17/18 inch onder Fabia-1 Combi

Pieter_Ibiza

Forumguru
Mensen,

Momenteel heb ik nog 15 inch wieldoppen onder de Fabia Combi zitten, maar na de winter wil ik graag een setje 17 of 18 inch velgen eronder hebben.

Wat is mooie maat?? 17 of 18 inch? Iemand foto's van een combi met LMV?

Graag jullie reactie.
 

Glenn

Actief lid
18” is niet aan te raden het kan wel maar dan is er geen comfort meer
dan zou je banden moeten nemen van 205/35/18 215/35/18

17” is geen probleem

hier 1 op 18"
SNB11235.jpg

SNB11237.jpg
 

Gieliovd

Forumguru
Hahaha, potverdorie wat moet ik daar nou van zeggen? Dat vind ik nou ehm.. triest!

Net zoiets als een Hummer kopen en daar 24" chroom onder. Het is geen gezicht.

Nee, als je toch mooi wilt doe dan gewoon een 16" velg met een beetje band. Dan hou je nog comfort ook.
 

nemo

Senior Member
16 of 17 inch is mooi!! 18 is too much..

Dat zwarte op de deur vind ik wel cool trouwens!
 

Hetzer

Forumguru
18 inch word mij persoonlijk ook te groot, 16 inch staat goed bij een Fabia1/2 , 17 inch nog beter , alleen lever je dan wel echt wat comfort in.
hier een foto van de Fabia Paris, destijd een Concept uitvoering van de Combi.
Deze concept uitvoering had ook standaard 17 inch velgen.
 

Bijlagen

  • Skoda-Fabia_Paris_Concept_2002_800x600_wallpaper_03.jpg
    Skoda-Fabia_Paris_Concept_2002_800x600_wallpaper_03.jpg
    71,9 KB · Weergaven: 213

___JC___

Forumguru
Mooi de Paris uitvoering en nog zeer netjes! Uitlaat van de O1 RS zie ik. Blijft een mooi uitlaatje.
 

___JC___

Forumguru
ZO, die combi staat echt hoog!! Met 17 inch velgen moet er dus ook een schroefset komen.

Is wel mooier om m twee centimeter te laten zakken denk ik. En daarom kan je 18 inch maar beter uit je hoofd zetten. Dat wordt veel te stug. De vraag is eigenlijk 17 of 16 inch velgen... Waarbij ik 17 zou doen met 2cm verlaging.

(overigens vraag ik me wel af of mijn laatste plaatje geen 18 inch is...)
 

higgy

Forumguru
Vergeet nou niet (zoals hierboven al enkele malen aangestipt) dat je nogal wat aan comfort inlevert!
Ik heb zelf enkele maanden een verlaagde Arosa gereden (met een 1.4 motor, wat een duiveltje) maar werd stapelgestoord van het gebonk. Niente comfort.
 

Pieter_Ibiza

Forumguru
Vergeet nou niet (zoals hierboven al enkele malen aangestipt) dat je nogal wat aan comfort inlevert!
Ik heb zelf enkele maanden een verlaagde Arosa gereden (met een 1.4 motor, wat een duiveltje) maar werd stapelgestoord van het gebonk. Niente comfort.

Hoeveel was die verlaagd? Ik heb tijden zo mijn auto rond gereden:
2gv0gw3.jpg

jsj0pf.jpg


Ik weet dus hoe dat rijdt :xyxthumbs::xyxthumbs:.
 
Bovenaan Onderaan