A-Point Almere, voorheen Skodadealer Holdinga

Beker

Actief lid
Niets dan lof over deze dealer. Heeft zeer veel tijd voor mij genomen en alle vragen beantwoordt (ook die waarvoor hij even iets moest uitzoeken). Alle verkopers (bij mijn weten 3) zijn uiterst correct en attent. Proefrijden in meerdere uitvoeringen was geen enkel bezwaar en toen ik naar aanleiding van dit forum eens kwam vragen hoe het met zijn ervaringen met de Stream radio zat kon ik direct nog eens rijden om het zelf te proberen.

Gedurende de periode dat ik wel een auto mocht gaan uitzoeken maar nog geen order mocht plaatsen is mijn werkgever van leasemaatschappij veranderd. Dit betekende voor Holdinga helaas dat ik geen enkele invloed meer kon uitoefenen op de dealer die mijn Octavia mag gaan leveren. Ik betreur dit zeker gezien de inspanningen van Holdinga zeer. Mijn auto zal nu door Duindam uit Den Haag geleverd gaan worden.

Ik vind het een vreemd principe dat in sommige gevallen er niet gekozen kan worden voor een leverende partij. Zeker als (zoals in mijn geval) pas na de order bekend wordt wie wel de leverancier wordt. Je kunt zo geen extra afspraken maken voor de aflevering (inbouwen PDA bijvoorbeeld) en de dealer die alle inspanningen levert krijgt de vaak verkoop niet.

Gezien de ervaringen bij de deze dealer zal Holdinga natuurlijk wel het onderhoud krijgen. Ik zie mijzelf al iedere keer voor onderhoud naar Den Haag rijden. Hoewel in een Octavia........
 

Karstieman

Forumguru
Volgens mij gaat dat trucje van de leasemaatschappij binnen kort ook niet meer door. Het zou toch van de zotte zijn dat een dealer van hetzelfde merk zijn collega dealers de verkoop steeds 'afpakt'. Bij Renault is dit inmiddels al afgeschaft en leveren alle dealers dezelfde prijs. Zo hoort het ook !
 
De verkoper die mij heeft geholpen bij Holinga is inderdaad een erg vriendelijk persoon. Heeft ook veel tijd voor mij vrij gemaakt. Alleen is mijn besteling niet bij hun gevallen. De dealer in Utrecht kon me iets meer korting geven. (+/- 60 euro), maar dat vond ik niet het belangrijkste. Wat ik wel belangrijk vond is dat ik met een andere skoda rijder mijn velgen mag ruilen. Ik heb namelijk pegasus velgen besteld. Die worden dan geruild voor de spoetnik. Er is namelijk een skoda rijder die de pegasus velgen wil. Die zijn niet los te bestellen, dus hij besteld de spoetnik en krijgt dan mijn pegasus velgen.
 
Nu Holdinga op dit forum vermeld wordt wil ik eigenlijk ook wel wat over ze kwijt, mijn ervaring is namelijk iets minder positief.

De dag dat ik langs kwam voor een proefrit (van te voren een afspraak gemaakt) begon het allemaal erg goed. Er was keuze uit diverse modellen dus helemaal prima. Na terugkomst heb ik zeer lang moeten wachten voordat ik geholpen kon worden. Gesprek vond ik moeizaam gaan en had niet echt het idee dat ze me heel serieus namen. Misschien komt het wel door mijn leeftijd maar dat mag er eigenlijk niet toe doen. Ook als ik nu weer langs kom krijg ik niet het gevoel volledig serieus genomen te worden. Toen ik mijn auto kwam ophalen waren de kentekenplaten niet binnen, daar konden ze niets aan doen maar even een belletje geven dat ik me niet hoefde te haasten was wel op zijn plaats geweest. Heb nu dus ruim een uur in de show room moeten wachten totdat ik mijn auto meekreeg. Ik had tussen 16:30 en 17:00 een afspraak gemaakt om dat ding op te halen maar dan zit je niet op een opmerking te wachten dat het nog geen 17:00 is en dat ze nog even tijd hebben. Uiteindelijk werd het 18:00.

Dat is het minpuntje, voor de rest werd ik tijdens het maken van de offerte goed geinformeerd. Kreeg niet de indruk dat de verkoper meer wilde verkopen dan ik wilde betalen, dus hij was zeker niet pushen. Ik kreeg een gratis stream radio en ze hebben voor mij ook chrome stootstrips geregeld. Dus dit was zeker een groot pluspunt.

Conclusie: Er werken niet "echte" verkopers waardoor alles soms wat moeizaam kan gaan, voordeel is wel dat ze zich niet opdringen. Onderhandelen is zeker goed mogelijk, voor lease rijders dus zeer aantrekkelijk. Reperaties worden goed uitgevoerd, voor onderhoud dus ook aan te bevelen.
 
Rogier dat gevoel kreeg ik ook in het begin (ligt volgens mij inderdaad aan de leeftijd).

Maar jou verhaal vind ik verder best wel positief. Behalve dan dat je lang moest wachten.
 
/forum/images/graemlins/smile.gif jaja en dan binnenkort een skoda. Volgens mijn vrienden ben ik apart. /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Ik ben inmiddels 3 jaar klant bij Holdinga Almere en altijd erg tevreden. Ze zijn altijd erg bereid om te helpen en mee te denken in oplossingen. Maar ja, het is een klein bedrijfje (een man of 6), dus je wacht weleens wat langer, en het gaat niet altijd 100% gesmeerd. Daartegenover staat dat ze hun klanten wel kennen. Bij naam, kenteken en autotype, en dat allemaal uit het hoofd.

martin
 
@Martin, dan waarschijnlijk de vaste klanten want bij de nieuwe klanten moeten ze toch nog wel even zoeken. Toen ik mijn auto op kwam halen zag ik die verkoper echt zo kijken dat hij me ergens van kende maar me niet kon plaatsen.
 
UPDATE:

Deze week mijn auto voor een 30k beurt langs gebracht. Kreeg netjes een O2 Combi 1.6 mee.

- De volgende dag auto weer opgehaald. Er kwam ergens een tik vandaan en dat hebben ze gevonden. Had met de airco te maken achter het handschoenenvakje en ik maar denken dat het ergens uit de speaker kwam.
- Netje in de achterbak was stuk dus die hebben ze vervangen. Omdat dit niet onder de garantie valt zou eigenlijk de rekening naar Leaseplan gaan en die zouden dit natuurlijk bij mij in rekening brengen als zijnde schade. Nu hebben ze het maar kostenloos gerepareerd om mij te matsen en ook nog even mijn kofferbak gerestyled omdat het zo'n sooitje was!!! HULDE /forum/images/graemlins/worshippy.gif.
- Mijn achteruitwissersproeier heeft het nooit goed gedaan. Er schijnt dus een kapje van een Combi op te zitten. Deze hadden ze niet op voorraad maar als ik volgende week even langs rij dan zetten ze die er even op voor me.

Hierbij verdienen de medewerkers bij Holdinga bij deze een pluim. De verkoopafdeling laat dan wel een steek vallen maar de werkplaats maakt die helemaal goed. Super service!!!
 

Thomas76

Nieuw lid
Ik ben ook uitermate positief over deze dealer. Ze helpen altijd prima en zijn beleefd. Voorbeeld: Nadat ik mijn auto een maand had vond een af andere hufter het logootje zo mooi dat ze die maar met een scroevendraaier er af hebben gebikt. Resultaat: geen logo, maar ene behoorlijke kras op de kofferklep. Ze hebben dit in Almere gratis voor me verholpen... Ik moet binnenkort een nieuwe leaseauto bestellen en ik zou het doodzonde vinden als die bestelling aan hun neus voorbij gaat. Hopelijk kan ik wat zeuren bij de leasemaatschappij
 

AGTon

Forumguru
Heb hier geen auto gekocht, ben niet verder dan een proefrit gekomen.

Toen ik hier kwam kijken voor een andere auto duurde het erg lang voordat ik geholpen werd (45 min). Dit kwam omdat de enige verkoper een andere auto aan het uitzwaaien was ( nam wel de tijd om alles uit te leggen). Wat ik jammer vondt is dat zelfs niet iemand van achter de bali de moeite nam om mij te helpen.

De verkoper hielp mij zeer correct en een proefrit maken was geen probleem. Mijn oog is echter op een andere auto bij een andere dealer gevallen vandaar dat de koop niet door ging. Wanneer ik uit mijn garantieperiode kom zal ik zeker bij deze dealer mijn auto laten onderhouden.
 

carfreak24

Forumguru
Mijn O2 komt ook bij Holdinga vandaan. Persoonlijk kan ik het erg goed vinden met die mensen (er werkt toevallig een ex-collega tegenwoordig). Ik heb zelf lan genieg in dealerland gewerkt om te weten waar het fout kan gaan.

En eerlijk is eerlijk, de benadering is mischien soms wat informeel en losjes, maar dat wat ze daar dan eventueel zouden missen voor de veeleisende klant maken ze meer dan goed in de immer correcte aftersales.

Gewoon een net dealerbedrijf.

Jammer dat Gijs er nu weg is (heeft een Lelystad een eigen Skoda-winkel) geopend. Bij hem heb ik de O2 gekocht, dus mischien toch switchen van dealer...
 

Roel

Lid
Jammer dat Gijs er nu weg is (heeft een Lelystad een eigen Skoda-winkel) geopend. Bij hem heb ik de O2 gekocht, dus mischien toch switchen van dealer...

Dat is zeker jammer.
Ook ik heb mijn RS bij Gijs gekocht en was zeer tevreden betreffende zijn klantvriendelijkheid.

Voor wat betreft onderhoud / garantie ben je bij Lester in goede handen.

Binnenkort maar eens een kijkje nemen in Lelystad.
 
Dat is zeker jammer.
Ook ik heb mijn RS bij Gijs gekocht en was zeer tevreden betreffende zijn klantvriendelijkheid.

Voor wat betreft onderhoud / garantie ben je bij Lester in goede handen.

Binnenkort maar eens een kijkje nemen in Lelystad.


Lester werkt er niet meer, helaas. Maakt niet uit, de service is nog steeds top. Ik kom al jaaaaren voor het onderhoud aan mijn vorige twee auto's (Beide O1's) en heb er onlangs voor het eerst een auto gekocht, mijn huidige Superb. Natuurlik wordt die er ook weer onderhouden.

Prima dealer, en de aftersales is echt super. Ben vaak gewoon even snel tussendoor geholpen, nooit gedoe.

En dat je weleens in de winkel moet wachten, tja, daar staat tegenover dat je met kleine dingetjes vaak gewoon tussendoor geholpen wordt. Heel anders dan bij VW Autovroon in a'dam, waar ik als vaste klant altijd 8 weken van tevoren een afspraak moest maken voor de meest lullige dingetjes.

Eén keer zelfs twee weken een nieuwe LMM op proef geplaatst gekregen om te kijken of daar het probleem zat waar we naar op zoek waren. Bleek een relaisje te zijn; LMM terug en mijn oude er weer in. Waar vind je zoiets nog?
 

Pendragon

Forumguru
Wij zijn ook heel erg tevreden over deze dealer. Wij zijn ook altijd door Gijs geholpen en voor de onderhoud vaak door Lester. Beiden zijn nu weg, maar de dealer is nog steeds top. Wij hebben daar inmiddels 4 Skoda's gekocht (2 x Fabia, 2 x Octavia) en mijn volgende auto (S2) zal ook daar gekocht worden. De service is uitstekend, ik hoef eigenlijk nooit lang wachten, krijg altijd een leen auto mee of als ik die niet nodig heb, omdat ik thuis werk, brengen ze mij naar huis. Een ander goed voorbeeld: mijn vrouw kreeg vlak bij huis een lekke band, ik lag op bed omdat ik zo stom was geweest om mij met een haakse slijpschijf in m'n been te slijpen ipv in het ijzer, ze heeft Skoda gebeld en Holdinga kwam binnen een half uur langs met een nieuwe band. En dit was op zaterdag! Ze hadden een nieuwe meegenomen, want de reserve had misschien minder druk. Heeft ons helemaal niks gekost (behalve een nieuwe band natuurlijk). Echt top! Dit soort dealers laat zien dat goed kontakt met de klant belangrijk is en dat zo'n klant daardoor terug komt.
 

artronic

Nieuw lid
Holdinga

Ik ken Nico al vanaf zn Honda tijd in Weesp
Ik reed daar altijd mee met de nacht van weesp
Mijn octavia komt ook bij hun vandaan,en vind de service verder uitstekend:laugh:

Moest vandaag ff motormanagement laten resetten was geen enkel punt zo gebeurd
Wilde ook andere h7 lampen erin hebben dus Nico legde even uit hoe je de koplampunit eruit moest halen
Echt simpel,je moet het alleen ff weten:)

Fijne dealer verders,heel wat anders dan v Voorden met zn opels......:mad:
 

Yeti Linka

Actief lid
Ook ik ben al weer een aatal jaren klant bij Holdinga. Zowel lease als prive worden wij prima behandeld. 13 februari 2009 heb ik een ongeluk gehad met mijn Scoda Octavia die toen op de kop af een jaar oud was. Toch total-loss. Ben daar weer voor een nieuwe gaan kijken. En door een perfecte samenwerking tussen mijn bedrijf, de leasemaatschapij (ing-carlease) en zeker niet op de laatse plaats Holdinga kon ik op 13 maart, vier weken na mijn ongeval een nieuwe Octavia Elegance BL in ontvangst nemen.
 
Ik heb mijn Fabia bij Skoda Holdinga gekocht. Ik moet zeggen dat ik me als klant gewaardeerd voel en tot nu toe goed geholpen ben. Niets te mekkeren. De werkplaats heeft me ook gratis een aantal instellingen in de software aangepast, helemaal top!
 

Ron_2

Senior Member
Ik heb mijn Fabia bij Skoda Holdinga gekocht. Ik moet zeggen dat ik me als klant gewaardeerd voel en tot nu toe goed geholpen ben. Niets te mekkeren. De werkplaats heeft me ook gratis een aantal instellingen in de software aangepast, helemaal top!

Dat laatste zinnetje maakt me hoopvol, als het goed is wordt volgende week een rol staal omgevormd tot de Yeti die ik daar besteld heb. Ik heb aan de verkoper gevraagd een paar aanpassingen te laten doen, hij zou dit opnemen met de werkplaats.
Kennelijk weet de werkplaats dus wel hoe hier mee om te gaan :-)
 
Bovenaan Onderaan