14% in 2015?

josdegroot

Nieuw lid
Zijn er wellicht hier mensen welke meer informatie hebben of de Octavia in 2015 weer binnen de 14% norm zal vallen. Inmiddels is bekend dat Volvo met zijn V40 deze nieuwe norm gaat halen. Zelf zou ik graag zien dat Skoda dit ook weer mogelijk maakt.

W124

Senior Member
Deze vraag had ik ook aan de dealer gesteld. Hij heeft rondgebeld en bij de importeur nagevraagd. 14% diesel en 20% benzine hoeven we niet op te rekenen....

Uiteraard valt de G-Tec wel in 20%.

Laatst bewerkt:

josdegroot

Nieuw lid
Wanneer heb je dit gevraagd? Ik kan me voorstellen dat ze graag een eindejaars run wilden hebbenzodat mensen nog snel een Octavia zouden bestellen om er zeker van te zijn dat deze 14% is.. Misschien goed om nog eens wat lijntjes uit te zetten nu we het einde van het jaar naderen :).

Als Volvo het kan, zou Skoda dit toch ook voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Een paar jaar geleden was er ook zo'n periode waarbij er veel Octi's in de 25% vielen. Ik hoop dat ze met de introductie van voor skoda nieuwe motoren voor MY16 nog wat kunnen doen. Ik ben dit jaar aan de beurt voor een nieuwe leaseauto en de Octavia staat ook op mijn shortlist.

W124

Senior Member
Wanneer heb je dit gevraagd? Ik kan me voorstellen dat ze graag een eindejaars run wilden hebbenzodat mensen nog snel een Octavia zouden bestellen om er zeker van te zijn dat deze 14% is.. Misschien goed om nog eens wat lijntjes uit te zetten nu we het einde van het jaar naderen :).

Als Volvo het kan, zou Skoda dit toch ook voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Eind oktober 2014!

Ik snap ook niet waarom VAG-broeders Audi en Seat wel 20% benzine modellen hebben en Skoda niet.:koffie:

Binnenkort zit ik bij de dealer. Zal het weer eens vragen...

Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Een paar jaar geleden was er ook zo'n periode waarbij er veel Octi's in de 25% vielen. Ik hoop dat ze met de introductie van voor skoda nieuwe motoren voor MY16 nog wat kunnen doen. Ik ben dit jaar aan de beurt voor een nieuwe leaseauto en de Octavia staat ook op mijn shortlist.

die 14% is er in 2016 niet meer, althans niet voor "normale" auto's

mmsol78

Actief lid
Ik verwacht ook dat de Octavia er in 2015 met 14% bijtelling komt. Men zal wel wachten tot jan/feb met het aankondigen. zo heb je weer extra nieuwswaarde en je blijft geloofwaardig. eind 2014 verkondigen dat de 14% alleen tot einde jaar zal gelden om in december al te vertellen dat deze volgend jaar ook 14% heeft.

Ging voorgaande jaren bij verschillende merken zo.

die 14% is er in 2016 niet meer, althans niet voor "normale" auto's

Maar nieuwe modeljaren worden meestal rond juni van ieder jaar geintroduceerd voor het volgende jaar. Dus zijn er nog 6 maanden om te verkopen voordat de nieuwe regels voor 2016 in gaan. Ik hoop dat Skoda vanaf dat moment de 1.6 TDI 110PK levert met DSG-7 bak en ACC als optie.

micky

Forumguru
@jvanlith dan heb je niets te vrezen, want de 1.6 TDI DSG is sowieso in 2015 ook 20% overigens is dat de 105pk 110 pk is de 14% en niet leverbaar met DSG.:thumbsup:

mmsol78

Actief lid
Maar nieuwe modeljaren worden meestal rond juni van ieder jaar geintroduceerd voor het volgende jaar. Dus zijn er nog 6 maanden om te verkopen voordat de nieuwe regels voor 2016 in gaan. Ik hoop dat Skoda vanaf dat moment de 1.6 TDI 110PK levert met DSG-7 bak en ACC als optie.

dit was leuk geweest voor mijn auto. Helaas was ACC niet mogelijk vanuit PON.

Joske

Forumguru
alé, nog een grasmaaiermodel op de automarkt.. met 2 pk ipv 5 pk. Mijn Honda doet beter en die rijdt dan ook nog daadwerkelijk het gras af :laugh:

heb alvast een unieke kleur voor de e-octavia hybride.. wel hopen dat ik en mijn Honda niet passeer dan é :deuk:

green_car.jpg

Bovenaan Onderaan