230v niet aanwezig in Superb Style Business

TeKKeL

Nieuw lid
Ik ben sinds 2 juni ook een trotse bezitter van een Superb HB3. Ik heb enkel een discussie met de dealer over het gemis van het 230v stopcontact in de middenconsole achter. Deze zou in de Style Business moeten zitten. Het zit er dus niet in.

Wazig verhaal van de dealer over problemen met dit stopcontact. Hierdoor zou deze niet meer geleverd worden. Echter de dealer laten zien dat op de site en in de brochures dit gewoon leverbaar moet zijn.

Heeft iemand een Superb Style Business, productieweek 19, met 230v stopcontact uitgeleverd gekregen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sonck

Lid
Jep de mijne is een Style maar wel een Belgische en is gebouwd in week 19 en heeft wel het 230v stopcontact

De oorzaak ligt niet bij Skoda maar wel bij de Landelijke importeur van Skoda !!!

Hier in België hebben we geen Business line maar wel verschillende packs die we bij de Style kunnen nemen en de pack Style comfort zit hij altijd standaard bij en zo is hij bij mij ook geleverd :)

Indien het op je bestelbon staat en zowel jij als de dealer heeft dit ondertekend dan moeten ze dit er dan achteraf gratis bijleveren , dat is mijn mening en ik zou niet akkoord gaan met de smoesjes van de deaelr of importeur want in andere landen is hij normaal geleverd !

Robbie146

Senior Member
Indien het op je bestelbon staat en zowel jij als de dealer heeft dit ondertekend dan moeten ze dit er dan achteraf gratis bijleveren.........

Helaas is dit niet waar ;)
Het is een model wijziging en hoe vervelend het ook is, dit mogen ze nadat je besteld hebt gewoon aanpassen.
Mijne is ook van week 19, ik heb de USB/230V ook niet.
Er is al veel over geschreven hier op het forum, zoek maar even na.

Sonck

Lid
ja ik heb dat zeker gelezen maar ik moet jullie melden dat het niet een model wijziging is maar een beslissing van de Nederlandse invoerder om die niet meer standaard in het pakket aan te bieden.

In België is hij normaal geleverd ...
bewijs is dat ik de mijn vrijdag bij de dealer in ontvangst genomen heb (productie week 19) en hij zit erin :)
En de dealer vertelde me dat die bij de Style met comfort pakket en de L&K er standaard in zitten en dat ook blijft

Robbie146

Senior Member
Dus wel een model wijziging, alleen door de importeur, niet door de fabriek ;)

Modeljaar 2017 zit de 230V er weer wel in.

Achteraf inbouwen schijnt een enorme ellende te zijn i.v.m. de plek waar de 12/V/230V omvormer moet zitten heb ik begrepen.

Anyway, je hebt geen poot om op te staan (helaas)..

Ik had hetzelfde probleem met mijn kleur, Rosso Brunello besteld, wordt daarna gewoon uit het assortiment genomen (o.a. in NL en UK, maar zeker niet overal) dus mag je even je kleur aanpassen.

EdK

Forumguru
Het is een model wijziging en hoe vervelend het ook is, dit mogen ze nadat je besteld hebt gewoon aanpassen.
Ja, en toch blijft het belachlijk.
Is het zelfde als ik online bij de bakker een bruin brood bestel die ik ophaal bij hem en dan een wit brood in me mik gedouwd krijg....
Tsja meneer EdK , dit mogen we...... lees de kleine letters maar.... wat is een getekende overeenkomst nog waard ????

gdisselkoen

Forumguru
Toen de bestelling van mijn auto door de LM doorgegeven werd aan de dealer, werd ik door de dealer gebeld met de mededeling dat per direct de achteruitrijcamera was komen te vervallen, maar dat de 230V aansluiting weer terug was. Mijn auto is door de dealer besteld in week 13 en geproduceerd in week 19. Mag de auto morgen ophalen en ben benieuwd of de 230V aansluiting er daadwerkelijk in zit. Betreft een S3 Combi, Style BL 1.6TDI DSG

Robbie146

Senior Member
Ja, en toch blijft het belachlijk.
Is het zelfde als ik online bij de bakker een bruin brood bestel die ik ophaal bij hem en dan een wit brood in me mik gedouwd krijg....
Tsja meneer EdK , dit mogen we...... lees de kleine letters maar.... wat is een getekende overeenkomst nog waard ????

Ik weet het en ben het helemaal met je eens, het is geen pakje boter of een brood, maar een auto van ruim 40K€, dan verwacht je toch te krijgen wat je besteld...

Robbie146

Senior Member
Toen de bestelling van mijn auto door de LM doorgegeven werd aan de dealer, werd ik door de dealer gebeld met de mededeling dat per direct de achteruitrijcamera was komen te vervallen, maar dat de 230V aansluiting weer terug was. Mijn auto is door de dealer besteld in week 13 en geproduceerd in week 19. Mag de auto morgen ophalen en ben benieuwd of de 230V aansluiting er daadwerkelijk in zit. Betreft een S3 Combi, Style BL 1.6TDI DSG

- camera
+ USB / 230V
= MY2017 ;)

Hier een productieweek 18 combi style businessline. Met camera en zonder de 230v. Kan best leven zonder 230v in de auto, maar idd niet zo fraai van de familie uit Leusden...

Robbie146

Senior Member
Heb ik nog expliciet naar gevraagd, maar is een MY2016. Productie van MY2017 is gestart in week 22, 3 weken nadat mijn auto geproduceerd is.

Misschien zijn ze eerst gaan oefenen en heb ik een proefproduct. :maakmegek:

Als het nog MY2016 is, is het vreemd dat je camera is komen te vervallen, nogmaals, mijn HB BL komt ook uit week 19 en met wel de camera maar zonder de USB/230V :)

Heb het er nog uitgebreid over gehad met mijn dealer toen ik de auto op ging halen, vanaf MY2017 is op de BL de USB/230V weer terug en de camera in een pakketje gegaan met de achterruitenwisser.

persoonlijk heb ik liever de camera dan de 230v aansluiting. nu heb ik er ook nog een ruitenwisser bij moeten nemen, om achteruit te mogen kunnen kijken :( Eens kijken wat er over een week of 6 voor mij uit de accesoire loterij komt rollen.

EdK

Forumguru
Maar goed je besteld de wagen met in dit geval een 230V aansluiting en vervolgens krijg je hem niet.....
Maar ook bij Skoda krijg je niets gratis, en dus heb je betaald voor die 230 aansluiting.
Krijg je dat geld nu retour op je rekening gestort ??
Want er moet toch een bedrag voor staan voor die 230V aansluiting....

gdisselkoen

Forumguru
Volgens de dealer had de camera te maken met de bekabeling in de achterklep. Misschien is dat de reden dat deze nog wel op de HB zit, maar niet meer op de combi. Misschien ter compensatie daarvoor de 230V aansluiting weer terug. Ik weet het niet.

Ik ga de auto zo ophalen en zal bij de dealer nog eens vragen hoe het zit.

Jep de mijne is een Style maar wel een Belgische en is gebouwd in week 19 en heeft wel het 230v stopcontact

De oorzaak ligt niet bij Skoda maar wel bij de Landelijke importeur van Skoda !!!

Hier in België hebben we geen Business line maar wel verschillende packs die we bij de Style kunnen nemen en de pack Style comfort zit hij altijd standaard bij en zo is hij bij mij ook geleverd :)

Indien het op je bestelbon staat en zowel jij als de dealer heeft dit ondertekend dan moeten ze dit er dan achteraf gratis bijleveren , dat is mijn mening en ik zou niet akkoord gaan met de smoesjes van de deaelr of importeur want in andere landen is hij normaal geleverd !

Bizar want ik heb sinds 3 weken (productie was einde april) een Belgische combi style en ik heb geen 230v aansluiting. Mijn collega heeft dezelfde, alleen was deze einde maart al geproduceerd en heeft ook geen 230v.
Combi Style met GPS en Premium pack.
Als ik terugkijk in de offerte zie ik enkel 230v staan bij het Style comfort pack.

gdisselkoen

Forumguru
Auto opgehaald, wel de achteruitrijcamera, geen 239V aansluiting. Vanaf MY2017 zit de 230V aansluiting er weer op en de camera niet meer.
Kennelijk was de dealer in de veronderstelling dat de auto pas in, of na, week 22 geproduceerd zou worden ten tijde van bestellen. Dat is dus een paar weken vroeger dan verwacht.

RefleCs

Forumguru
Auto opgehaald, wel de achteruitrijcamera, geen 239V aansluiting. Vanaf MY2017 zit de 230V aansluiting er weer op en de camera niet meer.
Kennelijk was de dealer in de veronderstelling dat de auto pas in, of na, week 22 geproduceerd zou worden ten tijde van bestellen. Dat is dus een paar weken vroeger dan verwacht.

Heb het altijd gezegd ;)

Ik ben sinds 2 juni ook een trotse bezitter van een Superb HB3. Ik heb enkel een discussie met de dealer over het gemis van het 230v stopcontact in de middenconsole achter. Deze zou in de Style Business moeten zitten. Het zit er dus niet in.

Wazig verhaal van de dealer over problemen met dit stopcontact. Hierdoor zou deze niet meer geleverd worden. Echter de dealer laten zien dat op de site en in de brochures dit gewoon leverbaar moet zijn.

Heeft iemand een Superb Style Business, productieweek 19, met 230v stopcontact uitgeleverd gekregen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

De 220v is er per 1 jan 2016 uit gehaald door PON (importeur). Als je de kleine lettertjes in de brochure leest dan kan PON dit straffeloos doen. Toen ik bestelde wist ik al dat de 230v er niet in zou zitten. Deze was ook niet als optie beschikbaar.

Heb je echter voor aanvang van het nieuwe jaar besteld dan is het erg vervelend als je ergens op hoopt en het pakt anders uit. Helaas voor ons hebben we geen poot om op te staan.

Level42

Forumguru
Ik vraag me nog steeds af wat je nou in hemelsnaam in zo'n 230V aansluiting moet stoppen ?
Alles wat je serieus wilt gebruiken in je auto kun je via USB aansluiten of desnoods de sigarettenaanstekeraanltuiting.

Alles wat ook maar een beetje serieus energie gebruikt gaat toch niet werken.

Bovenaan Onderaan