1e aanpassingen staan ingepland

Inge

Lid
:laugh: Zojuist de garage aan de telefoon gehad en op 3 januari wordt mijn dashboard kastje geplaatst (eindelijk af van dat kleine plankje waar niets op past en alles in het zicht ligt) en is ook de move & fun er. Beidde worden die dag geplaatst. Joepie!!! Schijnt dat de M&F op kenteken gezet en geleverd dient te worden. Waarom geen idee :confused: maar dat is wat de garage vertelde. De eerste stap in upgrade-land wordt dan een feit.

De volgende stap wordt de CC met waarschijnlijk plaatsing van mistlampen - zondag (als het weer het tenminste toe laat dat de meeting doorgaat) maar de mijne naast eentje met mistlampen zetten en kijken of dat nu echt zoveel toegevoegde waarde geeft daar we ze toch niet zo vaak nodig hebben in ons kleine landje.

Als mensen er ideeën over hebben we/ niet doen dan hoor ik het natuurlijk graag....
 
Dat de Move & Fun op kenteken gezet moet worden is wel raar, zou dat bij mij ook gedaan zijn? Hij werkt namelijk wel prima in een andere auto.

En zondag gaat sowieso door. Alleen even hopen dat de wegen geen ijsbanen zijn!
 

CITIGO

Senior Member
Is het een grote ingreep om een dasbord kastje te laten plaatsen, misschien onbescheiden, maar wat kost zoiets.
 

Inge

Lid
Geen idee - auto moet ervoor de hele dag naar de garage. Kosten ca 260,--. Citigo, vanwaar de belangstelling naar de kosten?

Ik weet ook niet hoe dat met het kenteken zit - heeft misschien te maken met de boordcomputer? Iemand die het wel weet?



Michel, daar hoop ik ook op - geen ijsbanen.
 

Inge

Lid
Dan hoop ik dat de prijs je meevalt - en ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben die een gesloten dashboardkastje prettiger vind dan een open. :)
 

Cordoba

Forumguru
Wat de move & fun betreft: ik vermoed dat ie niet op kenteken moet worden gezet, maar dat de code van het apparaat in de ECU moet worden gezet. (dat betekent als je van 2 citigo's de move & fun verwisselt, dat geen van beide systemen meer werken, omdat de verkeerde code dan in de ECU staat.

Ik weet niet hoe het zit met het gesloten dashboardkastje van de Citigo, maar herken het wel uit mijn Golfje van de allereerste generatie: daar kon je ook een gesloten dashboardkastje krijgen, door het klepje met scharnieren samen met slotje en bijbehorende sleutel te kopen (en te monteren). Het zou me dus niet verbazen als het gesloten dashboardkastje uit niet veel meer dan een klep bestaat.

Overigens de boordcomputer is dat apparaat op je dash waar je brandstofverbruik, buitentemperatuur, gemiddelde snelheid enz. mee afleest. De ECU is de computer die zorgt voor de brandstofregeling voor de motor en allerlei andere functies.
 

Cordoba

Forumguru
Michel, dan hadden ze waarschijnlijk ook de code in de ECU van de leen-/demoauto gezet, en dan werkt het gewoon. Soms noemen ze zoiets aanmelden, soms inleren, maar is allemaal vergelijkbaar. Ik bedoelde als je een apparaat zo overzet in een andere auto, zonder de code in te voeren bij die andere auto, dan gaat het niet werken. Mogelijk dat die code ook in het systeem van Pon wordt opgeslagen: als er ooit een andere ECU in zou moeten, kun je ook de code van de move & fun er opnieuw inzetten.
 

Antera

Donateur
ik vermoed idd dat ze hem moeten coderen zodat hij juist kan communiceren met de rest. Dit zoals eerder gezegd omdat hij anders niet werkt ( anti-diefstal) Maar ben benieuwd
 

Inge

Lid
Cordoba, dank voor het meedenken zou heel best met de ecu te maken kunnen hebben - klinkt nu ik erover nadenk eigenlijk ook wel logisch.

Michel, ben benieuwd wat de dealer je hier straks over verteld dan kun jij het ons weer allemaal laten weten. Waar zouden we toch zijn zonder het Skoda forum....:laugh:

Voor wat betreft het dashboard kastje ik weet niet of het alleen een kwestie van klepje + sloten monteren is - de werkplaatsmedewerker/ hoofd verkoop hadden het erover dat een gedeelte van het dashboard gedemonteerd moest worden. Zal het 3 jan navragen.
 
De Move & Fun is een enorme aanrader, ik ben er zéér gelukkig mee. Zijn er specifieke dingen waar je benieuwd naar bent, Rikusples?
 

Inge

Lid
Dat doe ik - na 3 januari want dan wordt het geplaatst. Komt er gewoon uit te zien als in alle andere citigo's. Dus voor een idee even bij het interieur van bijvoorbeeld de Tour uitvoering kijken.
 

Inge

Lid
Vandaag de auto bij de garage gehad - alleen helaas ook bij mij (net als bij de up) is het niet mogelijk nu een dashboardkastje te plaatsen. Het onderste gedeelte van het dashboard schijnt afwijkend te zijn van de modellen met een dicht kastje. Garage houd me wel op de hoogte van toekomstige ontwikkelingen - dus wie weet gaat het er nog ooit van komen. Voor nu ga ik stukken drooglop mat (heb ik nog liggen) op maat maken en op de plankjes + op de bodem van de bekerhouders leggen (ziet het er wat meer afgewerkt uit - de matkleur is antraciet). Mocht ik in de toekomst nog iets van kleine mandjes tegenkomen in de juiste kleur en natuurlijk maat dan ga ik kijken of ik die daar netjes op kan plaatsen zodat ik daar wat meer "rommel" kwijt kan (+ ligt het meer uit het zicht) en het niet alle kanten uitschuift. Dus mocht iemand tips hebben voor mandjes ... ik hoor het graag.
De Move&Fun is wel geïnstalleerd heb zojuist al de laatste upgrade aan kaarten erop gezet. Morgen eens uitvogelen wat ik allemaal moet instellen en een leuke foto als screensaver erop plaatsen.
 

Inge

Lid
Vind ik ook maar ga nu opzoek naar iets van bakjes op maat en kijken of ik daar zelf iets moois van kan knutselen. Misschien iets met glijders als de bakjes dieper dan het plankje zijn - moet de maat nog nemen en daarna naar de Ikea. Wil ik vanavond doen als ik dan nog voldoende energie heb - anders komende week ergens. Kusstof bedekt met mat zwarte carwrapping zal hopelijk niet uit de toon gaan vallen.
 
Bovenaan Onderaan