19" velgmaat

Ben op jacht naar een setje 19" velgen maar kom tegenstrijdige berichten tegen wat de juiste ET waarde is voor de Octavia...
Heb al 18" velgen onder mijn auto gehad maar die stonden te ver naar buiten naar mijn zin en kreeg problemen als er mensen achterin zaten en over een hobbel ging. Heb dat verholpen door een aanpassing aan de achterspatborden. Maat was 5x112 ET 42 Breedte: 8.0 J 225/40/18"

Wat ik nu kan vinden qua maat voor 19" voor Octavia =
8,5 x 19 ET 50 5x112 - with tyre 235/35 19
of
Naaf 57,1 ET 45 5x112 235/35 19

Wat pas er nu goed zonder dat je problemen krijgt?? En hebben er al mensen ervaring met 19" velgen onder hun Octavia??
 
denk dat je aan deze site meer hebt,alleen de naam vande site is erg ongelukkig gekozen vind ik persoonlijk, maar roept wel altijd bepaalde verwachtingen op.
http://www.jennyxxx.de/index.htm

maar het is toch echt om de velgen (grootte , breedte, en stand(et-waarde) of zelfs spoorverbreding te bekijken.
succes ermee.
 
@CVEGreen op die site geven ze aan Octavia 5x112 ET 47 Naaf 57.1 dus ook weer een ander ET waarde, kan denk ik wel concluderen dat als ik ET 47 kies ik wel redelijk safe zit en geen problemen zal krijgen.

@ducman heb ook even de XXX :winkie: site bekeken maar vind het best lastig om tot een duidelijk beeld te krijgen, zoals ik het nu zie zoals ik het heb ingevuld zou het met ET 47 wel goed zitten.

Hier de volgende velgen verkoop punten die velgen aanbieden de ene met een ET van 45 en de andere ET van 50.
ET 45
ET 50
 
hallo octavia, je geeft aan dat je de 18"al wat te ver naar buiten vind staan, met de 19"ga je nog iets verder naar buiten, bovendien wordt je bandomtrek groter tov standaard (ca 2%) en kan dus nog eerder aanlopen.
als je kijkt naar de jenny-site kun je daar ook de afstand van je spatbordrand tot je band invullen en van de band tot het binnenscherm, hiermee kun je dus zien hoeveel je nieuwe velg+band dichter bij de spatbord rand of binnenscherm komt.
let bovendien op de vrije ruimte aan de binnenzijde van je velg t.o.v de schokdemper, of binnenscherm. 1 cm volgens mij echt minimaal nodig.

verder valt mij op dat je een 235/35/19 band neemt,breder en groter. 225/35/19 komt beter overeen met je huidige velg. als je dan ook nog de 1.9 tdi hebt, wordt het wel wat moeizamer en minder levendig voor de auto. tenzij je daar van houdt natuurlijk.
succes ermee, en hou ons op de hoogte
 
Zo kogel is door de kerk, afgelopen zaterdag nieuw setje 19" Tomason velgen laten monteren en past precies :grin:
Maat 8,5 x 19 ET 40 5x112 - with tyre 235/35 R19

Edition 100.jpg
 
Bovenaan Onderaan