Aan de leiding in Monte Carlo, Kevin Abbring en Lara Vanneste in de Fabia S2000 Evo-3

Hetzer

Forumguru
Rally:Aan de leiding, Kevin Abbring en Lara Vanneste in de Fabia S2000 Evo-3

35daqh0.jpg

MONTE CARLO - Op de vierde dag van de Rally van Monte Carlo heeft Kevin Abbring samen met co-driver Lara Vanneste de leiding in zijn klasse gepakt. Zaterdag zag hij de Zweedse concurrent Andersson uitvallen en sloot hij de dag af op de overall twaalfde plaats.

Met onder andere de legendarische ‘Col de Turini’ op het programma genoot Abbring van de proeven, vooral van de avondproeven. "Het was voor het eerst dat ik in het WK een proef in het donker heb gereden. Best wel imposant al die mensen langs de weg en al die flitslichten. Jammer dat er bovenop de Col de Turini geen sneeuw lag, want dat hoort er wel bij eigenlijk", aldus Abbring na de laatste proef van de dag.

Uitrijden als doel
Na het uitvallen van teamgenoot Ogier werd de tactiek bij Volkswagen resoluut gewijzigd. Abbring kreeg de opdracht om te finishen. Toch leek hij nog even de aanval op zijn Zweedse concurrent in te zetten. Hij maakte tijdens de eerste proef van de vrijdag 20 seconden goed op de Zweed Andersson, maar de proef daarna ging het mis. "De meesten reden op banden met spikes, terwijl ik er niet eens sneeuwbanden er onder had. Daardoor zakte ik naar de twaalfde plaats", aldus Abbring. Daarmee waren alle kansen verkeken om nog verder te stijgen in het klassement en reed Abbring de vrijdag op een behouden tempo uit.

2db7212.jpg

Droge proeven
Voor de zaterdag stonden vier proeven op het programma waaronder de fameuze ‘Col de Turini’. Alle records werden uit de boeken gereden, omdat de proef in geheel droge omstandigheden werd verreden. De Fabia Super 2000 Evo-3 van Abbring was daarmee sterk in het nadeel ten opzichte van de sterkere WRC-Auto's, die over een turbomotor beschikken. Abbring moest een plaats in het algemeen klassement prijsgeven aan de Brit Matthew Wilson, maar pakte die plaats direct terug door het uitvallen van de Zweed Andersson. Daarmee kreeg Abbring de leiding in de Super 2000 klasse in de schoot geworpen. Met morgen nog een korte proef te gaan lijkt het ondenkbaar dat die winst hem nog zal ontgaan.

34hzaqf.jpg

Een dikke proficiat aan Lara en Kevin! Ze hebben het super goed gedaan in de monte!!!
Hopelijk wordt dit resultaat nog een paar keer herhaald dit jaar! ;)

Hetzer

Forumguru
En idd gewonnen !!!!!!!!! een mooi Nederlands en Vlaams succes.

fona5c.jpg

MONTE CARLO - Kevin Abbring heeft zondag indruk gemaakt bij de Rallye de Monte Carlo. De rallyrijder uit Son, die onlangs tekende bij Volkswagen, won samen met zijn Belgische navigatrice Lara Vanneste de S2000-categorie. In het algemeen klassement eindigden ze als twaalfde.

Abbring liet in Monte Carlo met zijn Skoda Fabia S2000 diverse krachtige WRC-auto’s achter zich. Tijdens de ceremonie voor het Koninklijk Paleis van Monaco kreeg hij na 1.772 kilometer en 18 loodzware klassementsproeven de overwinningsbeker uitgereikt.

Het is voor Abbring en Vanneste de tweede overwinning in de S2000-klasse na hun succes eind vorig jaar tijdens de Rally van Engeland.

"De ‘Monte’ winnen zorgt voor een ongelooflijk gevoel", jubelde Abbring. "Lara en ik zijn heel trots hier op de kade van Monaco aan de finish te staan van de meest fameuze rally uit het WRC."

"Wij hebben ons van proef tot proef verbeterd en de opdracht van het team uitgevoerd. Ik heb erg veel ervaring opgedaan en ik wil het hele Volkswagen team heel erg bedanken voor hun steun. De samenwerking was perfect."

Kris Nissen, de grote baas van het VW-team, was al even tevreden: "Een groot compliment aan onze rijders en het hele team. Kevin heeft een fantastische prestatie geleverd; we zijn trots op hem en Lara. Hij heeft op een indrukwekkende manier aangetoond over wat voor een groot talent hij beschikt en waarom wij hem als Volkswagen Junior ondersteunen."

bron : www.omroepbrabant.nl

whe2k3.jpg

Bovenaan Onderaan