1e (inspectie) beurt

Scheppie

Actief lid
Ik lees dat sommigen bij 1500km een (inspectie)beurt krijgen of laten doen.
In mijn instructieboekje staat dat de 1e beurt bij 15.000km is.

ik wil graag jullie ervaringen horen??
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb dan geen ervaring, maar ik las inderdaad ook van die 1.500 km checkup die gratis werd geboden.

Standaard moet de eerste beurt inderdaad pas later plaatsvinden, volgens mij.

Dit is denk ik dan iets wat je met de dealer moet bespreken. Dan kun je kleine ergernissen laten verhelpen?
 

bluskabouter

Forumguru
dit is een "gratis" cervice van uw dealer.
het stelt in wezen niets voor, een kleine proefrit en een vlug rondje om de auto.
in 5 minuten sta je weer buiten.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb bij mijn huidige Fabia Combi geen 1.500km inspectie laten doen. Wist niet eens dat het in het serviceboekje stond. Ben van 15.000km uit gegaan.
 

tlpeter

Actief lid
Ik weet hier ook niks van
Er is mij ook niks verteld
Zodra ik de 1000 km heb bereikt vind ik het wel best
Dan ga ik lekker gas geven :D:D:D
Ik ben al over de helft heen dus dinsdag is het zover :D
 

Gieliovd

Forumguru
Het zal ook wel niet in je boekje staan, het is meer service denk ik!

@TLPeter, het klinkt alsof je denkt dat wanneer je de duizend bent gepasseerd je een vrijbrief hebt om de techniek tot het uiterste te belasten. Mijn advies zou toch zijn om het rustig op te bouwen hoor!
 

tlpeter

Actief lid
Ik ga niet continue planken :D

Ik ga volgas geven

Zuigerveren moeten de cilinderwanden vlak maken
Dit kan alleen gebeuren als de zuigerveren ook daadwerkelijk goed naar buiten komen
Dit gebeurd vooral als men wat hoger in de toeren komt
Ik heb al meerdere auto's en motoren ingereden en nooit problemen hierdoor gehad

Tuurlijk moet je niet meteen vol op het gas maar ik denk dat het niet zoveel meer uitmaakt

Vooral de eerste kilometers zijn van belang

Nou gaat het niet op voor een Skoda maar heb je wel eens een nieuwe auto van de boot zien komen ? :D