2018 Skoda Octavia 1.4TSI 150pk

Canon-Eye

Forumguru
@EdK Het antwoord op de vorige én op de laatste vraag is: neen.

Simpelweg omdat ik al heel wat jaren helemaal geen alcohol drink - en voor die tijd trouwens ook uiterst matig omdat ik al sinds mijn jongste jaren beroepshalve een absoluut NULbeleid heb gehanteerd m.b.t. alcohol in het verkeer. Iets met voorbeeldfunctie naar de chauffeurs en zo...

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon, te dikke vingers en 'n keertje niet nagelezen (wegens laat op de avond, denk ik). Boeiuh...
Maarreh... sinds wanneer voel uitgerekend jij je geroepen om spellingpolizei te gaan spelen ;) - en dan nog met ernstig terugwerkende kracht ook? Ik zou bijna gaan denken dat JIJ iets heel verkeerds hebt gegeten...

Tees

Donateur
Maar een coulance zou zeker op zijn plaats zijn.

Materiaal kosteloos en arbeidsuren betalen bijvoorbeeld.

Coulance zou in dezen zeker netjes zijn, maar of je t krijgt...zal erg van de dealer afhangen.

Overigens zou ik t in dit geval liever andersom hebben, arbeidsuren kosteloos en materiaal betalen, maar dat zal wel helemaal lastig worden ;)

EdK

Forumguru
in dit geval liever andersom hebben
Tsja als ik kijk hoe het zakelijk gaat dan is het toch op deze wijze
Philips kwam jarennnnnn geleden met een TMX100 armatuur (TL) en die waren volgeschuimd en met elektronische starter
Na 1/2 jaar niets dan ellende en uitval.
Gaven vrij vlot toe dat hun product hopeloos was en dus kregen we alle armaturen die we aangekocht hadden vergoed.
Tsja het vervangen van al die armaturen bij onze klanten was armatuur gratis (garantie) en de uren konden we als bedrijf op 50/50 basis verrekenen
En bij huidige bedrijf hebben we een vergelijkend iets gehad met een pomp onderdeel, uren rekenen we dan wel door.

Maar ga er vanuit dat je materiaal in deze wel vergoed krijgt, en verder kijken wat je eruit kunt halen aan arbeidstijd...
Elk uur is meegenomen als je die niet hoeft te bekostigen

Luke

Forumguru
Dank voor alle reacties. Ben niet hoopvol ivm coulance beleid na een geval van dicht geslibte egr-klep op vorige octavia. Daar had ik na 115k motor in noodloop omdat de koeling van de egr-klep stuk was. Vervanging en uren kostten toen meer dan 700€. Heb toen 100€ korting gekregen en btw gratis op volgend onderhoud owv vtg uit garantie en 100k overschreden...
... en heb toen ook uitermate actief gebeld, gemaild naar dealer en invoerder.
Had allemaal weinig zoden aan de dijk.

Bakkertje

Forumguru
Had allemaal weinig zoden aan de dijk.

Daarin lijkt er geen verschil te zitten tussen BE en NL helaas..
Je zou eens kunnen informeren bij een universele garage wat zij ervoor vragen en bij de delaer een prijsopgave vragen. Kun je daarna nog kijken wat je ermee doet.
En als de boel toch los ligt misschien ook gelijk de koppeling vervangen (aan onderdelen zo 275 - 300 euro), kun je er daarna weer probleemloss tegenaan.

Bovenaan Onderaan