60.000 km beurt,wat moet er 'extra' gebeuren??

skodaboy

Forumguru
binnenkort gaat m'n 02 4X4 1.9 tdi naar de dealer voor de 60.000km beurt.
wat moet er nog extra gedaan worden buiten het onderhoud zelf?
heb zelf ook al één en ander op een lijstje staan wat er moet gebeuren....

1)remblokken voor en achter vervangen (is de eerste set nog)
2)de remolie vervangen/verversen(staat in de ohb)
3)in de ohb staat bij 60.000km de olie van de haldexkoppeling (4X4) vervangen,echter kan ik hier niet uit afleiden voor welk motortype (benzine of diesel) dit bedoeld is.

weet iemand een antwoord op vraag nummer 3??

dank bij voorbaat.

skodaboy

Forumguru
oke dank je...dan weet ik wat ik allemaal moet melden als ik m'n afspraak maak... ;)

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

1)remblokken voor en achter vervangen (is de eerste set nog)

Moesten bij ons ook vervangen worden. Verschiet niet van de prijs hé. Het was meer dan €200 enkel voor het vervangen van de remblokken. Het 60K onderhoud klokte daardoor af op €455!!! en dit zonder 4x4.
Ik vermoed dat jij bij Peussens gaat in Hasselt, wij gaan naar Haesen maar ik vermoed dat de prijzen +- = zijn.
Ik ga vandaag bellen om een afspraakske te maken voor de 90K. Het zal ook weer wat kosten want er moet iets gedaan worden aan het probleem waar een ander topic aan geweid is: Trekhaak knalt tegen de grond.

Captain Hook

Forumguru
In Nederland gelden standaard pakketprijzen voor onderhoud aan je Skoda (te vinden op skoda.nl), is dat in Belgie niet het geval?

Bij zijn de blokken aan de voorzijde pas bij 150.000km vervangen. Aan de achterzijde zitten de originele er nog op (180.000km), maar die moeten over niet al te lange tijd ook vervangen worden.
De vorige eigenaar heeft hem iig niet als taxi gebruikt :)

Dat is een beetje afhankelijk van de garage. Ik denk dat de meesten wel met deze prijslijsten werken hoor maar de extra's zoals remblokken staan daar niet op hé.
Deze prijzen zijn bij mijn gagrage overigens hetzelfde voor Skoda als voor VW en een collega gaat met zijn Passat 1.9TDI bij een andere dealer maar betaalt toch +- evenveel.

Dit heb ik in België nog niet gezien. De prijzen komen wel enigzins overeen met wat ik betaal. Enkel de ruitenwissers heb ik vervangen voor €47 voor en achter samen. Dat is toch wel goedkoper dan wat op de tabel staat.
Ik ga eens zoeken of ik voor opns land ook een tabel vind.

TL@

Forumguru
Bij zijn de blokken aan de voorzijde pas bij 150.000km vervangen. Aan de achterzijde zitten de originele er nog op (180.000km), maar die moeten over niet al te lange tijd ook vervangen worden.
De vorige eigenaar heeft hem iig niet als taxi gebruikt :)

De mijne zijn nu ook versleten (70.000km), lampje op de Maxi-dot brand.

Vind dit ook heel erg snel, op mijn vorige (Astra 1.7) moesten ze pas op 100.000km vervangen worden en op de Golv (IV, 1.9TDI130) op 110.000km, van beiden geen blokken achteraan vervangen (Astra ging eruit op 120.000km en de Golf heeft er nu 125.000km)

Misschien ligt het aan de DSG bij mij want ik rem heel weinig, ik gebruik enkel het rechter pedaal :489:

skodaboy

Forumguru
Moesten bij ons ook vervangen worden. Verschiet niet van de prijs hé. Het was meer dan €200 enkel voor het vervangen van de remblokken. Het 60K onderhoud klokte daardoor af op €455!!! en dit zonder 4x4.

vandaag is mijn 02 4X4 bij de dealer geweest voor de 60.000km beurt.
de remblokken zijn nog niet vervangen gewwest,heb nog géén melding gehad in de mini-dot,dus blijf ik rijden tot het lampje gaat branden.

heb ook gevraagd wat koste om deze voor en achteraan gelijk te vervangen...dit zou rond de 225 euro's gaan kosten...:ahum:

het onderhoud vandaag inclusief 4X4 koste 330 euro's.
is wel de prijs zonder vvw,had er vandaag géén nodig.

Bijlagen

• factuur garage.jpg
    factuur garage.jpg
    10,7 KB · Weergaven: 38

Gieliovd

Forumguru
Grappig dat je met een DSG minder remt dan manueel... Ik rem me met een conventionele automaat in ieder geval het rambam.

Met een handbak raak ik de rem bijna nooit aan.

skodaboy

Forumguru
Die prijzen die vermeld staan in het PDF, is dat bv bij een 30000voibeurt incl olie en filters?

mijn 02 4X4 gaat om de 15.000km naar de dealer voor een beurt.
gisteren zijn alle filters en de olie vervangen geweest want 60.000km telt als een grote beurt...

Bovenaan Onderaan