12v aansluiting, hoe?

Space_NL

Senior Member
Ik ben zendamateur, en wil daarom mijn radio weer aansluiten.

In de Octavia had ik een 12v aansluiting in de kofferbak, in de Fabia II helaas niet.

Simpelste oplossing die ik nu zie is stroom aftappen van de sigarettenaansteker in de middenconsole.

Heeft er iemand een tekening/beschrijving hoe ik die console los kan maken en weer vast?

Tips waar ik achter in de auto 12v kan vinden zijn natuurlijk ook welkom, heb geen trekhaak, dus daar kan ik hem niet vanaf vissen.
 

Spierings

Forumguru
Moet de 12v ook geschakeld zijn? In mijn Fabia is dat niet het geval..

Makkelijker is om vanuit de zekeringkast te werken.. Hier kun je insteekstekkers voor krijgen. En dan langs de dorpel naar achter.
 
Ik denk niet dat de zekering groot genoeg is voor je zender. Ik ben ook zendamateur en vraag mij af of je een VHF of HF zender wilt aansluiten, is toch wel een groot verschil in ampère gebruik 10 watt of 100 watt. Ik zou direct van de accu werken met een zware zekering ertussen en dikke voedingskabels gebruiken. Succes ermee PA2R
 

Space_NL

Senior Member
@rsnieder een d700 voor vhf, in de octavia was de 10A van de sigerettenaansteker genoeg, lijkt me in de fabia dus ook.

Vanaf de accu is lastig(er) zelf te doen, vandaar de 1e keuze voor middenconsole..
 

Huibert

Forumguru
Zou kiezen voor een aansluiting vanaf de zekeringkast. Met behulp van de speciale stekers is deze aansluiting heel makkelijk te maken, bekijk maar eens een pdf van een trekhaak aansluiting. En dan aan kabel trekken langs de dorpel naar achteren.
 
Bovenaan Onderaan