1e mod, dorpellijsten plaatsen

carfreak24

Forumguru
Als boodschappen- en korte afstandentuut hebben we een Fabia Sprint 1.4 16V.
Fijn karretje en qua uitrusting voldoende. Ik mis alleen een knappe dorpellijst. We hebben 2 prachtige kinderen die bij het erin klimmen nogal eens per ongeluk strepen of krassen kunnen maken op een onbeschermde dorpel. Vindt ik zonde. Bij de dealer een setje dorpelplaatjes gekocht. Prijs iets van € 30,- ofzo. Officieel Skoda onderdeel. Netjes verpakt en voorzien van duidelijke beschrijving.
Eerst de strips op de kachel gelegd, dit mede omdat de buitentemperatuur niet ideaal is voor het plakken. Daarna de dorpels schoongemaakt met een vochtige doek en ontvet.
Expres de auto niet van te voren gewassen omdat er dan altijd water onder de deurrubbers blijft hangen. Daarna de strips eerst droog gepast, per deur, en daarna de beschermfolie van het (al aanwezige) dubbelzijdige tape gehaald en geplakt. Simpel klusje met een goed resultaat.
 

Spierings

Forumguru
Wil ik ook nog doen, vind zelf die kunstoffen het mooiste.

Welke heb jij gemonteerd? Laat de foto's maar komen..
 

carfreak24

Forumguru
Inderdaad de kunststoffen versie genomen. Er zijn meerdere versies, kunststof, kunststof met alu en nog enkele speciale versies voor de RS en Scout. De meest simpele zijn al voldoende voor ons. De manier van monteren is bij alle gelijk. Uitmeten en plakken. Volgens de beschrijving zijn er mallen te koop als speciaal gereedschap. Handig, maar overbodig tenzij je geld uitgeven leuk vindt. Gewoon van te voren goed passen en kijken, desnoods met potlood een streepje zetten op het rubber waar je gaat plakken en doen. De dubbelzijdige tape plakt zeer goed overigens. Het is dus wel zaak om in een kaar goed te plakken
 
Bovenaan Onderaan