2004 RS Combi: Origineel alarm uitschakelen.

jhu

Lid
A.s dinsdag ga ik met de boot naar Groot-Brittanië, in de boekingspapieren staat dat ik het alarm van de auto MOET uitschakelen.

Ik heb het instructieboekje erop nageslagen, maar ik kan nergens vinden hoe ik de deuren op slot kan krijgen zonder dat het alarm ook afgaat.

Wie weet hoe ik het alarm van mijn Ocativia RS Combi uit 2004 kan uitzetten zodat deze niet afgaat bij trillingen / schommelen.

Alvast bedankt
 

Fabia

† In Memoriam
Misschien kan je dealer je helpen. Het lijkt me wel een gezellige boel daar onder in het ruim van de boot als al die alarmen afgaan bij het schommelen.
 
Als je het standaard af-fabriek alarm hebt kun je het inderdaad deactiveren door gebruik te maken van je sleutel. Na de eerste keer opslot doen van je voorportier hoor je nog een klein piepje onder de motorkap dat je allarm is geactieveerd (tevens knippert het lampje in het portier). Als je daarna nog een keer met je sleutel het portier op slot doet wordt het alarm gedeactiveerd. De deuren zijn nog opslot en het lampje in het portier knippert ook nog gewoon !!!.
Om te testen kun je het volgende doen: Doe het voorportier opslot en open de achterklep met je sleutel (dus niet met afstandbediening). Op moment dat je achterklep open doet gaat alarm af. Doe nu nog een keer volgens methode en dan zal bij openen van achterklep geen alarm klinken.
 

jhu

Lid
Okee, in het boekje staat dat het met de sleutel nog steeds geactiveerd blijft. Wellicht dat de tweede keer verschil maakt :)

Ik ga het nu niet meer proberen, dat zullen mijn buren vast niet waarderen. Dank voor alle reacties.
 
Bovenaan Onderaan