9w3?

Hallo,

Ik heb vandaag mijn handschoenenkastje los gehad om een Nokia carkit in te bouwen. Nadat de boel los was gehaald zag ik achter het kastje een antenne-kabel, een bruine, een zwarte en een blauw-witte draad. Nu had ik al eerder gezien dat er iets van een carkit-voorbereiding aanwezig zou moeten zijn aan de hand van de code 9w3. Deze stond aan de binnenkant van het onderhoudsboekje.
Kan iemand mij vertellen wat precies de functies zijn van de genoemde kleuren draadjes en of ik hier zo een ck-20w op kan aansluiten en wat wordt er bedoeld met 9w3? En vooral, waar lopen de genoemde draadjes naar toe?

Alvast bedankt voor de moeite....
Sander
 

Ronnie

Forumguru
Komen de draden uit in een stekker? Ik heb het schema hier en kan alleen de zwarte (plus 12V) herleiden.
Blauw wit is volgens mij de Gala aansluiting van de radio(snelheidspuls)
Antenne kabel kan het telefoon antennedeel van de triplexantenne zijn.
 
Inderdaad al wel gekeken, maar helaas, alleen de stekkers van de signalering van de riem zijn zichtbaar onder het plaatje. Verder zit er niets.
 

Ronnie

Forumguru
Weet je zeker dat de draad wit/blauw is en niet grijs/blauw? Zwart is dan de plus, grijs/blauw de mute en de antennekabel is voor de telefoon.
 
Hmmm. Nu begin ik wel te twijfelen aan de wit/blauw of grijs/blauw.
Is het dan zo dat er geen - is en dat de geschakelde plus er niet is?
Er zitten namelijk 4 draden op de aansluting van de carkit.
De continu +
De geschakelde +
De -
en de mute.

De antenne-kabel kan ik direct aansluiten?
 

Ronnie

Forumguru
Geschakelde plus kun je van de radio aftakken(solderen met een krimpkousje), de bruine is de massa, de telefoonantenne kan er zo aan.
Het kan zijn dat de zwarte een geschakelde plus is, even proberen met een lampje/meter. Helaas kan ik dat hier in het schema niet zien.
 

hemi24

Forumguru
Voor zover ik me nog kan herinneren van m'n vorige O2:
1x massa;
1x 12v constant;
1x geschakelde +;

en daarbij een antenneaansluiting...

Mij vorige O2 had slecht ontvangst over de carkit (Nokia 6021 met antenneaansluiting).
Toch maar eens het dashboardkastje eruit gehaald en moest tot m'n grote spijt ontdekken dat die gerenomeerde carkitinbouwer van de 4 aansluitpunten er maar eentje had gebruikt en wel op de volgende manier: 2mm achter de stekker bruut doorgeknipt..!

Heb vervolgens alles netjes hersteld en correct aangesloten en nooit meer gepiep/gekraak en gefluit gehad met de carkit.

Zoals Ron al zegt: even een spanningsmeter erop zetten en het contact een keer aan en uit zetten en je weet zo welke draad wat is!
 
Bovenaan Onderaan