12-pins aansluiting in Swing?

Hoi,

Ik heb pas een Fabia II uit 2010 gekocht. Hier zit (gelukkig) al een Parrot in voor het handsfree bellen. Nu zou ik graag mijn telefoon ook via USB of 3.5 jack-plug kunnen aansluiten om muziek (podcasts) te luisteren vanaf de telefoon.

De Fabia heeft geen MDI aansluiting :( en de 3.5mm aux-in zit naast de handrem. (mijn telefoon hangt aan de voorruit). Dus ik dacht ik koop een kabeltje en die ga ik op één of andere manier achterin de Swing-radio prikken.

Als ik het goed begrijp zou ik met een kabeltje als deze moeten passen. Maar de vraag is of dit nog achterin die Swing kan als die Parrot daar ook al in zit?
 

Rallye

Forumguru
Je schrijft "een kabeltje als deze", maar daar zit een USB-aansluiting aan. Je bedoelt zo'n kabel zonder USB-deel? Die gaat waarschijnlijk niet passen op de CD-wisselaaraansluiting: dat is namelijk geen Aux.

Overigens: juist deze kabel zou wel kunnen passen met aangesloten Parrott, aangezien hij op de CD-wisselaar aansluiting moet worden gezet. Die zou bij jou onbezet zijn, al weet ik niet of een Swing zo'n CD-wisselaaraansluiting heeft. Maar goed, dan heb je USB, geen Aux.

Ik vraag mij af of je de Aux-aansluiting (in principe een snoertje van je tunnel naar de radio) niet zou kunnen verplaatsen naar een punt dat je beter past ivm je telefoon.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Dat kabeltje is alleen geschikt voor een USB-stick. Dat gaat nooit werken om de podcast op je radio te krijgen. Ik sluit me aan bij het advies van @Rallye : Gewoon met je aux-aansluiting werken.
 
Mmm.. ja, ik was in de veronderstelling dat ik wel kon "streamen" vanaf de telefoon, over de USB naar de radioaansluiting. Maar na een beetje google'en begrijp ik dat voor android dit eigenlijk niet kan. Bluetooth is nu geen optie, want dan heb ik geen verbinding meer met de Parrot.. dus de auxilairy-aansluiting zal het moeten worden.

De suggestie die kabel te verplaatsen vindt ik een goede, heeft iemande een idee van hoeveel werk dat is/ hoe die kabeltjes allemaal lopen en wat ik allemaal los moet schroeven om dat te verplaatsen. Of zit er aan de achterkant van de Swing ook gewoon een jack 2.0 kabel die ik dan zou kunnen splitten of vervangen?
 

Fabia 123

Forumguru
@Lieven89,


Wanneer de muziek in een telefoon Ipod mp3speler of zoiets staat kan je die met een kabeltje aan dejackplug aansluiten en in de aux stand op radio alles prima afluisteren. Ik had mijn telefoon of Ipod dan op de rechter stoel of in het bakje onder de radio.

Wanneer de afstand tot de telefoon te groot is kan je een extra mp3 speler aanschaffen en daar de muziek in doen.
 
Bovenaan Onderaan