2.0TFSI in Superb ?

___JC___

Forumguru
Mogeh,

Momenteel kan je de Superb2 krijgen met drie benzinemotoren zijnde de 1.4TSI, de 1.8TSI en de 3.6FSI. Zou het niet logisch zijn als de 2.0TFSI ook in de Superb2 leverbaar wordt? En dan bij voorkeur in combinatie met 4x4 uiteraard. Dit om het gat tussen de 160 en 260pk van de 1.8 en 3.6 op te vullen.

De dealer weet het helaas niet, maar heeft iemand hier iets van gehoord of gezien om internet?
 

LenK

Forumguru
Zou kunnen, maar in de Octavia zit ie als topversie terwijl de Superb al de 6-cilinder als topversie heeft. Je zou bij A4, Exeo en Passat kunnen kijken of VAG uberhaupt deze stappen voert.
 

___JC___

Forumguru
Dat zegt helaas niet zoveel.

In de Passat is de 1.8TSI leverbaar maar ook de 2.0FSI en de 2.0TFSI. En die hebben ook nog een 3.2V6.

De O2 is er dan weer in 1.8TSI en 2.0TFSI.
 

Roel

Lid
Een Superb RS met de 272 pk sterke 2.0 TFSI TT motor???:super:

En een gefacelifte kont!!!!!
 

sitechris

Donateur
Een Superb RS met de 272 pk sterke 2.0 TFSI TT motor???:super:

En een gefacelifte kont!!!!!

Dan liever de V6. In zo'n grote luxe auto hoort dan gewoon een zescilinder. De TFSI vind ik geschikter voor een sportievere auto, bv de Octavia, Golf, Audi A4 etc
 

___JC___

Forumguru
Dan liever de V6. In zo'n grote luxe auto hoort dan gewoon een zescilinder. De TFSI vind ik geschikter voor een sportievere auto, bv de Octavia, Golf, Audi A4 etc

Eens Chris, maar als ik op de ING site kijk dan is de 3.6 Elegance Business ruim 300 euro per maand duurder in de lease dan de 1.8TSI Elegance business.

Dan maar geen V6..
;)
 

LenK

Forumguru
Wel heel fijn zo'n 6-cyl.

Heb ooit ook 6-cylinder gereden. Denk er nog "met weemoed" aan terug, die heerlijke motorloop, dat schiterende geluid als je accelereert.

Maar de >4 cylinders zijn in Europa al zowat uitgestorven en nu is de VS ook aan de beurt, daar moeten ze ook langzaam aan geloven (ik was voor die tijd nog een keer van plan om daar naar toe te gaan om van al die motorsounds te gaan genieten).
 

___JC___

Forumguru
Wel heel fijn zo'n 6-cyl.

Heb ooit ook 6-cylinder gereden. Denk er nog "met weemoed" aan terug, die heerlijke motorloop, dat schiterende geluid als je accelereert.

Maar de >4 cylinders zijn in Europa al zowat uitgestorven en nu is de VS ook aan de beurt, daar moeten ze ook langzaam aan geloven (ik was voor die tijd nog een keer van plan om daar naar toe te gaan om van al die motorsounds te gaan genieten).

Dan moet je een V8 eens horen...
:)
 

sitechris

Donateur
Wel heel fijn zo'n 6-cyl.

Heb ooit ook 6-cylinder gereden. Denk er nog "met weemoed" aan terug, die heerlijke motorloop, dat schiterende geluid als je accelereert.

Maar de >4 cylinders zijn in Europa al zowat uitgestorven en nu is de VS ook aan de beurt, daar moeten ze ook langzaam aan geloven (ik was voor die tijd nog een keer van plan om daar naar toe te gaan om van al die motorsounds te gaan genieten).

Ik rijd nu zescilinder lijnmotor diesel. Echt genieten. Bij stationairloop koude start hoor je heel ver weg nog wel iets van diesel geratel, maar eenmaal onderweg is het echt zwaar genieten. Hij klinkt bij hoge toeren echt als een BMW zescilinder, heel fraai! Ik zal binnenkort eens opnamen maken :)
 

sitechris

Donateur
Eens Chris, maar als ik op de ING site kijk dan is de 3.6 Elegance Business ruim 300 euro per maand duurder in de lease dan de 1.8TSI Elegance business.

Dan maar geen V6..
;)

300 euro is idd heel erg veel geld, een (gechipte) 1.8 TSI voldoet natuurlijk ook meer dan prima.
 

___JC___

Forumguru
De V8 roffel in mn Buick is voor mijn echt een ontspannend geluid. Lekker op je gemak rond tuffen met die heerlijke roffel. Met als absoluut hoogtepunt een lange tunnel en dan natuurlijk volle polle!

Ik zou graag een V6 leasert rijden vanwege het geluid en soepele gedrag, maar een 4 cylinder met turbo is financieel gewoon veel aantrekkelijker.
 
Bovenaan Onderaan