8V Sound versterker

Ik heb waterschade gehad waarbij er zelfs veel water onder mijn stoel is blijven staan. Vond mijn versterker – die standaard gepositioneerd is onder de passagiersstoel van mijn Octavia 2014 – niet erg fijn. Sindsdien geen audio meer. Ik heb de versterker eruit gehaald en zie veel waterschade op het moederboard.
Wat ik nu wil is deze versterker vervangen met ongeveer of precies dezelfde. Nou kom ik ze ook tegen van Audi maar ik heb geen idee of ik ook deze kan gebruiken. Ze zien er identiek uit in ieder geval. Enkel de artikelnummer is anders.
Van Octavia: 3V0 035 233 MIB Amp Module1
Van Audi: 3V0 035 465 C MIB Amp Module1
Weet iemand hier meer vanaf? En misschien zijn er nog meer opties voor vervanging van deze versterker? Seat, Volkswagen...
Heb nog geen zelfde gevonden van Skoda op het Internet.
 

Bijlagen

  • versterker.jpeg
    versterker.jpeg
    315,3 KB · Weergaven: 12
  • type.jpeg
    type.jpeg
    363,9 KB · Weergaven: 12
  • moederbord.jpeg
    moederbord.jpeg
    346 KB · Weergaven: 12

Tees

Donateur
Googlend op het artikelnummer op jouw foto is de eerste hit deze:

Meestal geldt dat als iets een ander onderdeelnummer heeft, t een ander onderdeel is. En dus niet zonder meer uitwisselbaar.

Overigens vinden de meesten hier het fijn als je je even voorstel in de Meet & Greet.
 
@Tees Ja, diegene die ik op het oog had is identiek behalve het artikelnr eindcijfers. Deze eerste google hit is totaal niet vergelijkbaar met vorm en type. Maar begrijp dat als Audi(Volkswagen) het maakt dat er dan niet alleen een ander logo op komt maar ook het artikelnr iets anders is. Maar dat kan nog wel betekenen dat het onderdeel hetzelfde doet. Maar zonder bevestiging van iemand ga ik (nog) geen risico nemen.
Dus de vraag specifieker is: kan ik de MIB Amp Module1 vervangen door een MIB Amp Module1 van ieder ander merk?

btw. Heb mijzelf ook voorgesteld in de Meet & Greet. :thumbsup:
 

Tees

Donateur
Oh, ik zie nu ook dat die eerste hit dus niet klopt met het onderdeelnummer dat ik had ingevoerd.
Maar los van welk logootje erop staat: er worden heel veel onderdelen gedeeld tussen VAG modellen. Daarom hebben ze ook die onderdeelnummers, sommige onderdelen worden in tientallen modellen verspreid over de hele VAG familie gebruikt. Maar nogmaals: ander onderdeelnummer (met uitzondering van een letter erachter) geldt over het algemeen van dat dat niet zonder meer uit te wisselen is.
 
Passagiersstoel was fout. Bedoelde onder bestuurder stoel. :bloos: Maar dat maakt voor het verhaal niet uit :giggle:
Ik heb dezelfde vragen maar uitstaan bij demontagebedrijven en hopelijk hebben ze dit onderdeel. Want het enige wat het doet is je audio geven in de auto. En ik moet zeggen dat zonder audio het hele autorijden wel een andere (lees saaie) dimensie geeft. Helemaal met de fluisterstille 1.4 motor op standaard stand.
 

EdK

Forumguru
Gaat toch niet zeggen dat je je eigen gezang niet mooi vind ??

Accapella in je eigen wagen, hoe fijn voor de andere die normaal meerijden.... :D
 
Bovenaan Onderaan