Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
3e remlicht controleren? En inderdaad doet het niet
In mijn Superb uit 2016 krijg ik de melding: 3e remlicht controleren. Een mooi uitroepteken staat er bij. En inderdaad het 3e remlicht doet niets. Heeft iemand ervaring ermee wat er mis is, kan zoiets helemaal uitvallen, zijn toch allemaal ledjes? Hoor graag wat wijsheid is. Alvast dank!
Ik zou beginnen met de zekering checken, kabelbreuk en corrosie in stekkers gaan (meestal!) eerst gepaard met af en toe wel, af en toe niet werken (en dus soms een foutmelding terwijl er niets aan de hand lijkt te zijn) en dan iets later helemaal niet meer werken. Zekeringen hebben de kenmerkende eigenschap in één keer te smelten.
Ok, ga ik eerst even op zoek naar de zekering. In het boekje zag ik hem niet direct staan onder remlicht, maar er zal vast een nummertje zijn. Roest en breuk lijkt me het minst waarschijnlijk. En eigenlijk is dit in 5 jaar de eerste storing....
Klopt inderdaad, geen aparte zekering kunnen vinden. Meest waarschijnlijk acht ik dan de stekkerverbinding.
Iemand een idee hoe ik het 3e remlicht kan demonteren, zit echt bijzonder netjes in elkaar en ik zie alleen een schroefje aan de binnenzijde van de achterklep (is een combi), maar of die helemaal naar het remlicht gaat weet ik niet. iemand ervaring mee?
Schroefje(s) zitten aan de binnenzijde.
Bij Caddy één moeten vervangen en zaten met een tweetal schroefjes vast
Heb toendertijd één bij Ali besteld maar doe ik nooit meer.
Lijkt identiek maar heb uiteindelijk de oude rubbers en wat kit moeten gebruiken om hem gemonteerd te krijgen.
Maw als unit stuk is dan origineel bestellen is mijn advies..
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.