230v niet aanwezig in Superb Style Business

BBO

Senior Member
Een klant van mij heeft een 3 maand geleden zijn superb combi style geleverd gekregen (in Belgie). 230V was niet aanwezig. Hij heeft 100 euro terug gekregen van de dealer. Gevolg is ook dat hij ook geen usb aansluiting heeft. Bij mijn L&K zit 230V/ usb er wel in. Ik heb de Usb lader als meer gebruikt als 230V.

MarsMars

Senior Member
Ik vraag me nog steeds af wat je nou in hemelsnaam in zo'n 230V aansluiting moet stoppen ?
Alles wat je serieus wilt gebruiken in je auto kun je via USB aansluiten of desnoods de sigarettenaanstekeraanltuiting.

Alles wat ook maar een beetje serieus energie gebruikt gaat toch niet werken.
Laptop en koelbox doen het anders uitstekend op de 230V aansluiting. Lekker hoor geen gezeur met 230V omzetters met irritante hoogtonige koelingsventilatoren!

Level42

Forumguru
Ik heb een koelbox met sigaretteaanstekeraansluiting, lekker makkelijk omdat die achterin al zit...zowel bij passagiers als in de kofferbak.

Laptops, dat waren die dingen die we 10 tot 5 jaar geleden allemaal meezeulden voordat er iPads waren toch ? Heb ik niet meer :D

gdisselkoen

Forumguru
Koelbox gaat op 12V. Ik heb wel een omvormer om hem op 230V te gebruiken, maar dat doe je niet omdat je nu een 230V aansluiting in de auto hebt. Ik heb de 230V aansluiting ook niet, en ik denk dat ik hem ook niet zal missen. Wat ik wel jammer vind, is dat ik nu ook niet de USB aansluiting heb. Moet ik weer een adaptertje in de 12V drukken om een USB aansluiting te hebben. Gelukkig heb ik die maar een paar keer per jaar nodig achterin.

RefleCs

Forumguru
Wat ik het meeste mis achterin is de USB poort. De 230v weet ik niet of ik die snel zou gebruiken.

Daarnaast vind ik het klepje (asbak) met de 12v aansluiting niet praktisch. Al helemaal niet als de achterbank vol zit. Ik ga nog eens rustig kijken hoe ik dat op ga lossen.

Level42

Forumguru
De 12V bij de sigaretteaansteker is simpel af te tappen en naar een vaste (inbouw) USB poort te leiden. Waar je die plaatst is punt 2.....

Level42

Forumguru
stop mar met kijken @RefleCs gewoon deze op plaats van je 12V
Of deze ernaast of erachter plaatsen:
http://www.allekabels.nl/usb-autola...-2100ma.html?gclid=CMfImJz-rM0CFVXNGwodoEQOUQ
Da's nog simpeler :)

....en als je geen haast hebt ......deze belooft nog meer stroom te kunnen leveren.....en is een stuk goedkoper ;)

Sale! 3100mAh 5V 3.1A USB Car Charger Power Supply MINI Size Usams Dual Port USB Car Charger Perfect in Car Cigarette Lighter
http://s.aliexpress.com/QJb2i6je

Laatst bewerkt:

MarsMars

Senior Member
Beiden leveren max. 3.1A, dus daar zit geen verschil in.
Vrees wel dat de china versie geen enkele beveiliging kent tegen kortsluiting, en al die andere dingen die de NL versie wel heeft :nono:

RefleCs

Forumguru
Zo'n ding heb ik al. Maar wat ik een groot nadeel vindt is dat het klepje dan open moet staan. Bij de 230v aansluiting is dit klepje anders en zit deze minder in de weg als er een passagier in het midden plaats neemt.

Ik moet mijn nog eens even goed verdiepen in de achterbank. Ik kom daar niet zo vaak :tongue:

Level42

Forumguru
Sterker nog, ik weet het wel zeker, dit is precies dezelfde als die van allekabels.

http://s.aliexpress.com/2qEjyENJ

Weet je meteen een beetje wat hun marges zijn. Natuurlijk, ze moeten voorraden enzo aanhouden en je hebt hem morgen in huis, maar zij kopen ze nog veel goedkoper per honderden in dan wij per stuk bij Ali moeten betalen. Maar het product is gewoon hetzelfde.

Overigens staat er heel duidelijk dit bij:

Uitgaande stroomsterkte maximaal: 2100mA.

Af die andere wel tegelijkertijd 2100 en 1000mA kan leveren betwijfel ik hoor....maar het staat er wel.

Laatst bewerkt:

Fonny

Nieuw lid
Vandaag mijn Superb (Ambition uitvoering) afgehaald: ook geen 230v en usb achteraan. Wel met de achteruitrijcamera...

Brebelco

Actief lid
Mijn Superb is in januari afgeleverd zonder de bestelde 230V en USB aansluiting. Camera zat er wel op (ambition).
Nochtans vond ik dit super handig om al mijn kabels weg te werken.
Ik heb meteen gezegd dat ik hiermee niet akkoord ben en een compensatie verwacht aangezien ik geen melding of dergelijke had gekregen. Bij de aflevering is er ook niets van gezegd, precies in de hoop dat ik het niet zou merken..

Na enkele mails de compensatie gekregen en wilden ze mij zo'n extern stopcontact via de 12v aanbieden. Vriendelijk afgeslagen omdat dat niet hetzelfde is.

Om het verhaal kort samen te vatten toch een 160 euro teruggekregen via de leasingmaatschappij van de garage. Hiermee kon ik mee leven.

Bovenaan Onderaan