12 V Geschakeld in Skoda SUperb

pelelaur

Nieuw lid
Hallo, Ik wil mijn 12 v sigarettenaansteker vooraan geschakeld hebben met het contact. Of ik wil ergens vooraan 12 V geschakeld kunnen vandaan halen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Momenteel geeft de sigarettenaansteker constant 12 V wat ik dus niet wil hebben. Alvast bedankt voor het lezen.
Peter
 

Monteurtje

Forumguru
De aansluiting van de 12V uit de zekeringkast halen en deze op een, als die er nog is, lege voorbereide geschakelde plus plek er weer in doen. Hier heb je wel gereedschap voor nodig om de kabel uit de zekeringkast te drukken. Maar dat is de oplossing die ik zou doen en ook aan de klant zou adviseren.
 

pelelaur

Nieuw lid
Hallo Monteurtje, wat bedoel je juist met uit zekeringkast halen? Ik ben niet helemaal mee met je uitleg.
Peter
 

pelelaur

Nieuw lid
Kan ik de 12v geschakeld achter aan de columbus halen of doe ik dat beter niet? Vanwege de can bus misschien.
Peter
 

Monteurtje

Forumguru
De +kabel van je 12V aansluiting zit in de zekeringkast. Die kabel haal je eruit. En druk je in een lege voorbereide geschakelde plus en zekering er weer in. Als die er niet is dan wordt het iets lastiger. Dan moet je een kabel doorlussen. En je hebt geen constant spanning meer op je 12V.
Achter op de radio zit geen geschakelde +. Gaat allemaal via can bus.
 

pelelaur

Nieuw lid
Ok begin te volgen nu. Heb gisteren de zekeringkast links van het dashbord open gehad. Met twee schroeven haal je het paneeltje met de zekeringhouders los. Maar je kan de achterzijde met moeite zien laat staan los maken gezien de hele tros in het zwart omwikkeld is en deze tros erg kort is. Of moet ik het bakje links onderaan het stuur ook verwijderen? Zoals jij nu zegt zou ik mits deze werkwijze dan ervoor kunnen zorgen dat de aansteker vooraan onderbroken wordt bij afgeschakeld contact?
Ik hoop dat je me hier doorheen kan en wil loodsen. Groeten
Peter
 
Bovenaan Onderaan