6 parkeersensoren achter, 4 op radio

Beste skoda rijders,

Afgelopen zaterdag heb ik een Octavia 3 edition gekocht van 2 jaar oud. Er zitten af fabriek parkeersensoren achter op, maar in totaal zitten er 6 (4 stuks onderaan de bumper en 2 stuks helemaal aan de zijkant van de bumper)
Tijdens parkeren zie ik enkel de 4 sensoren achter. Waar zijn die sensoren aan de zijkant van de bumper voor en waarom zie ik die niet op het scherm?

Ik ben aan het rondkijken om sensoren voor te laten plaatsen, bijv. bij cartronic. Werken parkeersensoren voor altijd onder een bepaalde snelheid of moet je die zelf met een knop aanzetten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb parkeersensoren rondom, dus ook voor en bij mij zie je in het scherm ook wanneer er aan de zijkanten van de auto een obstakel is. Bij een bepaalde snelheid gaan de sensoren aan, ook al tijdens het rijden. Wanneer in de file iemand te dichtbij komt rondom de auto, dan krijg ik een melding met beeld. Of de sensoren aan de zijkant ook operationeel zijn als je niet rondom sensoren hebt, weet ik niet.
 
Dus de sensoren voor staan standaard aan onder een bepaalde snelheid, maar je ziet pas de melding op je scherm wanneer ze wat detecteren?
Het is dus niet zo dat je onder die bepaalde snelheid op je radio altijd je sensoren ziet, enkel als er iets wordt gedetecteerd?
 

tha a

Senior Member
die aan de zijkant van de bumper zijn oa voor het automatisch inparkeersysteem. (herkenbaar aan een knop met een stuurtje en een paaltje)
 

widojo

Actief lid
die aan de zijkant van de bumper zijn oa voor het automatisch inparkeersysteem. (herkenbaar aan een knop met een stuurtje en een paaltje)

Dat klopt, wat alleen raar is dat de topic starter schrijft dat hij ook sensoren aan de voorzijde wil laten monteren. Bij het inparkeersysteem heb je die al.:pieker:
 

Jasper-RS

Forumguru
Sensoren op het einde van de bumper is voor o.a. automatisch inparkeren. En dan ook voorzien van 6 sensoren voor. Ik vermoed dat er ooit een andere bumper achter is gemonteerd en de 2 buitenste sensoren dus niet functioneren
 
Dat klopt, wat alleen raar is dat de topic starter schrijft dat hij ook sensoren aan de voorzijde wil laten monteren. Bij het inparkeersysteem heb je die al.:pieker:

Nee ik heb geen sensoren voor, wel 6 achter waarvan er 4 weergegeven worden op de radio.
Die knoppen voor automatisch inparkeren en de knop die ernaast zit (voor handmatig aan uit zetten?) heb ik niet. Ik heb enkel 2 knoppen voor de deurvergrendeling en start stop.

Ik heb een offerte van Cartronic voor 4 sensoren voor bij plaatsen en inleren met radio.
Ik vermoed dat er ooit een andere bumper achter is gemonteerd en de 2 buitenste sensoren dus niet functioneren
wellicht is het ook mogelijk om de 2 extra sensoren in te leren en te tonen op de radio? Dan heb je soort van half 360 graden sensoren. Ik weet alleen niet of dat kan...
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb je al eens geprobeerd om met ingeschakelde achteruitversnelling en veel vrije ruimte achter de auto je hand bij een van de zij-sensoren te houden? Je hebt best kans dat er dan een ander signaal op je display verschijnt, aangevend dat er een obstakel vlak naast de zijkant staat. In real life moet je dan uitkijken met scherp voorwaarts wegdraaien, om dat paaltje waar je achterwaarts vlak langs ging niet alsnog te raken...
 
Laatst bewerkt:

Wanderer200

Senior Member
Ik heb vandaag een Octavia Elegance bnl 2014 opgehaald met rondom sensoren en parkeer assistent (automatisch parkeren). Wanneer ik de parkeersensoren inschakel zie ik alleen aan de voorkant en achterkant streepjes. Moet ik ook niet aan de zijkant streepjes hebben?
 

elephtera

Forumguru
Ik heb vandaag een Octavia Elegance bnl 2014 opgehaald met rondom sensoren en parkeer assistent (automatisch parkeren). Wanneer ik de parkeersensoren inschakel zie ik alleen aan de voorkant en achterkant streepjes. Moet ik ook niet aan de zijkant streepjes hebben?
Onze o3 ebl my2014 heeft parkeer assistent en toont altijd streepjes rond de gehele auto. Niet alleen voor /achter. Dus ja ik zou verwachten dat je meer ziet.
Werkt automatisch parkeren wel?
 

MaxN

Donateur
Ik heb vandaag een Octavia Elegance bnl 2014 opgehaald met rondom sensoren en parkeer assistent (automatisch parkeren). Wanneer ik de parkeersensoren inschakel zie ik alleen aan de voorkant en achterkant streepjes. Moet ik ook niet aan de zijkant streepjes hebben?
Heb je al geprobeerd langs een object te rijden?
Wij hebben dezelfde opties en volgens mij zie je de zijkant idd alleen als er iets is.
 

Wanderer200

Senior Member
Inderdaad vanmorgen gemerkt dat de streepjes verschijnen wanneer je in beweging bent en/of gaat sturen.

De auto parkeer heb ik alleen nog maar aan gehad om door de opties te bladeren nog niet daadwerkelijk gebruikt. Ga er vanuit dat het werkt anders gaf hij vast een foutmelding bij het activeren. Zal binnenkort eens een geschikte locatie zoeken om het uit te proberen.
 
Bovenaan Onderaan