18 inch icm verlaging

Hoi allemaal,

Ik wilde graag weten of er mensen zijn die onder de facelift O2 18" icm welke verlaging dan ook hebben..

Dit vraag ik voor het volgende:

- welke verlaging? Eibach of anders?

- wegligging
- comfort
- volle auto bepakt op vakantie

Ja en ik weet dat het minder comfortabel is als 15" ;)

Mijn Octavia (combi) is 3cm verlaagd, maar heeft 17" velgen. (Foto's in m'n album.)

- MAD veren (dealer af).
- Wegligging is prima, ligt lekker strak in de bochten.
- Comfort: de auto is wat stuiterig op een onvlakke ondergrond, maar niet oncomfortabel/oncontroleerbaar.
- Met 4 personen, niet geheel volbepakt (weekendtas), op de Duitse Autobahn met 220+ is nog goed te rijden, auto gaat niet zwabberen over de weg.

18" zal ongetwijfeld nog wel wat stugger zijn dan 17", maar het oogt ook zeker nog iets mooier! :)

Zeker mooie auto Foutjuh!

Dat zijn toch de Pegasus of niet?
Hele mooie velg.
Velgen van mij kon ik via bekende aankomen dus ze zijn niet al te duur betaald.(zie album)

Had inderdaad beter af fabriek kunnen verlagen maar ja.
Ga eens rondneuzen naar verlagingssets en wat die kosten...
Ben ook ESP vergeten bij te bestellen en zo zullen er nog wel
meer dingen zijn.

___JC___

Forumguru
18 inch - check
achteraf verlaagd - check
Octavia - Nope

Ik heb een Superb met verlaging d.m.v. Eibach (-/-3cm) en om er nog een beetje comfort in te houden heb ik de schokbrekers ook later vervangen voor Koni FSD. Wel prijzig, maar topwegligging en looks met behoud van enig comfort. Zou ik iedereen aanraden persoonlijk.

Super JC

Zal ook eens gaan zoeken naar die schokbrekers.

Geen problemen dus met een volgepakte auto naar Italië bv.??

___JC___

Forumguru
Ik heb m al aardig vol gehad, maar nog zonder problemen. Moet wel zeggen dat ik geen trekhaak heb en dus geen sleurhut ofzo.

Jaaa, ok...

Sleurhut heb ik ook niet.

Vrijdag as eerst maar eens ophalen en rijden met de winterbandjes.
Kijken hoe de ABT bevalt en dan zien we in het voorjaar wel verder.

@foutjuh

Bedankt voor de reactie..

@ JC

Bedankt voor de tip van de schokbrekers...

De Stip

Forumguru
Ik heb voor Eibach gekozen. Bij mijn vorige auto's ook erg tevreden en uit diverse reacties op met name dit forum, ben ik overtuigd geraakt dat er ook weer Eibach (3cm) onder mijn O-2 zou komen. Ik heb de auto afgelopen maandag in ontvangst mogen nemen en hij rijdt werkelijk top. Zowel over asfalt, als over klinker wegen. Nu zit er nog 16" met winterbanden onder en in april gaat de 18" set eronder. Natuurlijk zal het eea wat stugger aanvoelen, maar dat kan de auto prima hebben. Wil je dit alles niet, dan moet je er niets aan verlagen en gewoon de 15" of 16" ballonbanden eronder laten zitten.
Overigens heb ik de afweging gemaakt of ik er nog een hulpveren set onder zou laten monteren, maar aangezien de Eibach ook progressief werkt en ik bij m'n vorige auto (Seat Altea) dezelfde combinatie had, heb ik deze keuze dus weer gemaakt. De Eibach set, word net als de MAD set door de dealer geleverd. Prijzen zijn concurrerend met de aftermarket en mijn dealer heeft het keurig gedaan, inclusief opnieuw uitlijnen en dergelijke.

Veel succes met het maken van je keuze!

Donny

Nieuw lid
octavia combi 2011 verlagen met 18 inch velgen

Wie heeft er advies?

Ik krijg 1 aug. mijn octavia combi en de dealer heeft de 18 inch velgen al gemonteerd.
Nu is de ruimte tussen de band en wielkast vrij ruim en lijkt het net een 4x4. Is er iemand die ervaring hiermee heeft om de auto een cm of 3 te verlagen?

Ik hoor het graag!

Bijlagen

• 353689fee4af29cab67c8cf488309196.jpg
    353689fee4af29cab67c8cf488309196.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 110

Miez1

Forumguru
Hi Donny,

Allereerst welkom ! En complimenten voor de mooie auto ! Ik heb een S2C besteld en hoewel dit een andere auto is heb ik gekozen voor een KW onderstel (verstelbaar en dus aan te passen aan je wensen). Ik ben hiervoor te rade gegaan bij S-line, die heeft er wel kaas van gegeten. Het maakt de auto een stuk dynamischer (lees: nog dynamischer). HEt kost een beetje maar dan heb je wat.

Immer gute fahrt !

Miez

laagvlieger

Forumguru
Ik ben momenteel ook op zoek naar een goede verlagingsset, maar dan wel voor een F2 Combi. 3 cm kun je nog gemakkelijk doen met enkel nieuwe veren. Dat is goedkoper, maar er is een duidelijk verschil als je kiest voor een hele set met veren en verstelbare dempers. Althans dat heb ik gelezen op diverse fora. Dat kost wel wat maar dan heb je wel een heel strak sturende auto.
Ik ben momenteel naar Eibach aan het kijken, hun producten hebben een goede reputatie.

Ik volg dit topic verder ...

Hetzer

Forumguru
Er liep al een specifiek draadje, ik heb ze dan ook maar samengevoegd en verplaatst naar dit topic

Ik heb een Octavia '11 + 17"pegasus velgen en deze heb ik laten verlagen door dealermet Eibach Prokit (veren+dempers), verlaging ten opzichte van standaard onderstel is net iets meer dan 2cm. Optisch zie je het verschil echt wel als er een andere octavia naast staat, maar je krijgt niet het gevoel dat hij enorm verlaagd is, gewoon perfect. Maar oooo de wegligging is superstrak!! Iedere, maar dan ook iedere collega die in mijn auto heeft gereden is onder de indruk! En leuke is van zo'n eibach prokit, als ik met het gezinnetje onderweg gewoon super comfortabel!

Bovenaan Onderaan