12 Volts aansluitingen stuk

Peterontheroad

Nieuw lid
Raar verhaal; de 12 Volts aansluitingen in m'n 'asbak' en aan de achterzijde van m'n armsteun doen het niet meer. In de kofferbak werkt'ie nog wel.
Zekeringen na laten kijken bij de dealer; alles is heel, we kijken na de vakantie wel. Da's toch wel lastig als je je koelbox op de achterbank hebt staan.

Tips en trucks?

Groet,
Peter
 

Bakkertje

Forumguru
Open deur: Koelkast aansluiten op de aansluiting in de kofferbak ;)
Of even een splitter kopen als je meer apparaten aan wilt sluiten, maar let daarmee wel op een beetje koelkast is 75W en trekt aardig wat stroom.
 

Monteurtje

Forumguru
Bij sommige Skoda's is het zo dat als je het knopje indrukt bij de raamschakelaars, zodat de achter passagier het raam niet kan openen. Bijvoorbeeld als je kinderen achterin hebt. De 12 V stekker ook uitschakeld. Ik weet niet of de Superb dit ook heeft.
 

Wasmachineman

Forumguru
@monteurtje: dat is toch raar, die 12V achter moet toch altijd aan staan?
Mijn kinderen zitten altijd achterin, ramen/deuren zijn beveiligd/op slot maar 12V doet het geloof ik altijd! Of de DS is al heel goed opgeladen dat het snoer gewoon voor %$@*# zit.
 

Peterontheroad

Nieuw lid
Klopt, ramenvergrendeling heeft geen invloed op de 12 Volts aansluiting. Ik vind het wel vreemd dat de 12V aansluiting in de kofferbak het wel doet en de andere 2 niet. Is dat dan toch een andere zekering?....of zou het echt aan de bekabeling liggen.
Omdat m'n Columbus 2 weken geleden stuk is gegaan heeft de dealer daar wel liggen rommelen.
 

Monteurtje

Forumguru
Zou in een stroomloop schema moeten kijken waar die gezekerd is en of voor en achter bij elkaar op zitten.
 

Monteurtje

Forumguru
Voor en achter hebben dezelfde voeding. Gezekerd in de zekeringkast aan zijkant dashboard plek 35. Als 1 het niet doet en de andere wel dan vermoed ik dat de stekker eraf ligt of er niet op geklikt is nadat ze bezig zijn geweest met de columbus.
 

Peterontheroad

Nieuw lid
Met het demonteren van de Columbus hebben ze blijkbaar toch iets losgetrokken. Na het plaatsen van de nieuwe columbus is het weer hersteld.
 
Bovenaan Onderaan