3e remlicht skoda octavia lll 5e greenline

Franz

Nieuw lid
goedenavond allemaal,

Ik heb een Skoda Octavia greenline lll 1.6tdi, nu is mijn 3e remlicht (Led) defect en is hier op afgekeurd met de apk.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier enig idee van hoe ik deze uit kan bouwen? Op Engelse site’s staat dat je de hele spoiler moet demonteren maar dit lijkt me vrij sterk.
Dit forum helemaal door gespit maar ook geen succes, alleen over de Octavia ll.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg

Franz Muter
 

HarrieSkoda

Forumguru
Voor de O3 is hier ook iets over geroepen! Aantal maanden terug.

In mijn eigen topic zijn volgens mij wat foto’s te vinden hoe dit remlicht los te maken is.

Zit met clips vast zover ik kon zien toen ik het los had.
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

Franz

Nieuw lid
Goedemiddag ,

Na enig zoekwerk heb ik hem vandaag er uit gekregen , zit geschroefd vanuit de binnen kant.

Hij zit dus niet geklikt , als je de binnenbekleding er uit haald kun je boven in een soort foam voelen dit moet je verwijderen.
Hier na kun je 2 dopjes door boren(ik kreeg ze er ik elk geval niet af ) en zit hier achter 2x een torx 15 schroef deze draai je los en hierna pak je hem er zo uit .

Mvg Franz
 

HarrieSkoda

Forumguru
Aha, wist even niet meer precies wie @Tommie-boy , maar jij dus!

Het valt allemaal wel mee qua werk.. die 2 delen van de kofferdeksel zijn er zo van af. Dan even pielen tussen de verstevigingsdelen van de klep, dat dan weer wel!

Is het één lampje, of is het een strip?
Anders gelijk vervangen voor LED :D?
 

Tommie-boy

Actief lid
Het loshalen van de binnenbekleding was zo voor elkaar, maar de greenline heeft een spoiler achterop de klep waardoor je net even verder/dieper moet pielen om hem los te krijgen dan auto's die deze spoiler niet hebben.

Bij de greenline is het 3e remlicht standaard al led trouwens :D. Onderdeel is echt bizar duur, iets van tussen de 90-95 euro uit mijn hoofd. Voor.een.led.balkje. :nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan