2013 1.8TSI accu vervangen

-G-

Lid
Kan je de accu van een 2013 1.8TSI gewoon vervangen door een nieuwe of moet deze ingeleerd worden?
 

EdK

Forumguru
Als de wgen start / stop heeft dan 100% zeker dat hij ingeleerd moet worden.
Geen start/stop dan is de kans klein dat hij ingeleerd moet worden..
 

Cordoba

Forumguru
Je kan de accu gewoon vervangen (en dan werkt het weer redelijk) maar voor de maximale levensduur van de accu bij een auto met start/stop wel inleren (dan kan ook iets later dan het wisselen).
 

EdK

Forumguru
@Cordoba moet een 10 jaar oude wagen de accu ingeleerd worden ?
Kan me bij de Yeti namelijk niet herinneren dat deze ingeleerd moest worden, oke die zou nu 2 jaar ouder geweest zijn dan de wagen van TS
 

Tees

Donateur
10 jaar geleden waren er al wel autos met S/S, volgens mij moesten die ook al ingeleerd worden.
 

EdK

Forumguru
Ja Tees maar TS zegt dat hij geen S/S heeft dus ..................... ?????? niet inleren dus ?
 

Cordoba

Forumguru
Bij introductie van S/S is ook het accu-management geïntroduceerd waarbij de accu niet zo snel mogelijk wordt bijgeladen, maar 'ruimte' wordt gehouden om de accu op te laden tijdens het afremmen op de motor (en die auto's hebben ook een grotere dynamo).

Geen S/S, betekent ook niet zo'n heel accu management en zwaardere dynamo, dus ook niet inleren, en de auto zal dan ook nog een gewone loodaccu hebben en geen EFB of AGM accu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

VAG-man

Forumguru
Mijn Superb heeft ook geen S/S, maar heb vorig jaar wel bewust een EFB accu geplaatst.
Dit vanwege de hogere rest piek-capaciteit bij een lage accu spanning.
 
Bovenaan Onderaan