jdek
Nieuw lid
Preview,
Ik had het idée een VW polo bleumotion te kopen vanwege zijn gunstige voorwaarden.
Omdat ik deze auto toch wat te klein vond bleef ik de daadwerkelijke aankoop een beetje uitstellen. Ik vond hem wel de mooiste van de drie. Hij lijkt op de Sirocco van een aantal jaar geleden.
Ja, en dan was er ook nog de Seat Ibiza, maar deze zit met zijn uitstoot net op het randje van de wegenbelasting grens 95 gr, en als volgend jaar het succes van deze auto’s blijkt, zou het zomaar kunnen dat de grens wordt verschoven naar 90 gr. En dan valt die weer buiten de boot.
De kilometer heffing heeft voorlopig 2 of 3 jaar vertaging opgelopen, dus extra lang genieten van de regeling. Daarna 1,6 cent per km, maar de meeste km die ik rij zijn toch in het buitenland.
Toen ik met pasen het artikel las over de Fabia combi 1.2 TDI, wist ik het meteen. Dit werd mijn nieuwe auto. Dezelfde gunstige voorwaarden, geen wegenbelasting, geen BPM, en eindelijk als particulier eens diesel rijden zonder leeg te lopen aan belastingen.
Ruimte voor alles en nog wat in de auto. Uitstoot CO2 89 gr. Per 100 km. Ik denk dat een hardloper meer uitstoot. Een rokend persoon zeker.
Mijn vorige auto was ook een Skoda, een Roomster 1.4, dus de rij eigenschappen zijn mij bekend. Hiervoor had ik een 3 cilinder 1100 cc.Smart for4, en dit was een super pittig autootje voor zijn klasse. Ook lange versnellingen 110 in z’n derde versnelling en dan direct naar 5 op de snelweg oprit. Hiermee liet ik menig 1.6 liter auto achter me.
Ook met de 3 pitter had ik dus ervaring. In autotest wordt alles wat onder de 1.6 motor als traag afgedaan, dus daar lees ik (bij de Polo) overheen. Er is per slot ook nog een financieel plaatje waarover ik niet heen wil.
Direct na Pasen heb ik op 7 april mijn Fabia Combi gekocht, leuke korting bedongen door a: geen auto in te ruilen, b: goede onderhandelingen (althans op de polo kreeg ik heel wat minder)
Extra’s op de auto genomen zoals dakrail, armsteun, sunset getint achterglas. Voor het overige was deze auto geheel kompleet voor mij. Aflevering rond 2 juli 2010.
Het is overigens mijn 3e nieuwe Skoda van in totaal 6 nieuwe auto's en tig 2ehandsjes.
Review::super: volgt
Ik had het idée een VW polo bleumotion te kopen vanwege zijn gunstige voorwaarden.
Omdat ik deze auto toch wat te klein vond bleef ik de daadwerkelijke aankoop een beetje uitstellen. Ik vond hem wel de mooiste van de drie. Hij lijkt op de Sirocco van een aantal jaar geleden.
Ja, en dan was er ook nog de Seat Ibiza, maar deze zit met zijn uitstoot net op het randje van de wegenbelasting grens 95 gr, en als volgend jaar het succes van deze auto’s blijkt, zou het zomaar kunnen dat de grens wordt verschoven naar 90 gr. En dan valt die weer buiten de boot.
De kilometer heffing heeft voorlopig 2 of 3 jaar vertaging opgelopen, dus extra lang genieten van de regeling. Daarna 1,6 cent per km, maar de meeste km die ik rij zijn toch in het buitenland.
Toen ik met pasen het artikel las over de Fabia combi 1.2 TDI, wist ik het meteen. Dit werd mijn nieuwe auto. Dezelfde gunstige voorwaarden, geen wegenbelasting, geen BPM, en eindelijk als particulier eens diesel rijden zonder leeg te lopen aan belastingen.
Ruimte voor alles en nog wat in de auto. Uitstoot CO2 89 gr. Per 100 km. Ik denk dat een hardloper meer uitstoot. Een rokend persoon zeker.
Mijn vorige auto was ook een Skoda, een Roomster 1.4, dus de rij eigenschappen zijn mij bekend. Hiervoor had ik een 3 cilinder 1100 cc.Smart for4, en dit was een super pittig autootje voor zijn klasse. Ook lange versnellingen 110 in z’n derde versnelling en dan direct naar 5 op de snelweg oprit. Hiermee liet ik menig 1.6 liter auto achter me.
Ook met de 3 pitter had ik dus ervaring. In autotest wordt alles wat onder de 1.6 motor als traag afgedaan, dus daar lees ik (bij de Polo) overheen. Er is per slot ook nog een financieel plaatje waarover ik niet heen wil.
Direct na Pasen heb ik op 7 april mijn Fabia Combi gekocht, leuke korting bedongen door a: geen auto in te ruilen, b: goede onderhandelingen (althans op de polo kreeg ik heel wat minder)
Extra’s op de auto genomen zoals dakrail, armsteun, sunset getint achterglas. Voor het overige was deze auto geheel kompleet voor mij. Aflevering rond 2 juli 2010.
Het is overigens mijn 3e nieuwe Skoda van in totaal 6 nieuwe auto's en tig 2ehandsjes.
Review::super: volgt