1ste "echte" kosten

bouwdirk

Senior Member
Ondertussen staan er iets meer als 90.000 km op de teller.
Ruikt de wagen binnen volledig naar benzine en krijg ik een nat spoor achter de wagen.

Op de eerste de beste parking gestopt, zelf gekeken, en bevriend monteur gebeld.
Wagen spuit benzine naast de motor ipv in het blok. Dus niet meer verder rijden.

Handel laten takelen en verdikt

verdeelbuis van de benzine los gekomen door een afgebroken vijs waardoor de drukleiding
geplooid is en scheefgetrokken door de druk.

Hoe dit kan gebeuren hebben ze het raden naar.

2 daagjes later ( kon niet sneller wegens bestellen onderdelen) de wagen terug klaar.
Kosten bij de plaatselijke garage (alle merken) € 520.00 incl takelen en btw


Iemand die dit euvel herkent of kwestie van gewoon pech gehad te hebben?
 

Cordoba

Forumguru
Dit lijkt mij alleen te kunnen gebeuren als er óf beschadigde onderdelen zijn gebruikt (bijv. beschadigd schroefdraad, waardoor de krachten door een klein deel van de schroefdraad moet worden opgevangen) of als er dingen losgehaald zijn en niet goed vastgezet naderhand (of juist veel te vast, waardoor schade is ontstaan).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

bouwdirk

Senior Member
En garantie of coulance regeling ??
Is toch niet normaal dat dit gebeurd lijkt me !

wagen is van 2016 dus helaas geen garantie meer.
Aangezien de wagen niet bij skoda word onderhouden maar wel bij de plaatselijke garage is het lastig om iets te regelen.
Heb wel een korting gekregen op de werkuren :-)
 

Timmer

Donateur
Als je geholpen bent voor €520 incl takelen, dan vind ik dit best een goeie prijs.
Ik ben vorig jaar in panne gevallen op de E19, op welgeteld 6km van mijn voordeur, die takeling was €180.

Een auto kan altijd een panne hebben, en als je pas een eerste 'grote kost' hebt na 90000km, dan is dat voor mij best accepteerbaar. Ik heb echter nog nooit van dit probleem gehoord, dus ik denk dat je in dit geval gewoon pech hebt.
 

Tees

Donateur
Ik vind t qua prijs ook enorm meevallen, en dat na 5 jaar. Ook wel mee eens dat dit niet hoort te gebeuren, maar helaas is t zo dat t een lastige zaak is als je niet meer bij de dealer zit (en ook nog als je er wel zit)
 

bouwdirk

Senior Member
ondertussen afgelopen week ook de waterpomp kunnen laten vervangen, deze lekte :(
Weer een mooie € 490 euro.

Vermoedelijk eind augustus ook nog nieuwe remschijven ??? en blokjes? heb nu bijna 100.000km en hier is nog niets van vervangen
 

Tees

Donateur
Blokken gaan normaliter de helft van de tijd van de schijven mee (als vuistregel). Dus als je blokken nog niet eerder vervangen zijn, heb je goede kans dat alleen de blokken moeten.

Ik heb een tijdje terug bij m'n Faab de schijven (plus blokken dan uiteraard vervangen) voor vervangen. Was nog niet op z'n minimum, maar er niet heel ver vanaf (was preventief zodat ik er bij de APK niet tegenaan zou lopen en dan t met haast zou moeten doen) en dat na 165.000 km.
 
Bovenaan Onderaan