Bikelift" heeft een laadvermogen van 60 kg. Eigen gewicht : 19.2 kg ('Kale gewicht' genaamd :crazy: )

Totaal dus (eventueel) bijna 80 kg.
Welke wagen heeft zo'n maximum toegelaten kogeldruk ?
Niet de Roomster. En bijvoorbeeld Toyota zit er meestal ook ruim onder (50 kg is daar geen eigenaardigheid).

Koen

Ja ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Ik heb er eind mei ook zelf een besteld toen ik de koop van mijn auto regelde. Alleen heb ik er € 339,00 voor betaald ( was een kwartaal aanbieding bij mijn dealer)
Groeten
Nico

Bovenaan Onderaan