7 april direct besteld Fabia 1.2 TDI Greenline

jdek

Nieuw lid
Preview,

Ik had het idée een VW polo bleumotion te kopen vanwege zijn gunstige voorwaarden.
Omdat ik deze auto toch wat te klein vond bleef ik de daadwerkelijke aankoop een beetje uitstellen. Ik vond hem wel de mooiste van de drie. Hij lijkt op de Sirocco van een aantal jaar geleden.
Ja, en dan was er ook nog de Seat Ibiza, maar deze zit met zijn uitstoot net op het randje van de wegenbelasting grens 95 gr, en als volgend jaar het succes van deze auto’s blijkt, zou het zomaar kunnen dat de grens wordt verschoven naar 90 gr. En dan valt die weer buiten de boot.
De kilometer heffing heeft voorlopig 2 of 3 jaar vertaging opgelopen, dus extra lang genieten van de regeling. Daarna 1,6 cent per km, maar de meeste km die ik rij zijn toch in het buitenland.
Toen ik met pasen het artikel las over de Fabia combi 1.2 TDI, wist ik het meteen. Dit werd mijn nieuwe auto. Dezelfde gunstige voorwaarden, geen wegenbelasting, geen BPM, en eindelijk als particulier eens diesel rijden zonder leeg te lopen aan belastingen.
Ruimte voor alles en nog wat in de auto. Uitstoot CO2 89 gr. Per 100 km. Ik denk dat een hardloper meer uitstoot. Een rokend persoon zeker.

Mijn vorige auto was ook een Skoda, een Roomster 1.4, dus de rij eigenschappen zijn mij bekend. Hiervoor had ik een 3 cilinder 1100 cc.Smart for4, en dit was een super pittig autootje voor zijn klasse. Ook lange versnellingen 110 in z’n derde versnelling en dan direct naar 5 op de snelweg oprit. Hiermee liet ik menig 1.6 liter auto achter me.
Ook met de 3 pitter had ik dus ervaring. In autotest wordt alles wat onder de 1.6 motor als traag afgedaan, dus daar lees ik (bij de Polo) overheen. Er is per slot ook nog een financieel plaatje waarover ik niet heen wil.

Direct na Pasen heb ik op 7 april mijn Fabia Combi gekocht, leuke korting bedongen door a: geen auto in te ruilen, b: goede onderhandelingen (althans op de polo kreeg ik heel wat minder)
Extra’s op de auto genomen zoals dakrail, armsteun, sunset getint achterglas. Voor het overige was deze auto geheel kompleet voor mij. Aflevering rond 2 juli 2010.
Het is overigens mijn 3e nieuwe Skoda van in totaal 6 nieuwe auto's en tig 2ehandsjes.

Review::super: volgt
 

Gieliovd

Forumguru
Leuk verhaal!

Ik schreef net al bij iemand anders, die dingen gaan écht hard!

Wordt tijd om de "club van 1.2TDI" op te richten naast de club die zich concentreert op de 1.2HTP ;)

Als ik een nieuwe wagen zocht dan wist ik het ook wel...
 

RobV

Lid
een zeer goede keuze en idd....de club groeit en groeit...onvoorstelbaar dat er al zoveel besteld zijn van een auto waar je,buiten de folder,nog niets van kunt zien.:laugh:
 

Hetzer

Forumguru
jdek, welkom en gefeliciteerd met de bestelling, waar heb jij hem bestelt en wat zou de productie week bij jouw zijn..

De 1.2 TDI club wie weet, ik zit er aan te denken om na de zomer, als de meeste greenlines zijn uitgeleverd, een 1.2 TDI greenline meeting te gaan organiseren.
 

Gerke

Forumguru
jdek, welkom en gefeliciteerd met de bestelling, waar heb jij hem bestelt en wat zou de productie week bij jouw zijn..

De 1.2 TDI club wie weet, ik zit er aan te denken om na de zomer, als de meeste greenlines zijn uitgeleverd, een 1.2 TDI greenline meeting te gaan organiseren.

Top die gedachte, ik kom ;)
 
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de korting welke verkregen is zonder inruil.
ik zat met hetzelfde verhaal en ben bij verschillende dealers geweest 2 boden 5% op de prijs van 15.990 is euro 800, een andere dealer wist zijn marge nog niet een paar weken geleden, één dealer wilde helemaal geen korting geven omdat de wagens toch wel als warme broodjes gingen.
uiteindelijk heb ik euro 1122 korting gekregen op mijn greenline.
 

pierre27

Actief lid
Goede avond,
ik kreeg 959,25 euro korting, omdat ik geen inruil meebracht.!!
"De 1.2 TDI club" goed idee !!!
mvg.
Pierre:yeah:
 

jdek

Nieuw lid
jdek, welkom en gefeliciteerd met de bestelling, waar heb jij hem bestelt en wat zou de productie week bij jouw zijn..

De 1.2 TDI club wie weet, ik zit er aan te denken om na de zomer, als de meeste greenlines zijn uitgeleverd, een 1.2 TDI greenline meeting te gaan organiseren.
Ik heb hem besteld bij Skoda Rotterdam autostrada bij de Esch.
VW, Skoda en Seat zitten daar gezamelijk bijeen.
Productieweek zou ik niet weten bestel data 7 april, afleverdata 2 juli 2010
Ik heb overigens een witte gekocht, met alle zwarte tinten en dakrail vond ik dat wel weer eens leuk. Net als mijn 1e Skoda 130
 

jdek

Nieuw lid
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de korting welke verkregen is zonder inruil.
ik zat met hetzelfde verhaal en ben bij verschillende dealers geweest 2 boden 5% op de prijs van 15.990 is euro 800, een andere dealer wist zijn marge nog niet een paar weken geleden, één dealer wilde helemaal geen korting geven omdat de wagens toch wel als warme broodjes gingen.
uiteindelijk heb ik euro 1122 korting gekregen op mijn greenline.
Dan ben je behoorlijk spekkoper.
Ik heb voor mijn witte auto met eerder genoemde optie's rond 16000 euro betaald.
Ga zelf maar eens rekenen hoeveel korting, maar jij hebt net iets meer. Ik denk dat de korting ook afhankelijk is hoeveel extra's je erbij koopt.

Ik vind het een klein prijsje voor zo'n complete TDI
 

Hetzer

Forumguru
16K, totaal incl de opties en afleverkosten, is een mooi prijsje, ik heb geen korting gekregen op mijn nieuwe auto , heb wel een zeer goede inruil prijs op mijn huidige Fabia Combi. Dat is altijd leuk zaken doen bij een bedrijf waar je vaker komt, zoals in mijn geval, gewoon aangeven aan bij de dealer, dit geldbedrag heb ik in mijn oude sok zitten, meer wil ik en kan niet uitgeven, en kunnen we weer wat voor elkaar betekenen.:smirk:
 
Dan ben je behoorlijk spekkoper.
Ik heb voor mijn witte auto met eerder genoemde optie's rond 16000 euro betaald.
Ga zelf maar eens rekenen hoeveel korting, maar jij hebt net iets meer. Ik denk dat de korting ook afhankelijk is hoeveel extra's je erbij koopt.

Ik vind het een klein prijsje voor zo'n complete TDI

zal inderdaad ook wel te maken hebben met de extra's.
ik heb de volgende opties: metallic lak- sunset - dakrailing - klein lederpakket - middenarmsteun - maxidot - en mdi.

wel viel het mij op de de dakrailing in de folder 180 kost op de factuur staat een bedrag van 120 euro.
 

van_der_P

Senior Member
Mij viel het ook niet tegen wat ik terug kreeg voor de Roomster, ik had minder gedacht.
En het geen je moet bijleggen vind ik een aangenaam bedrag. Ik ben nog nooit zo weing kwijt geweest voor een nieuwe auto. Hij is dan wellis waar iets kleiner, maar toch helemaal nieuw.
 

cvegreen

Forumguru
In België is de site reeds aangepast naar het nieuwe model fabia , maar de 1.2 TDI zit nog niet in de carconfigurator . (ik speel daar graag mee met die carconfigurator van skoda.be )
 
Een Skoda 1.2 Tdi owners club, daar halen we straks het nieuws nog mee.

In ieder geval gaf Rijnwoud 1500 euro teveel terug voor mijn ouwe Focus, dus ik klaag niet :cheer:
 
Bovenaan Onderaan