150pk TDI dsg 4x4 niet in Nederland?

Middag

Forumguru
hallo allemaal,

Ik rij nu superb en deze zal medio juni juli 2018 eruit moeten. Ik zou graag de kodiaq rijden en heb een proefrit gemaakt in een 1.4tsi 4x4. Dit bevalt goed, echter vanwege mijn jaarkilometrage zal ik moeten gaan dieselen.

In alle ons omringende landen is de 150pk TDI met dsg en 4x4 te bestellen, in Nederland niet. Zal wel weer een van die achterlijke pon ideeen zijn. Wie heeft ervaring met het in belgie of Duitsland bestellen van een nieuwe auto? Weten jullie of er leasemaatschappijen zijn die hier ervaring mee hebben of dit toestaan?

Btw, ook de tiguan en ateca zijn gewoon te bestellen met deze motor in buitenland, maar niet in Nederland. Een andere optie was een Passat alltrack, echter die is er dus ook niet in Nederland...
 

907

Senior Member
On topic, 6 jaar geleden een Fiat 500 (zeldzame uitvoering) via Auto Vosters in Bladel gekocht. Auto kwam nieuw uit D, en staat als met mij als 1e eigenaar op kenteken. Vriendelijk ontvangen en begeleidt. Er zullen meer bedrijven dat kunnen doen.

Off topic, zelf rij ik nog een M6 2.2d h6 met 45k per jaar. Door een Skoda dealer er op gewezen dat benzine dan ook interessant is. Nu een 1.4 dsg 4x4 zakelijk bestelt, geen lease. In de lease gaf ook een online lease bedrijf een (klein) voordeel op een benzine. Ik zal het koppel (480Nm) wel missen, maar tijdens het proefrijden in de beer schakelde de dsg prettig en snel.
 

Rallye

Forumguru
Hoewel de wegen van Pon af en toe inderdaad ondoorgrondelijk zijn, is het idee erachter soms wel logisch. Met name de BPM (die andere landen niet kennen en die ook nog eens uitstootafhankelijk is)) kan de relatieve prijsverschillen tussen auto’s veranderen. Een prijsverschil van bijvoorbeeld 4000 euro tussen de 150 en de 180pk diesel in Duitsland, kan door de BPM in veranderen in een prijsverschil van 2000 euro, terwijl de auto’s ook nog als geheel duurder zijn. Het relatieve prijsverschil is dan dus klein en op de markt zitten de auto’s elkaar in de weg. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat in Nederland de Octavia RS niet meer geleverd wordt (maar alleen de RS245). In Nederland is de 4x4 bovendien toch al een nichemodel, dus om de spoeling dan nog meer te verdunnen....

Zelf importeren is natuurlijk altijd mogelijk, eventueel via een professional die dit vaker doet. Dan kun je ook zelf het prijsverschil zien.....

Of een leasemaatschappij zo’n bijzondere auto zou willen verleasen is sterk de vraag....
 

Bakboord1

Forumguru
Wil pon dit ook niet doen op verzoek? Het lijkt me dat ze m wel gewoon kunnen bestellen.

Bij bijv kleuren kunnen ze meer doen dan in de folder staat. (Kost wel wat helaas)
 

Middag

Forumguru
Tja.. eerlijk gezegd denk ik dat ze gokken op mensen die 4x4 in combinatie met dsg willen rijden, die paar duizend extra wel betalen en dan de 190pk nemen. Voor mij heeft de 190pk geen enkele toegevoegde waarde, wel wil ik perse automaat en erg graag 4x4.. Het verhaal met bpm e.d. klinkt logisch, maar heeft in dit geval geen invloed. De 190 en 150pk zitten niet ver uit elkaar qua uitstoot.
 

Rallye

Forumguru
Het verhaal met bpm e.d. klinkt logisch, maar heeft in dit geval geen invloed. De 190 en 150pk zitten niet ver uit elkaar qua uitstoot.

Bijna gelijke BPM bij een minder dure en een dure auto maakt het prijsverschil tussen beide relatief kleiner.....
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan