4 seizoen op 18 inch (4x4)

hemi24

Forumguru
Zelde Michelin Crossclimate SUV, maar dan onder een MB GLC 4-matic : bevallen mijn ouders prima!

Ik heb zelf privé met Crossclimate+ gereden (ca. 9 maanden en 40k km) onder een privé wagen : prima banden voor alle Nederlandse omstandigheden, zou ook voor de lease niet meer anders willen!
Na 40k nog lang niet versleten en prima rijeigenschappen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Na op 3 verschillende auto's over een periode van rond 9 jaar braaf te hebben gewisseld (in eigen beheer, opslag in mijn garage) rij ik nu alweer een jaar of 4 à 5 op Michelin CrossClimates.
Ik wil nooit meer anders...
 

sliderke

Senior Member
De Michelin zijn eigenlijk zomerbanden met iets groffere tekening.
Geven ze zelf ook toe.
Beste all season momenteel is de continental all season contact en nokian weatherproof.
Waarbij ik indien je op wintersport gaat altijd de Nokian zou aanraden.
 

MaxN

Donateur
Ga je op wintersport zou ik altijd voor een echte winterband kiezen. Dan zou ik daar geen risico in nemen.
Voor de standaard NL/BE(Vlaamse) winters(en zomers) voldoen in mijn optiek de allseasons prima.
Hier(normaal) & hier (SUV) zijn ook een tests van allseasons te vinden, andere maat, maar geeft wel een indicatie.
Persoonlijk zou ik een keuze maken uit de 1e 4, maar van de Michelin en de Goodyear weet ik dat de banden ook duurzaam zijn en lang mee gaan. De Continentals heb ik nog niets gelezen, maar uit de eerste test gaven deze een hoge slijtage(testopstelling), wat de praktijk is durf ik niet te zeggen. De Nokian ben ik niet bekend mee maar hebben wel degelijke winterbanden.

P.S. Continetal heeft (nog) geen allseason band voor SUV's.
En diverse merken leveren in NL dit type auto standaard op allseason banden.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ik heb Vredestein Quatrac 5 die tevens goedgekeurd zijn als winterband in 19” onder de Kodiaq 4x4 als winterset en dat bevalt prima. Ben deze keer nog niet aan de wissel toegekomen, maar normaliter rij ik daar van oktober t/m maart op. Hoe ze hartje zomer presteren kan ik je dus niet vertellen, maar 6 van de 12 maanden doen ze het prima.
 

4Motion

Senior Member
Bedankt voor alle reacties mannen.
Ik heb uiteindelijk de Michelin Crossclimates gekozen (op 18 inch). Erg benieuwd naar de prestaties en duurzaamheid!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Davve

Lid
De Michelin zijn eigenlijk zomerbanden met iets groffere tekening.
Geven ze zelf ook toe.
Beste all season momenteel is de continental all season contact en nokian weatherproof.
Waarbij ik indien je op wintersport gaat altijd de Nokian zou aanraden.
Is inderdaad zo:
Michelin Cross Climate is een zomerband met wintereigenschappen.
eigenlijk een perfecte band voor wie slechts 1x per jaar sneeuw ziet. Is voorzien van 3PMSF logo en mag dus officieel in de winter rijden. (zelfs in Oostenrijk en Duitsland)
 

Tinus78

Forumguru
Bij autobild zie ik een test met suv banden welke zeer recent is. (edit, 9 april zie ik nu) Daar komen zowel de vredestein, michelin, maar ook continental banden als beste uit de test.
https://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2019-235-55-r-19-14754871.html
Als ik het goed zie, zijn alle drie deze banden op de maatvoering van de kodiaq (althans de 19”) te verkrijgen.
Ik zit zelf ook aan all season te denken en gezien de test nog zelfs aan de vredestein.
 

hendrik38

Forumguru
Ik ben het gewissel een beetje zat tussen de winter en de zomerset. Ik wil op mijn nieuw te leveren Kodiaq ook op 19 inch all seasons laten zetten. Ik zie hier veel de michellin langs komen. Is dat vooral bij mensen die de kodiaq leasen of prive ook?

P.s. ik zie wel ontzettend grote verschillende tussen de test in de autobild en de test van de ANWB. Zal zeker komen doordat autobild met grotere maten heeft getest dan de ANWB?
 

Canon-Eye

Forumguru
Sinds ik ook genoeg had van dat (zelf) wisselen rij ik privé al jaren Michelin CrossClimates, zij het niet op 19" maar een paar maatjes kleiner: thans 16", op de voorgaande auto 15". Ze bevallen mij bijzonder goed, het is voor mij een perfecte band voor de Nederlandse omstandigheden. Ik doe overigens niet aan wintersport, dat heeft ongetwijfeld enige invloed op mijn eisenpakket.
 

hendrik38

Forumguru
Ik ga 1 maal per jaar op wintersport. Dus stel er wel wat hogere eisen aan. Natuurlijk komt er ook een loopvlaketting in de kofferbak mee. De quatrac lijkt dan iets beter te scoren, maar in de anwb test weer minder. Beetje appels en peren vergelijken. je weet ook niet welke testomstandigheden etc.
 

Rosinfield

† In Memoriam
De CC is meer een zomerband met wintereigenschappen. Ideaal voor onze omstandigheden denk ik. Als mijn zomerbanden op zijn, komen ze denk ik zelfs onder mijn Polo GTI.
 
Bovenaan Onderaan