18 inch welke banden

mwhite

Forumguru
Ik heb een setje themisto velgen gekocht.
De set is zonder banden.
Aangegeven wordt 225/40 r18 en mijn vraag is zou 45 ook passen?
Heb ik een iets hogere band meer bescherming en worden de wielkasten meer gevuld.
Ik zag in mijn zoeken ook 19inch voorbij komen hier dus denk dat een iets hogere band wel moet gaan.

CDK

Forumguru
bij een grotere inch maat velg ga je van 225/40/18 naar 225/35/19 kortom wiel wordt groter, band lager, per saldo kom je om en nabij op dezelfde rolomtrek uit.
wat jij wil geeft een afwijking van 3,53% en is niet aan te raden.
onder mijn S2 ligt momenteel 225/35/20 wat een afwijking is van 4,44% tov de 225/40/18, dit vereist echter aanpassing van de wielkasten/binnenschermen aan voorkant, achter is geen probleem.
wil je het risico op aanlopen wel of niet nemen is de vraag en ben je bereid om aanpassingen aan de wielkuip uit te voeren?
ik verwacht dat het niet past zonder aanpassingen op basis van praktijk ervaring met mijn 2 Superbs.
laat maar weten wat je gedaan hebt en wat je bevindingen zijn.

s-line

Forumguru
bij een grotere inch maat velg ga je van 225/40/18 naar 225/35/19 kortom wiel wordt groter, band lager, per saldo kom je om en nabij op dezelfde rolomtrek uit.
wat jij wil geeft een afwijking van 3,53% en is niet aan te raden.
onder mijn S2 ligt momenteel 225/35/20 wat een afwijking is van 4,44% tov de 225/40/18, dit vereist echter aanpassing van de wielkasten/binnenschermen aan voorkant, achter is geen probleem.
wil je het risico op aanlopen wel of niet nemen is de vraag en ben je bereid om aanpassingen aan de wielkuip uit te voeren?
ik verwacht dat het niet past zonder aanpassingen op basis van praktijk ervaring met mijn 2 Superbs.
laat maar weten wat je gedaan hebt en wat je bevindingen zijn.
Foto??

Verstandig en hij is precies goed zo. En nog steeds zeer comfortabel. Net de mijne in een andere kleur.

CDK

Forumguru
Wat is dat toch dat mensen denken dat verlagen en comfortabel rijden niet samen kunnen gaan.....

@Corne, Bij mijn 1.8-je slaan de voorwielen al erg snel door en soms met heel harde klappen in de aandrijflijn. Klinkt en voelt helemaal niet gezond. Heb jij daar geen last van met jouw V6? Moet je het ESP of ASR dan uitzetten soms, omdat dat ingrijpt en de DSG7 daarop niet goed reageert of zo? Weet niet of ie getuned is. Voelt wel zo. Schakelt verder perfect. Of zou de koppeling toch al defect zijn? Nog geen 30.000 km. Gaarne advies. Wie?

Desperado

Forumguru
Misschien handig om die vraag even in een ander topic te zetten, dit gaat over banden en niet over versnellingsbakken.

CDK

Forumguru
@Rudi-DSG, misschien idd een ander topic starten en aan de mods vragen om jouw vraag en dit antwoord te verplaatsen ;)
Met mijn V6 heb ik 4 wiel aandrijving, dus sowieso geen wielspin, zelfs met ASR uitgeschakeld en gebruik makend van de launchcontrol lukt het vrijwel niet om de banden aan het piepen te krijgen.
Ik weet wel dat de 1.8 een erg agressieve vermogensopbouw heeft, tenminste dat is mijn mening, omdat ik daar eens mee proefgereden heb. Een agressieve opbouw al vanaf lage toeren heeft tot gevolg dat er wielspin kan ontstaan. Voorwiel aangedreven Octavia's en Superb's hebben naar mijn mening vanaf de 1.8 TSI toch al moeite om het vermogen in de 1e versnellingen goed op de weg te krijgen, dit heeft tot gevolg dat de hulpsystemen kunnen en zullen ingrijpen en dat kan gepaard gaan met schokken in de aandrijflijn, gedoseerd gas geven bij het wegrijden is dan de remedie.
Je kan testen wat de bak doet bij voluit accelereren of dat vloeiend gaat, daarna gas los laten uitrijden, automatisch terugschakelen moet ook vloeiend gaan in alle versnellingen, kort laten rollen in D en daarna in R mag ook niet gepaard gaan met stoten evenals kort achteruit en daarna in D.....
Verder kan je bij bijvoorbeeld @ertromp in Apeldoorn of @Antera in Breda middels VCDS laten checken hoe je koppeling er voor staat, dat is misschien ook nog een optie.

Corne, bedankt voor jouw uitvoerige reactie, die erg overeenkomt met de reacties van anderen waaronder ertromp inderdaad, in een ander topic: TSI kopen (en daar ging het dan weer over waar je op moet letten bij DSG kopen). Ik kopieer jouw antwoord wel in dat topic, OK? Gaan we daar verder.

• Leuk
Waarderingen: CDK
@mwhite wat is je et waarde van die velg? Misschien past dan ook 235 40 18 , ietsje grotere omtrek met ietsje dikkere band . Bij mijn o2 met et 54 zal het wel passen denk ik ..

CDK

Forumguru
@Mr_McPhisto die wielen staan werkelijk perfect bij jouw auto!!!! :thumbsup:
wel zou ik ietsje lager gaan, optisch lijkt je auto trouwens achterover te hangen, misschien een volle kofferbak?

Bovenaan Onderaan