12 Volt aanpassen

Fast eddie

Nieuw lid
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de 12 volt aansluiting (sigaretten aansteker).
Deze blijft continu onder spanning staan, ook als de sleutel uit het contact slot is.
Ik heb daar mijn dashcam op aangesloten en deze blijft nu constant aan, waardoor de accu leeg zou kunnen raken (auto staat soms een week stil) .
Is dit makkelijk aan te passen zodat de spanning er van af gaat bij het verwijderen van de sleutel?

Ik zie in de handleiding dat het zekering 40 zou moeten zijn maar hoe kan het aangepast worden?
 

Fast eddie

Nieuw lid
tsja, zit ik ongeveer met hetzelfde probleem waar haal ik dan de spanning vandaan. Het voordeel van de aansluiting via de sigaretten aansluiting is dat deze makkelijk los te koppelen is.
 

jongetje

Forumguru
Hoe heb je dat aangesloten dan? In mijn octavia4 zit namelijk alleen in de kofferbak zo'n aansluiting en voor alleen usbc.
 

Okki

Donateur
Dashboard links zitten de zekeringen. Daar kan je een geschakelde plus op aansluiten. Dan via de linker A stijl en hemelbekleding de draad doorvoeren naar je dashcam. Hangt bij mij rechts naast de binnenspiegel.
 

BigCheese

Forumguru
Sluit de dashcam aan op de zekering voor de achterruitenwisser, dan wordt hij alleen ingeschakeld met contact aan. Lijkt me handiger/netter dan aanpassing van de sigarettenplug, en het is zelfs mij gelukt met mijn twee linkerhanden.
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb ook zelf een dashcam geïnstalleerd en heb er een low voltage smart protector tussen zitten zo kan de camera ook beelden draaien wanneer de auto opslot en van contact staat doet hij op beweging. Mocht de accu spanning te laag worden dan schakelt de smart protector de dashcam uit zodat de accu niet leeg loopt werkt bij mij al 1,5 jaar perfect!
 

redriver

Actief lid
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de 12 volt aansluiting (sigaretten aansteker).
Deze blijft continu onder spanning staan, ook als de sleutel uit het contact slot is.
Ik heb daar mijn dashcam op aangesloten en deze blijft nu constant aan, waardoor de accu leeg zou kunnen raken (auto staat soms een week stil) .
Is dit makkelijk aan te passen zodat de spanning er van af gaat bij het verwijderen van de sleutel?

Ik zie in de handleiding dat het zekering 40 zou moeten zijn maar hoe kan het aangepast worden?
Ik heb in mijn andere auto ook een constante 12V op de dashcam zitten. Wanneer auto langer dan 10 minuten stilstaat gaat de dashcam in fotomodus en verbruikt dan zo goed als geen stroom. Dus nog nooit lege accu gehad. Meet eens hoeveel Amp. je dashcam verbruikt bij lange stilstand. Kan nog wel eens meevallen dat je accu leeggetrokken wordt.
 

tim_j

Senior Member
Het mooiste blijft toch een draad trekken onder de hemel, onder de a stijl naar de zekeringkast. Daar een aardepunt pakken en de geschakelde plus splitten van de achter- ruitenwisser.
Dat heb ik gedaan en werkt zoals ik wil.
 

gehaktbal

Forumguru
Dashboard links zitten de zekeringen. Daar kan je een geschakelde plus op aansluiten. Dan via de linker A stijl en hemelbekleding de draad doorvoeren naar je dashcam. Hangt bij mij rechts naast de binnenspiegel.
Sorry dat ik dit topic nu na maanden omhoog schop. Maar...... Enig idee welke van deze entry's de geschakelde plus is? Ben al zo ver dat m'n kabel loopt naar de kast. Alleen nog even een stekker er voor kopen en aansluiten.
 

Sharky

Actief lid
Sorry dat ik dit topic nu na maanden omhoog schop. Maar...... Enig idee welke van deze entry's de geschakelde plus is? Ben al zo ver dat m'n kabel loopt naar de kast. Alleen nog even een stekker er voor kopen en aansluiten.

Beste Blackswamp30,
Heb je dit topic wel eerst gelezen voor je deze vraag stelt...???
In het bericht dat direct boven jouw bericht staat, staat de oplossing!
De geschakelde PLUS aansluiting van de achter-ruitenwisser aftakken / splitten.
Daar zijn speciale kabeltjes voor te koop.
 

gehaktbal

Forumguru
Zeker Sharky dat heb ik gedaan. En ik heb ook het bericht gelezen waar de achterruitenwisser-aansluiting wordt gebruikt. Zal mijn vraag wat specifieker stellen voor jou dan: Welke entry betreft de achterruitenwisser? Nee, ik heb nog niet in het dekseltje van de zekeringkast gekeken. Er zit geen deksel op.
 

Sharky

Actief lid
Er moet ergens een legenda zijn voor de aanduiding van de zekeringen.
Vaak zitten die inderdaad o.a. aan de binnenzijde van de zekeringenkast-deksel.
Maar ze staan over het algemeen ook in de gebruikershandleiding die bij de auto hoort.
Als je die niet (meer) hebt, kijk dan op handleidi.ng en geef je merk/type auto op.
 
Bovenaan Onderaan