2011 FL > MFSW plaatsen?

Danton

Lid
Goedemorgen allemaal,

Na vele fora te hebben bezocht heb ik besloten het stuurwiel van mijn Octavia Combi 2011 FL te vervangen door een MFSW variant. Gezien ik mijn voertuigen redelijk fabriek af wil laten ogen na het modificeren, heb ik gekozen voor een Skoda Fabia vRS stuurwiel. Omdat dit stuur flippers had heb ik afdekplaatjes ontworpen om te laten printen. Verder heb ik de bediening van een Superb MFSW stuur in het vRS stuur geplaatst.

Mijn auto:
  1. Multi function display - Aanwezig
  2. Cruise control - Aanwezig
  3. Automaat - Afwezig
Nu op naar de volgende stappen:
  1. Wikkelveer vervangen
  2. Bekabeling vervangen?
  3. Programmeren
Gisteren heb ik voor het eerst een VCDS kabel aan de auto gehangen en de lijst doorgenomen en zag dat mijn auto een 5K0-953-569-C (mid-line) wikkelveer heeft. Als ik het goed heb moet deze worden vervangen door bijvoorbeeld een 5K0-953-569-H of 5K0-953-569-AL? Of misschien de 5K0-953-569-AB / AP / BA aangezien ik geen automaat heb?

Mijn vragen zijn als volgt:

  • Welke kabel heb ik nodig (3T0-971-584)?
  • Wat is de code die ik moet programmeren?
  • Zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt!

- Stuurwiel modules
- MFSW retrofit info
- MFSW retrofit info 2
- VCDS video tutorial

Steeringwheel.jpeg
Shifter_covers.png
 
Laatst bewerkt:

Danton

Lid
Vandaag de module ingebouwd maar helaas krijg ik niet de optie om cruise control via dezelfde hendel te selecteren... (010). Alleen geen cruise control (00) en cruise control via een aparte hendel (20). Heeft deze de verkeerde software of moet ik nog iets anders doen?

Code:
Address 16: Steering wheel (J527)
Labels:| 8X0-953-569.clb 
Part No SW: 8X0 953 501 D    HW: 5K0 953 569 AL   
Component:         Revision: FF010018 
Serial number: 20131115100775 
Coding: 1984204000
Shop #: WSC 00049 770 00159 
ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 
ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod 
VCID: 3B7581ECB265A89784-806E
 
Laatst bewerkt:

Danton

Lid
Misschien dat @Antera je hiermee verder kan helpen ?

Je hebt wel een orginele VCDS kabel ?? Of toch een chineesje gehaald ?
In laatste geval kan daar je probleem dan al zitten

Om te proberen heb ik de nieuwste generatie imitatie kabel gehaald (try before you buy) die tot op heden alles laat zien/ wijzigen. Zo liet VCDS 19.6 bij mijn andere module wel alle opties zien...

Gezien de Software versie, die naar een Audi stalk verwijst, heb ik het idee dat deze geen stalks ondersteunt met geïntegreerde cruise control. Of moet ik dit handmatig programmeren?

Krijg zojuist van iemand te horen dat deze versie (Audi) alleen cruise control optie 20 (separate lever) ondersteunt... En dus opzoek naar een andere...
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Om te proberen heb ik de nieuwste generatie imitatie kabel gehaald (try before you buy) die tot op heden alles laat zien/ wijzigen
Zoals al heel vaak hier ter spraken is gekomen , zijn de chinese kabels van welke generatie dan ook nooit 100% betrouwbaar.
Ze kunnen dan alles weergeven zeggen dat ze de aanpassing hebben aangepast, maar uiteindelijk doet de aanpassing niets.
En dan mag je nog blij zijn, het kan ook zomaar zijn dat je hele boordcomputer niets meer doet...ondanks dat je het idee hebt dat je alles goed hebt uitgevoerd.

En ja ik ben ook met een chinees kabeltje begonnen, en probeerde een instelling aan te passen en de kabel/software gaf aan dat de instelling was aangepast.... maar in werkelijkheid was er niets gebeurd.
Tot ik op een meeting kwam en er iemand was met een orginale kabel en excact dezelfde handelingen deed.... en tsja toen werkte opeens alles wel....

Dus KIJK UIT met die chinese kabeltjes...:pieker::pardon:
 
Bovenaan Onderaan