3 kinderen op de achterbank, past dat?

Skoda-rijder

Nieuw lid
Wij rijden nu 3 weken met onze 2 kinderen (4 maanden en 2 jaar) met veel plezier in onze Skoda Fabia Greenline.:)

Nu zouden we volgend jaar graag een 3e kindje willen. We vragen ons echter af of dat wel past op de achterbank.

Iemand ervaring met 3 kinderen op de achterbank? Misschien met speciale kinderstoelen oid?

Het zou jammer zijn als we onze Fabia weer moeten verkopen omdat het niet past.:(
 

EdK

Forumguru
volgens mij is deze vraag met natwoorden al eens gesteld op het forum ergens begin dit jaar.
Dus gebruik de zoekfunctie eens of dat degene die dit was dit leest en het antwoord kan geven.
 

Hetzer

Forumguru
als er links en rechts een kinderstoel of stoelverhoger geplaatst is, is er, in het midden ruimte, daar zou een kind kunnen zitten, maar uhhhh erg ruim is het niet, voor kleine stukjes zou het kunnen, maar zeker niet voor langer stukken, weet ik niet
 

stradje

Actief lid
Wij hebben ooit eens zo'n combistoeltje voor 2 kinderen gehad. Volgens mij zou dat goed te combineren moeten zijn met nog een maxicosi o.i.d..
 

Skoda-rijder

Nieuw lid
Wij hebben ooit eens zo'n combistoeltje voor 2 kinderen gehad. Volgens mij zou dat goed te combineren moeten zijn met nog een maxicosi o.i.d..


Dat zou voor ons de oplossing zijn.

Ik heb even op internet gezocht maar kan er geen vinden. Heb je misschien iets van een merknaam of winkelnaam?
 

Ron467

Actief lid
Andere tijden natuurlijk maar...,

vroeger zat ik met vier personen (2 broers en een zusje) op de achterbank van een VW kever, tent camperen naar Italië.....
Geen gordels nodig, we zaten klem. :winkie:

Tja, hoe wil je ze verwennen.
Neem even een buurkind mee om te passen, dan weet je het.:aangenaam:
 

corsaar

Senior Member
Het is geen kwestie van verwennen maar je bent aan regels gebonden.
Ik heb wel met 9 mensen in een vierpersoons auto gezeten.
Kinderen wegbrengen na een kinderfeestje werd later ook meerdere
keren rijden,wegens veiligheid en regels
 

stradje

Actief lid
skoda-rijder: dat is voor ons echt al heel lang geleden (3 van de 4 kinderen inmiddels het huis uit door de week). Ik denk dat je dit eens zou moeten navragen bij een bedrijf dat ook de enkelzits kinderzitjes levert.

Maar je kunt natuurlijk ook eerst eens kijken of 3 normale zitjes waarvan 1 een smalle ook niet gewoon past. Zijn er geen smalle "zitverhogingen" voor de oudste, want die is t.z.t. 4, toch?! Of een van de ouders midden tussen 2 zitjes op de achterbank en 1 van de maxicosis omgekeerd op de bijrijders plaats.

Eigenlijk zouden ouders met 3 of meer kinderen gewoon eerder met AOW/pensioen moeten mogen, toch?! Wat zij allemaal niet moeten doorstaan om de oudedagsvoorziening van de rest van de bevolking veilig te stellen ;) !! Het wordt nog veel erger als niet alleen meer in je wagen willen zitten, maar hem gewoon mee op vakantie nemen of hem in het weekend inpikken en je verbruikscijfers naar de filistijnen helpen! Maar het zijn natuurlijk wel schatjes.
 

Skoda-rijder

Nieuw lid
Vandaag uitgeprobeert met nog een kinderzitje van anderen. Helaas passen er geen 3 kinderzitjes naast elkaar. Zelfs alleen een stoelverhoger ertussen lijkt niet te passen.:(
 

Falcon

Donateur
Romers zijn niet de smalste. Die van de Babywalz zijn volgens mij wel. Als die niet bevalt kun je terugsturen
 

rocket

Senior Member
3 kinderen past dat

Natuurlijk past dat ik heb zelf drie kinderen van 8, 9, 11. gaat erg goed ruimte genoeg

Edwin
 

Bart_G

Lid
En de topic-starter zit dus juist met het probleem dat als hij een derde kindje heeft, hij drie kinderen in stoeltjes op de achterbank moet doen... "ruimte genoeg" wordt dan wel erg relatief ;)
 
Bovenaan Onderaan