1ste beurt

Ik heb sinds maart een octavia 1.9 tdi met nu 12000 km op de teller.
Nu begint het onderhoudslampje al te branden met de melding dat ei over 3000 km een beurt moet hebben. Ik dacht dat dit om de 30000km was.
Hoe is dit bij anderen.

jurjen

Lid
Ik heb sinds maart een octavia 1.9 tdi met nu 12000 km op de teller.
Nu begint het onderhoudslampje al te branden met de melding dat ie over 3000 km een beurt moet hebben. Ik dacht dat dit om de 30000km was.
Hoe is dit bij anderen.

Moet je even langs de dealer, 12+3 is 15.000 km, en dat is de andere mogelijke onderhoudsinterval. Kunnen ze voor zover ik weet instellen voor je. Heeft o.a. te maken met het type motorolie (long life) of je na 15 of 30k terug moet komen.

Onze dealer zei dat ik op 15.000 binnen moest met de Octi. De auto zei op 15.000 niets dus waarschijnlijk ingesteld op 30.000. Ik heb een e-mailtje gestuurd naar d'Ieteren (invoerder) en die vertelden dat het pas na 30.000 moet want alle O2's komen af-fabriek met longlife-olie. En de dealer gaat die er toch niet uit doen bij oplevering?? Ik ben dus niet geweest op 15.000 want+-€100 uitgeven voor niets? Neen dank u. En ik twijfel of ik wel op onderhoud ga bij mijn dealer. Ik wordt niet graag bedrogen.

Bovenaan Onderaan