17'' inch velgen onder Octavia 2

Zo dat zijn zeer strakke wielen, ik rij met fulda? banden, dit zijn vier seizoens apparaten maar bevallen prima, natuurlijk best iets meer rolgeluid, maar zeker ook zonder radio, (zucht) ook niet storend.

Iemand hier die met dezelfde banden rijdt?
 

hemi24

Forumguru
Vandaag de grote wisseltruuk uitgevoerd: achterbanden naar voor en vice versa (Bridgestone Potenza 225/45R17).
Ik was in de veronderstelling dat het cuppen wel mee viel, maar moest toch constateren dat de achterbanden aan de binnenkant toch aardig ge-cupt waren de laatste 10.000 km. Nu hopen dat dit vóór weer wil wegslijten; trillingen in stuur vallen in ieder geval mee...
 

skodaboy

Forumguru
trillingen in stuur vallen in ieder geval mee...

trilt het stuur door het feit dat de banden ge-cupt zijn of door het feit dat de achterbanden niet zijn uitgebalanceerd?

de dealer had bij mijn velgenwissel ook de achterbanden vooraan gezet,
werd gek van het kabaal (ook bridgestonebanden) maar ik had géén trillingen in het stuur,de dag nadien de banden weer netjes achteraan gemonteerd en ook nadien géén trillingen in het stuur...:crazy:
 

rbo

Senior Member
Heb ook mijn banden van achter naar voor omgezet , ook Bridstone, nu wel het kabaal aan de voorzijde , weet iemand hoeveel km het duurdt voor het gecupte deel weer afgesleten is?
 
Tractioncontrol er af, handrem vast houden en gas geven, na een halve minuut is het gecupte deel er wel weer af en kan je sneller een nieuw setje gaan halen bij de banden boer ;)
 

hemi24

Forumguru
Gezien hoogteverschil tussen de onderlinge nokken, had het mij niet verbaasd als er trillingen in het stuur waren geweest: 1,5 tot 2 mm onderling verschil op de nokken moet je toch merkbaar zijn.
Hoorbaar is het in ieder geval wel, zeker bij lagere snelheden. Eens kijken hoe het zich ontwikkeld. Zal wel een paar duizend kilometers doorbijten worden...
 

Bijlagen

  • Bridg_Pot_Cup_klein.jpg
    Bridg_Pot_Cup_klein.jpg
    24 KB · Weergaven: 54

rbo

Senior Member
Helemaal juist, vooral bij een snelheid van 30 a 40 km/uur is het hoorbaar maar gelukkig geen trillingen op de voorwielen.Heb ook al gedaan wat Koenie voorstelde maar dit valt niet mee met een DSG.Zou het wat helpen om de banden weer naar achteren te zetten?
 
Ik heb zelf af fabriek nogsteeds de Bridgestone banden eronder liggen. Absoluut niet tevreden over. Het rubber is veel te hard en maken herrie!!! En zijn al een paar keer van voor naar achteren en terug geplaatst. Deze zitten er nu +/-70dkm (en +/-70dkm met Kleber winterbanden) onder en zouden eigenlijk vervangen mogen worden, maar aangezien ik een nieuwe auto besteld heb, staat de leasemaatschappij dit niet meer toe. Trouwens, het profiel is nog net binnen de wettelijke normen.
 
Ik wilde eigenlijk de 17" Zenith velgen af fabriek bestellen ipv. de originele 15" Deimos velgen?
Ik krijg de Octavia Combi Elegance,mag ik die af fabriek bestellen? Of zijn die alleen voor de RS bijv.?
 
Roforce,

Volgens de accessoirefolder zijn de 17" Zenith wél te bestellen voor de Elegance, de 18" zijn exclusief voor de RS. Het is echter ook niet geheel duidelijk of dit ook af fabriek kan. Volgens de definitie van accessoires is dit allemaal achteraf, een optie bestel je af fabriek, maar ja, ook columbus etc staan in deze folder. Je dealer moet hier toch meer duidelijkheid over kunnen geven.
 

skodaboy

Forumguru
ik heb ook 17" zenith-RS-velgen onder mijn 02 4X4.
mijn 02 4X4 is ook een elegance uitvoering en had ook af-fabriek 15" velgen,17" velgen zijn optioneel te bestellen en leverbaar af-fabriek.
of het ook kan voor de 17" zenith-RS-velgen kan weet ik niet..
maar de dealer moet dit wel weten...
btw: ik heb destijds mijn 02 laten afkomen van het fabriek met 17" pallas-velgen..nadien heb ik bij de dealer zenith-velgen besteld (zonder banden) en de banden van de pallas-velgen op de zenith-velgen laten monteren.
op de pallas-velgen heb ik sneeuwbanden laten monteren en gebruik dus deze set in de winter...dus in de zomer rij ik met RS-velgen en in de winter met de pallas-velgen...:smiley29:

op de 1e foto zie je de RS-velgen..
op de 2e foto zie je de pallas-velgen..
 

Bijlagen

  • 02-RS-velgen.jpg
    02-RS-velgen.jpg
    12,9 KB · Weergaven: 72
  • skoda,remork.jpg
    skoda,remork.jpg
    12 KB · Weergaven: 73
Bovenaan Onderaan