2020 Superb IV cruise control problemen

Airbus

Nieuw lid
Hoi allemaal,

ik zal me eerst kort voorstellen. Sinds een aantal maanden in bezit van een 2020 SuperB Sportline IV. Full option. Afgelopen jaren zijn we wel eens in Tsjechië op vakantie geweest en hier zag ik heel veel de Superb III rijden en uiteindelijk besloten om mijn V60 D6 te verkopen en voor de Superb IV te gaan. Valt niet tegen! geen spectaculaire auto, maar vlot genoeg en met sport modus is het onderstel ook nog wel acceptabel om wat steviger mee door te rijden. En uiteraard een mooi verbruik te realiseren met regelmatig opladen. De Superb is vooral heerlijk comfortabel en praktisch. Daarvoor koop je deze auto echt.

Ik loop echter wel tegen een raar probleem aan met de ACC. De handleiding heb ik uiteraard geraadpleegd en heb diverse instructie filmpjes bekeken. Wat er gebeurd is dat het SET knopje regelmatig niet werkt. Via resume (pookje naar je toe) kan ik de ACC aan zetten, maar niet meer via SET de snelheid op huidige snelheid vast zetten. Wel zie ik het groene balkje oplichten. Wat blijkt, het SET knopje bedient intermittent afstand op de voorganger inkorten.

Dit is echter niet altijd zo. soms functioneert deze wel.

Dus de ACC doet het prima, maar het lijkt alsof het pookje niet helemaal lekker functioneert. Zijn er mensen met ervaringen en/of documentatie om deze te demonteren en bedrading te inspecteren en opnieuw aan te sluiten? Of moet hier het hele stuur incl airbags gedemonteerd gaan worden?
 

Antera

Donateur
Stuur moet eraf incl airbag en dan is het een compleet deel incl sleepring. Geen goedkope oplossing.
 

Airbus

Nieuw lid
hoe is skoda met coulance? Bij volvo kreeg ik zelfs op mijn 6 jaar oude V60 nog wel coulance op onderdelen waarvan ik mag verwachten dat ze niet kapot gaan.

Zoals bijvoorbeeld een cruisecontrol knop bij een auto van nog geen 3 jaar oud

en die sleepring, is dat de module waar de richtingsaanwijzer, cruise control hendel en ruitenwissercontrol op aangesloten worden met stekkers? zou ook zomaar kunnen dat juist hierin de fout zit. Alle knoppen doen het wel op de cruise control hendel, maar komen blijkbaar soms verkeerdom aan bij de computer.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan