4x4 2.0 1U5 20 jaar oud, still going strong

EdK

Forumguru
Ze ziet er netjes uit voor haar leeftijd....
En ja in zo'n straat is een 4x4 natuurlijk ook geen overbodige luxe....:D
 

myfirstoctavia

Forumguru
By the way.. Bandenmaat.. de grootst mogelijke op deze (originele) velgmaat gemonteerd:
Vredestein Quatrac 215/60 R16 99 V "ExtraLoad", dus qua rolomtrek ook één stap groter dan standaard.

Het resultaat: motor draait lager in zijn toeren bij dezelfde snelheid, en.. de snelheidsmeter heeft NUL afwijking t.o.v. de GPS op mijn telefoon. 50 km/h = daadwerkelijk 50, 80 km/h = 80 en 100 km/h = 100 "geijkt", etc..

Dus zet de CC op 100 / 130 op de snelweg en ik rij ook exact die snelheid.
IMG_20220902_193653794_HDR_copy_2040x1536.jpg
 
Laatst bewerkt:

myfirstoctavia

Forumguru
Tja, toen... Lang geleden.... Toen maskten ze nog échte auto's.
Mooi hoor!

Grtss
Dank. Probeer m zo lang mogelijk "rollend" te houden. Probleemvrij? Nee. 1 enkele weerbarstige motorstorings(code) die blijft terugkeren (snelheidssensor), dat is gebeurd bij inbouw radio, mijn eigen schuld, en hij lust best wat olie..
Roest echter: nergens. Totaal roestvrij. Waar je ook kijkt.
 

Cordoba

Forumguru
Ziet er netjes uit voor deze leeftijd en km-stand. Op de foto's in de startpost lijken er een paar panelen wat doffer te zijn, maar als er niets is overgespoten (bijv. door schade), is die glans wel op te halen.
 

myfirstoctavia

Forumguru
Op de foto's in de startpost lijken er een paar panelen wat doffer te zijn, maar als er niets is overgespoten (bijv. door schade)
Nee. Schadevrij. Nooit overgespoten. Weet ik 100% zeker. Ik moest de foto's verkleinen (te groot) en is waarschijnlijk door jpeg compressie ontstaan. Zie je de auto in "het eggie" zie je totaal niets. Op steenslagschade op de motorkap na.

Screenshot_20220902-220911.png
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik had de compressie al gezien door de verspringende lijnen van bijv. naden, maar compressie verandert niets aan de glans. Ik doe aan detailing en ook bij vorige jobs getraind om verschillen in reflectie (glans) te zien, ik zie veel meer dan de doorsnee autoliefhebber.
Verschil in glans kan ontstaan door bijvoorbeeld swirls (waskrasjes), maar kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met een blanke lak die minder wordt.
 

myfirstoctavia

Forumguru
@Cordoba , ik snap je, maar: ik heb 'm nu 3 jaar, heb hem talloze keren gewassen, ken hem (visueel) door en door. Er is geen kleurverschil, geen verschil in glans, op geen enkel paneel zichtbaar, onder geen enkele lichtomstandigheid. Sorry, respecteer je expertise, maar ik weet dit écht absoluut zeker. Staat je vrij om hem van dichtbij te bekijken en twijfel er geen moment aan dat je zult beamen wat ik stel..
 

eriktv

Forumguru
Ik blijf het een tijdloos model vinden, wij hebben er twee gehad van 2003, beide zilverkleurige combi’s, een RS en een 1.9TDI ASV. De diesel hebben we zonder noemenswaardige problemen (alleen vervanging dynamo) van 200.000-300.000km gedraaid en m’n schoonouders door naar 400.000km. Hij is toen in heel nette staat met originele schokdempers, uitlaat etc naar een heel blije vijfde eigenaar gegaan. Ik verlang er stiekem nog wel vaak naar terug. Lekker op de weg houden dus!
 

Bijlagen

  • 5FF472E1-A411-40F4-9313-EA1006D26FBF.jpeg
    5FF472E1-A411-40F4-9313-EA1006D26FBF.jpeg
    380,7 KB · Weergaven: 8

Tees

Donateur
Zeker een tijdloos model, al vind ik z'n opvolger (de O2 PFL) nog net ietsjes tijdlozer en iets subtieler. Maar beide auto's zijn prima wagens, en kunnen lang mee.
Hetzelfde geldt trouwens voor de F1, die heeft een soortgelijk ontwerp wat ik nog steeds heel aangenaam vind om te zien!
 

Gbn

Actief lid
Snelheids signaal storing na inbouw radio ?
Je GALA signaal wordt verstoord door de radio !
GALA ?
Ja, GALA... Op het ISO block wordt, uit mijn hoofd, op pin 2 het snelheidssignaal geplaatst. Met een originele radio wordt de functie "volume automatisch harder bij sneller rijden" geactiveerd
En, als je langzamer gaat rijden, bijv. snelweg af, wordt automatisch het volume van de radio omlaag gebracht.

Als je huidige radio op die aansluiting iets anders met het signaal doet, dan wordt je snelheids signaal verstoord, en krijg je een storing.
hierdoor kan bijv. je cruise control niet meer werken.

Gerard
 
Bovenaan Onderaan