3X piepen en olielampje knippert soms

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsW

Lid
Heb sinds vandaag weer iets nieuws erbij (sterker nog sinds net).

Ineens begon mijn olielampje te knipperen en piepte 3 X.
het grappige is na 10 sec was ie weer weg waarna 15min. begon dit circus weer voor 10 seconden. ineens bleef ie dit om de zoveel tijd doen.

hoeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand wat dit betekend, het boekje klopt helaas niet altijd.

grtz,
Niels

Mark

Banned
Olielampje dat gaat branden en 3x piepen betekend dat de olie druk wegvalt, in dit geval onmiddelijk stoppen en de moter afzetten.
Ik zou hier geen risico's mee nemen en de wagen zo vlug mogelijk bij de dealer binnenbrengen, als de boel in de soep draaid gaat er een flinke hap uit uwe portomonee.

Red Devil

Actief lid
uhh idd wat Mark zegt.. heel gauw motor uit..
olie druk valt weg, oftewel te weinig olie? dus olie pijl ff checke!
en als die onder minimum zit weet je wat je te doen staat:winkie:

NielsW

Lid
vandaag bij de dealer geweest in Oss, hij heeft gekeken, zichtbaar niets aan de hand. Voldoende olie, geen lekken.
Vandaag is het piepen niet 1 keer voorgekomen.
Hij snapte het ook niet en ik moet het maar even in de gaten houden.

joergarms

Senior Member
Soms zitten er ook echt teveel sensoren en piepjes in een auto.
Vroeger zat er niets in, gewoon je gezonde verstand gebruiken en alles met regelmaat checken.
Nu met al die controlesystemen, we worden lui en vergeetachtig en varen helemaal blind op die boordcomputer.

Roel

Lid
vandaag bij de dealer geweest in Oss, hij heeft gekeken, zichtbaar niets aan de hand. Voldoende olie, geen lekken.
Vandaag is het piepen niet 1 keer voorgekomen.
Hij snapte het ook niet en ik moet het maar even in de gaten houden.

Weet je zeker dat het het motorolie lampje betreft?
Ik heb 5 jaar geleden een leen-Octavia meegehad op vakantie naar Zuid-Europa, welke ook begon te piepen, met name als de auto op een helling stond. Dit bleek dus de remvloeistof sensor te zijn. Omdat het peil wat aan de lage kant was, reageerde deze met 3 piepjes. Stond de auto op een vlak stuk, dan was er niets aan de hand.

Misschien is het bij jou niet hetzelfde, maar zeker het controleren waard.

NielsW

Lid
tsja,

of er moeten meer oliekan symbooltjes op het dashboard zitten of ik weet het wel heel zeker.
Volgens de dealer heb je duizend en 1 symbolen die in combinatie met piepjes weer iets anders betekenen. Beetje net als je bios van je PC.

Silk

Nieuw lid
Heb dit ook gehad. Meteen oliepijl checken. Als dit goed is, dan waarschijnlijk defecte sensor. Dit is door je garage in een mum verholpen. Zit bovenin.... Ben een technische leek, maar was ongeveer 13 euro kwijt.

Succes.

NielsW

Lid
vandaag naar de efteling geweest (pfffffffffff wat een drukte).
op de heenrijs vlak voor kaatsheuvel begon het $*%)( weer en op de terugreis vlak voor ik thuiskwam alweer.

lijkt er op dat het voorkomt als de motor heel warm wordt maar kan dit natuurlijk niet hard maken. Wel toevallig dat het 2 dagen niet voor is gekomen toen ik heen en terug ree naar den bosch (15/20min. korter dan kaatsheuvel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan