2.0 tdi versus 1.6 tdi

mf.wittebrood

Nieuw lid
Hallo,

Ben op zoek naar een 2e hands rode 1.6 tdi. yeti liefst Ambition en wil deze auto importeren
uit Duitsland.
In Nederland is hij niet te vinden en in Duitsland alleen in 2.0 tdi versie.
Mijn vraag is nu:
Is deze 2.0 nu 4x4 of ook met tweewielaandrijving
Wat is bijvoorbeeld het verbruik tov de 1.6.
Veel van de gegevens op autozine.de van deze auto zijn nb, hebben jullie voor mij wat meer gegevens
Hoeveel bpm komt er in Nederland bovenop als hij bijvoorbeeld een jaar oud is en 10.000 km heeft
gereden.

Ook de witte ziet er heel mooi uit, maar rood vind ik hem schitterend.
Helpen jullie mij een beetje op weg.......

alvast bedankt, groeten Wittebrood
 

Noord26

Forumguru
BPM calculatoren kun je legio vinden op internet. 2.0 is zowel te vinden met als zonder 4x4. Staat het er niet bij, zit het er niet op.
 

Steerclear

Senior Member
Beste Wittebrood,
Ik heb veel ervaring met diverse auto's met de 1.6 en de 2.0 TDi. (Golf, Passat, Yeti)
In alle gevallen was de 2.0 veel fijner, krachtiger en vooral veel makkelijker spectaculair zuinig te rijden.
Zonder al te veel moeite te doen is de fabrieksopgave te overtreffen en dat terwijl de motor een veel fijner metgezel is.
Meer rijplezier, meer power, meer rendement. Wat wil je nog meer? Altijd gaan voor de 2.0 liter zou mijn advies zijn.
Eric de Bree, rijvaardigheidstrainer
 

turboturbo

Forumguru
Ik zou ook voor meer vermogen gaan. Deze diesels tokkelen toch met gemak 1:19 of hoger op de lange afstanden. Zeker als het een relatief grote / zware (hoge CW waarde) auto is die dat blok moet verplaatsen.

Alleen op korte ritten en/of stadsverkeer zou de 1.6 waarschijnlijk in de praktijk iets zuiniger kunnen zijn.
Ik weet niet wat je beoogde of verwachte verplaatsingsgedrag is?
 

mikehotel

Actief lid