2019-2020 Winterbanden ja of nee? En wanneer dan?

Topic in 'Onderdelen van derden' gestart door Fmoon, 25-10-2019.

1. Fmoon

Fmoon Forumguru

Is er al iemand die z'n winterbanden overweegt eronder te gooien dit weekend?

2. EdK

EdK Forumguru

niet nodig met 4 seizoens....aleen me profiel diepte nog bijhouden

3. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ik ga het deze winter nog maar eens ouderwets op de zomerbandjes doen. Die zijn nog te goed om ze nu al te vervangen door crossclimates. Als het echt te bar is, rijd ik gewoon niet.

4. EdK

EdK Forumguru

Heb je die polo niet eens gekregen met 4 seizoens ??
    Armoedig hoor, Februari krijg ik me nieuwe Caddy max als alles goed gaat en gewoon met 4 seizoens

Nu nog een paar Skoda Logo's kopen zodat die ipv de VW logo's kunnen geplaatst worden

VAG-man vindt dit leuk.
  5. Fmoon

Fmoon Forumguru

Oké ik ben dus de enige die dacht nog met een fraaie temperatuur even de straat op te gaan voor het wat koudere weer wat eraan komt, ik maak heel weinig kilometers met de Octavia buiten de vakanties om, dus dacht dat het misschien al een idee was om ze erop te doen met de verwachte dalende te. Temperatuur. Was afgelopen week in DE en daar rijd echt bijna iedereen al op winterbanden...

6. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ja daar is het ook verplicht bij winterse omstandigheden en dan leg je ze er niet even snel om

7. Fmoon

Fmoon Forumguru

Ja ik weet ook niet waar die figuren natuurlijk vandaan kwamen. Was een CP waar ik was. Daar in Nohfelden was het afgelopen tijd fraai weer, zie dat het er volgende week ook sterk afkoeld. Heb op de Octavia Michelin supersport zitten maar vind ze onder de 10 graden wat harder worden. Ik rij zeer weinig ermee dus wellicht gooi ik ze er van de week onder.

PS... Het was er niet erg druk.

Bijgevoegde bestanden:

8. EdK

EdK Forumguru

Zal wel doodlopend geweest zijn....:pieker:

9. wakkie

wakkie Senior Member Donateur

Eergisteren bij 20 graden gewisseld. Ben ik in ieder geval niet te laat en de meute voor.

Tuulster vindt dit leuk.
  10. Sjoerdb

Sjoerdb Actief lid

Volgend weekend gepland om te gaan doen, elst gld heeft een mooie parkeergarage bij het station waar het prima wisselen is. Gratis toegang en enigszins uit de wind en zeker uit de regen!

turboturbo vindt dit leuk.
  11. EdK

EdK Forumguru

Tsja nadeel van buiten wonen.....mot je naar de parkeer garage.
    Ik wisselde vloegel altijd in A'dam Z.O tussen de flats in.... door de horizontale regen die daar viel stond ik altijd aan juiste zijde van de flat en dus droog...:pardon:

12. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

@Fmoon ; vind de temperaturen nog net te hoog om de winterbanden eronder te leggen. De auto’s die je al met winterbanden ziet, zullen vast lease auto’s zijn en dus op contract al gewisseld zijn.

Bandenbedrijven hebben volle agenda’s met de wissel de komende weken..

@EdK ; volgens mij is dit het winterbanden topic... toch :D?

13. EdK

EdK Forumguru

Tsja tis net herfst, dus je gaat net zo off topic als ik.....:D

andrehj vindt dit leuk.
  14. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik rijd nu op de vredestein quatrac pro als 4 seizoenen band. Mooie band om te zien en nu prima tevreden. Moet het over een langere periode kijken natuurlijk.

Bijgevoegde bestanden:

15. jongetje

jongetje Senior Member

Het wordt vandaag rond de 17 a 20 graden in Nederland. Ik wacht er iig nog mee tot minimaal half november.

16. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Om de zaken overzichtelijk te houden: een nieuw winterbanden topic.

Fmoon vindt dit leuk.
  17. Captain Hook

Captain Hook Forumguru

Moeten dit soort topics eigenlijk niet een andere titel krijgen? :pieker:

Dus i.p.v. winterbandentopic, welke banden in de winter, of nog beter welke band wanneer?

Want het is inmiddels wel duidelijk door de jarenlange discussies over dit thema, zowel hier als op allerlei andere forums. Er is niet één specifieke oplossing, omdat er niet één strak gedetailleerde vraagstelling is...
    M.a.w. een zomerband is niet alleen maar voor in de zomer, een quattro stagioni band is niet voor alle omstandigheden toereikend en een winterband is in de Nederlandse winter ook niet zaligmakend.

Uiteraard, als je in een Alpendal woont, dan schakel je vanaf een bepaalde datum over op een stevige winterband.
    https://verkehr.provinz.bz.it/downloads/Winterausruestungspflicht.pdf
    Maar hier, in Nederland, ligt die vraagstelling heel wat lastiger. Mede gezien ons wispelturige klimaat en de gebruiksomstandigheden van menig bestuurder/auto. :arghh:

MarcoO2 vindt dit leuk.
  18. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@Captain Hook kijk maar even naar de topictitel...;), ik had al een wat meer passende (?) verzonnen.

Fmoon vindt dit leuk.
  19. Fmoon

Fmoon Forumguru

Denk dat bij iedereen de voorkeur voor band ook anders is, is maar net hoevaak je de auto gebruikt. Ik heb gekozen voor de Dunlop wintersport 5 met een B op nat wegdek. Maar ik rij per jaar maar 10.000km met de auto waarvan 6000km vakantie is. Maar omdat het vaak nat is dan een pak sneeuw gekozen dus voor de B.

Wel voor een "echte" winterband gekozen omdat ik zomaar eens naar DE zou kunnen gaan in de winter maar vooral dat ik zeker weet dat als er plots wat sneeuw valt in Nederland ik zeker ben dat ik thuis kom. Heb dat enkele jaren geleden meegemaakt dat ik bij m'n ouders aan het eten was en het flink ging sneeuwen, kwam niet meer weg met m'n zomerbanden. Daarbij ben ik niet zo onder de indruk van de Michelins Supersport onder de 10 graden voor de korte stukjes die ik rij, ze zijn dan erg hard en ervaar snel tractieverlies doordat ze ook niet warm worden van een ritje naar de supermarkt. Dus die paar kilometers die ik nu op winterbanden al ga rijden slijt je ze ook niet en zullen ze vast niet gevaarlijk zijn voor de korte stukken als het wat warmer is (mag hier niet harder dan 50/70 rond de stad). Vermoed dat ze eerder oud worden dan dat ik ze op krijg, net als de zomerbanden.

20. De Stip

De Stip Forumguru

Regeren is vooruitzien en wat boeit jou het nou wanneer een ander het gaat doen? Vuistregel is rond de 8 graden buiten temperatuur. Maar i een land als de onze is er werkelijk geen pijl op de temperaturen te trekken. Het kan in december zomaar nog eens dik boven de 10 graden zijn. Dus als je nu tijd hebt, gewoon doen!

Deel deze pagina