3e remlicht loshalen hoe???

aiva tco adoks

Forumguru
Er zijn een aantal lampjes stuk van mijn 3e remlicht.
Zijn dit steeklampjes of moet de hele unit vervangen worden.

Als dit een hele unit is hoe vervang je deze
 

hemi24

Forumguru
3e remlicht is een unit met LED's, moet je hoogstwaarschijnlijk als complete unit verwisselen, staat in elk geval niet in de gebruikshandleiding...
 

EdK

Forumguru
3. Brake light LED

staat er gewoon in je manual van je wagen en wel onder soorten lampen
Meestal vlak bij de bladzijdes waar je zekeringen ook staan vermeld
 

Ronnie

Forumguru
Meestal zijn er 4 led's "gebundeld"op een begrenzingsweerstandje, waarschijnlijk dus een weerstandje defect. Even de multimeter erop zetten dan is het meteen duidelijk! Handleiding uitbouw bekleding achterklep en 3e remlicht heb ik in het download centrum geplaatst.
 
Ik heb ook foutmelding dat er iets met mn 3e remlicht zou zijn. Vrouw de voet op het rempedaal en ik kijken bij het remlicht, inderdaad 2 van de ... ledjes branden niet. Is dit makkelijk zelf te vervangen of de melding uitzetten?
 

jkwakman

Nieuw lid
Niet het handigste forumlid hier, maar verlichting vervangen wil normaal wel lukken. Ik heb echter wat problemen met het loshalen van de bevestigingsbout bij mijn Skoda Octavia Combi II. De positie bij de handgreep (in de diepte, boven je hoofd) maakt het ook niet echt gemakkelijk. Welke type Torx moet ik hiervoor gebruiken?

En waar kan ik een soortgelijke bout bestellen zodra ik hem los heb? Het ziet er naar uit dat deze bout al het nodige heeft meegemaakt of in ieder geval erg vast is gedraaid.
 

Bijlagen

  • bevestigingsbout.jpg
    bevestigingsbout.jpg
    156,9 KB · Weergaven: 61

GJ M

Forumguru
Als ik t moet inschatten T20. Indien niet: probeer T15 of T25 :pardon: Is volgens mij redelijk standaard schroefje: ijzerwaren boer of anders heeft de dealer ze vast wel.
 

jkwakman

Nieuw lid
Ter referentie voor andere forumleden en @GJ M : Het was inderdaad T20 :) Bij de bovenste kleding van de kofferbak heb je ook nog T25. Verder is een bekledingshevelset voor het schadevrij loshalen van de panelen wel handig.
 
Bovenaan Onderaan