12v uit zodra auto vergrendeld

Ik heb een radio die aan blijft, in de Quadlock is een draadje gelegd tussen de constante + en de geschakelde
(op contactslot +) voor de originele radio geen probleem, de nieuwe wel, die houdt z'n display aan.
Wie weet waar ik een draadje vandaan kan trekken om dit suffe euvel op te lossen? Toevallig ontdekte ik wel de schakelaar voor de dagrijverlichting, daar iets uit peuteren of uit de zekering?
IMG_3699.jpg
Fabia II combi

turboturbo

Forumguru
Wat ik weet is dat als je een aftermarket radio in een vag auto installeert je de rode en gele draad moet wisselen (constante en geschakelde plus zijn omgedraaid)
Anders verliest de radio telkens zijn geheugen (opgeslagen instellingen, tijd, voorkeuzezenders etc)

Hier betreft het een ander probleem en is er een extra sluiting gemaakt tussen 2 plus polen. Die zou ik er dan eerst eens afhalen en kijken wat een gebeurt?

Daarna proberen de rode en gele draad te verwisselen.

EdK

Forumguru
Maar met de rode en de gele draad dan bedoel je wel de draadbos van
de radio dan !
En vaak was er al in die twee draden een stekker verbinding gemaakt zodat je makkelijk kon omstekkeren van die rode en gele

turboturbo

Forumguru
Klopt @EdK bedoel ik de quadlock / draaiboom van de radio mee.

Edit: ik begrijp de vraag / situatie icm die dagrij schakelaar nu eindelijk ook niet meer nu ik het herlees.

Monteurtje

Forumguru
Je moet zelf een geschakelde plus kabel trekken naar bijvoorbeeld de zekeringkast.
Origineel gaat dat via CAN bus.

Bovenaan Onderaan