3 kinderzitjes achterbank

M9820441

Nieuw lid
Aan de trotse bezitters van een S3 Combi.
zijn er mensen die daar drie (kleine) kinderen op de achterbank mee vervoeren?

Anders gezegd : ik zou drie kinderzitjes moeten kunnen installeren op de achterbank. Ik weet dat er geen isofix op de middelste plaats zit.

Iemand die hiermee ervaring heeft?

Kinderen zijn , 0j, 3j, 7j.

Bedankt!!
 

Spierings

Forumguru
Dan pak je toch gewoon een zitje zonder isofix...

Snap je probleem ook niet helemaal, een superb is erg groot. Er zijn genoeg mensen die 3 kinderzitjes in een kleinere auto op de achterbank hebben..

Een 7 jarige zit toch al erg vaak op een stoelverhoger?
 

M9820441

Nieuw lid
De vraag is eerder : zit de persoon in het midden nog wel comfortable? (Maw : hoe zit het met de vorm van de 2 buitenste stoelen? Zit de middelste persoon niet geplet tussen de 2 anderen of valt dat allemaal wel mee?
 

MrEdge_

Forumguru
Ik heb 2 kinderen van 2 en 5 jaar. Eén Maxi Cosi Familyfix met Pearl stoel erop voor de 2-jarige en een Rodifix stoel met isofixbevestiging voor de 5-jarige. Ik kan je vertellen dat door de breedte van beide stoelen een derde passagier achterin het midden niet fijn zal zitten. Een volwassene past er sowieso niet meer tussen, een kind van 7 zal het er ook niet fijn hebben. Ik doe dan de aanname dat de kinderen van 0 en 3 nog in autostoelen zitten en het kind van 7 hooguit een verhoger gebruikt en dus in het midden zit.

Als je geen gebruik maakt van de isofix bevestigingen, dan denk ik dat het een stuk makkelijker wordt. De stoelen kunnen dan verder uit elkaar staan waardoor er in het midden meer ruimte overblijft.
 

riskitalltowin

Actief lid
Ik heb 2 kinderen van 2 en 5 jaar. Eén Maxi Cosi Familyfix met Pearl stoel erop voor de 2-jarige en een Rodifix stoel met isofixbevestiging voor de 5-jarige. Ik kan je vertellen dat door de breedte van beide stoelen een derde passagier achterin het midden niet fijn zal zitten. Een volwassene past er sowieso niet meer tussen, een kind van 7 zal het er ook niet fijn hebben. Ik doe dan de aanname dat de kinderen van 0 en 3 nog in autostoelen zitten en het kind van 7 hooguit een verhoger gebruikt en dus in het midden zit.

Als je geen gebruik maakt van de isofix bevestigingen, dan denk ik dat het een stuk makkelijker wordt. De stoelen kunnen dan verder uit elkaar staan waardoor er in het midden meer ruimte overblijft.

Ik pas tussen de kinderzitjes achterin, beiden met isofix.

Ik ben dan ook een heel smal ventje.

In mijn Passat eens 3 kinderstoelen achterin gezet, alle 3 non Isofix.
 

M9820441

Nieuw lid
Je aanname is correct, de oudste zal in het midden moeten zitten.
Zijn de buitenste achterzetels vlak genoeg? Maw , als ik geen isofix gebruik (wat ik zoiezo zou doen) , staan de stoeltjes niet te schuin? Ervan uitgaande dat de buitenste zetels aan de randen wat omhoog komen?
Ik heb geen goed zicht op de bouw van de achterbank, vandaar mijn gedetailleerde vragen.

Op zich denk ik ook wel dat het moet lukken, omdat er toch 1500mm ruimte beschikbaar is. Dit moet volstaan voor drie kinderen min of meer confortabel te vervoeren.

Ik ben zowiezo van plan dit is live uit te testen, maar wilde reeds graag wat voorbeelden uit de praktijk ;)
 
Ik denk dat het erg krap is in het midden. De auto is ruim, maar meer in de lengte als in de breedte. Zelf heb ik een kinderstoel (isofix) en een babystoel (non-isofix) op de achterbank. Daartussen ga ik niet nog een stoeltje krijgen.

Maar de beste manier om het te controleren is het meenemen van je zitjes en kinderen naar een Skoda dealer en zelf passen.
 

Ernst001

Nieuw lid
Sinds 2 maanden heb ik de Superb Combi. Ik heb 3 kids in de leeftijd van 2, 4 en 5 jaar. Mijn dochtertje van 2 zit nog in een echt kinderstoeltje (Maxicosi), de middelste van 4 zit in een kinderstoel voor de leeftijd vanaf 3j (ook van Maxicosi) en de oudste zit alleen op een zitje. Het is in de breedte niet heel ruim, maar ik vind het wel te doen.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik heb er ook drie waarvan 1 in de maxicosi (op een easybase) en 1 in een kinderstoel (2,5 jaar).

De oudste (5 jaar) zat altijd op een zitverhoger maar die krijg ik met geen mogelijkheid meer tussen. Als ik hem er dan met geweld tussen prop kan ze de gordel niet meer vastmaken omdat die onder de stoel zit.

De buitenste stoelen verder naar buiten lukt ook niet echt omdat ze dan scheef gaan staan.

De oudste zit nu bij mij gewoon zonder stoel op de achterbank. Houd niet over qua ruimte maar het is even niet anders.
 

RefleCs

Forumguru
Voordeel is dat die van mij net ff wat ouder zijn. Beide zitten op een zitting verhoger en laatst een vriendinnetje mee gehad ook op een zitting verhoger en dat ging prima. Ik kan me echter voorstellen dat als je nog een maxi cosi mee moet sleuren het een lastig ding wordt. De zijkanten van de bank komen best omhoog waardoor het stoeltje scheef zal gaan staan als het daarop moet staan.

Mijn conclusie, ja het kan maar of het nou comfortabel is....
 

CDK

Forumguru
@RefleCs, met die link die ik gepost heb hierboven heb je dus geen zitting verhonger meer nodig, eigenlijk is het een gordel verlager ;)
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik lees allerlei variaties, maar telkens met de oudste in het midden.
Probeer eens te varieren met de stoeltjes in een andere volgorde. Kan sowieso schelen met het vastmaken van de gordel.
De Tobi's etc maak je één keer vast en dan hoef je niet meer bij de gordel. Het is dus belangrijker dat voor de zitverhogers de gordelsluiting bereikbaar blijft.

In een Octavia III lukte het mij wel met een Tobi en twee Rodi Airprotect, maar de stoeltjes zitten dan strak tegen elkaar en de deuren. Met isofix lukt dat dus sowieso niet. Wat ik begreep van de Superb II is dat het daarbij niet lukte vanwege de dikke "wangen" van de achterbank. Weet niet hoe dat met de Superb III.
 

MrEdge_

Forumguru
Ik lees allerlei variaties, maar telkens met de oudste in het midden.
Probeer eens te varieren met de stoeltjes in een andere volgorde. Kan sowieso schelen met het vastmaken van de gordel.
De Tobi's etc maak je één keer vast en dan hoef je niet meer bij de gordel. Het is dus belangrijker dat voor de zitverhogers de gordelsluiting bereikbaar blijft.

In een Octavia III lukte het mij wel met een Tobi en twee Rodi Airprotect, maar de stoeltjes zitten dan strak tegen elkaar en de deuren. Met isofix lukt dat dus sowieso niet. Wat ik begreep van de Superb II is dat het daarbij niet lukte vanwege de dikke "wangen" van de achterbank. Weet niet hoe dat met de Superb III.
Op zich een goed idee, zolang je hooguit 1 isofix bevestiging wilt gebruiken. Wat wij meestal doen als er bijvoorbeeld een extra volwassene mee moet, is 1 stoel op de bijrijdersplaats zetten. Dan passen er prima 2 volwassenen op de achterbank naast een stoeltje.
Voor lange ritten kan dat voor @M9820441 ook een oplossing zijn. Maxi cosi naar voor, vrouw, kind van 7 en kind van 3 op de achterbank.
 

Cordoba

Forumguru
Andere optie, zeker in de combi is een klapbankje in de koffer. Als ik het goed heb heeft @Oenoud dat in zijn Superb laten doen.
 

BBO

Senior Member
Ik heb geen 3 maar 1 kinderstoel in mijn wagen staan 8 tot 36 kg. De kinderstoel is geen isofix. Ik merk wel dat de kinderstoel die ik staan heb veel breder is als de kinderstoel die bij mijn vrouw staat.

Als je mijn mening vraagt zal er ook veel afhangen van merkt / type/ breedte van de stoel of het al dan niet zal lukken.
 
Bovenaan Onderaan