3 Poten

RefleCs

Forumguru
Mijn vrouw was vanavond weg met de auto. Op de terugweg knipperend motormanagement lampje en het EPC lampje aan verder schokken en stoten....

De auto loopt op 3 poten en staat nu bij de ANWB gestald. Bobine is vervangen maar dat was niet het euvel. Hij blijft op 3 poten lopen. Bougies hadden ze niet liggen maar ik ben bang dat die ook niet het probleem zijn.

We zijn net thuis en moeten morgen maar afwachten wat de uitkomst zal zijn.
 
Is de auto uitgelezen? Of doet de ANWB dat niet?


Probleem is dan vaak snel gevonden. Schokken en stoten hoort bij het noodprogramma. M.a.w. de auto heeft zelf een probleem geconstateerd en om vervolgschade te voorkomen schiet hij in het noodprogramma. Het kan bijvoorbeeld een defecte bougiekabel zijn, snel en goedkoop opgelost dan. Gebeurt wel vaker. Kan ook wat anders zijn, snel uitlezen dus!
 

RefleCs

Forumguru
Auto is uitgelezen. Cilinder 1 zou niet werken. Vandaar eerste verdenking bobineblok. Aangezien 1 van de polen daarvan er ook niet goed uitzag was dat niet een gekke verdenking. Echter dat was niet het probleem. Bougies waren ook niet het probleem en dat was wat de ANWB voor mij kon doen op dat moment. (het was 1 uur 's nachts inmiddels). De volgende dag is de auto op transport naar de dealer gegaan dus ik zal morgen wel weer meer horen hopelijk.
 

Chatslet

Forumguru
Kan inderdaad een bougiekabel zijn. Als die slecht is kan de spanning op de massa overslaan. Bougie kan ook gewoon kapot zijn.
 

RefleCs

Forumguru
Had het nog niet gepost. Domweg kwestie van tijd tekort op een dag. Maar de auto is weer gerepareerd. Een van de bougiekabels was defect en inderdaad zoals je aangeeft sloeg de spanning over op de massa.

Hij lijkt wat soepeler te rijden nu ook.
 

RefleCs

Forumguru
Deze keer was de Bobine de boosdoener... hopelijk blijven we nu weer wat langer verstoten van dit probleem.
 

Chatslet

Forumguru
Liever laat je de 3 overige bougiekabels ook preventief vervangen. De bougies krijgen vaak ook flink wat te verduren met een defecte bobine. Ik snap niet waarom het hele setje niet in 1 keer is vervangen. Materiaalkosten zijn gering en alles moest toch al los.
 

RefleCs

Forumguru
Heb net even gekeken en ook de kabels lijken vervangen. Zien er nieuw uit iig. Moet het ze nog even navragen.
 
Bovenaan Onderaan