12.500 km met de SC2 1.6TDI ABL

hemi24

Forumguru
Motor ver uit elkaar gehaald?!? Als ik je verhaal zo lees hebben ze alleen de kop gedemonteerd, toch?

Ik blijf me nog steeds afvragen hoe het nu staat met de staat van de filters in het achterliggende uitlaatsysteem, die hebben aardig wat olie voor de kiezen gekregen..!
 
@hemi24 eigenlijk geen idee hoe ver ze zijn gegaan... Filter klopt want is nog ter sprake gekomen. Totale rekening was 3500eur maar die is voor rekening van Skoda.
 

Venom

Nieuw lid
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de service van de garage! Ben zeer benieuwd of het olieverbruik nu afneemt en het probleem is verholpen, onderwerp nog even in de gaten houden dus ;)
 

Miez1

Forumguru
Hi Bob,

Goed verhaal van de garage. En ik denk dat de filters en uitlaat wel gediagnosticeerd zullen zijn op afwijkingen.

Veel plezier weer van je mooie koets!

(wanneer gaan de veertjes eronder?)

grt.

Miez
 

joergarms

Senior Member
Goed verhaal, en zo te horen heel netjes opgelost door je dealer en Pon. Zo kan het dus ook. Nu te hopen dat die diagnose de daadwerkelijke boosdoener is geweest. Maar dat merk je snel genoeg.
Veel plezierige km's.
 

Ericw

Forumguru
Hoi Bob,

Netjes van de dealer/PON, kun je weer genieten van je Superb!

Heb er zelf nu alweer 17.000km opzitten sinds half augustus.......... en nog steeds erg veel (rij)plezier van m'n SC2 met 1,6TDI!
Olieverbruik is nihil en het brandstofverbruik ligt ook erg laag, zit nu gemiddeld over die 17.000km: 1 op 20 :xyxthumbs:

Zijn wel een aantal "mindere" zaken die ik toch even wil benoemen:

Aandrijflijn
-
Motor mist wat kracht onderin (onder de 1500rpm)
- Gat tussen 2de en 3de versnelling is (te) groot waardoor bij rustig rijden het toerental in de 3 wat te laag uitkomt, staat tegenover dat hij erg stil is.

Onderstel
- Rechtuitstabiliteit zou wat beter kunnen. Merk dat ik vaak kleine correctie moet uitvoeren, zeker met (veel) wind. Dit is meer dan bij m'n vorige Passat Variant.
- Auto lijkt wat zwaarder aan de voorkant waardoor er iets meer onderstuur is dan bij de Passat.

Verder ben ik erg tevreden met deze mooie en fijn rijdende auto.
Krijg er ook nog steeds positieve reactie op, zeker als men een keertje meerijdt. :winkie:

Eric.
 
Het olieverbuik behoord inmiddels tot het verleden, daar is nog wel een extra vervanging bijgekomen (klepdeksel icm carterontluchter) maar eenmaal weer rijdende vergeet je "de ellende" zijn, en hoe zou dat nu komen!

@Eric ik zie dat je je greenline embleem aan de voorzijde hebt verwijderd, zelf gedaan?

Grt. Bob
 
Lieden,

Inmiddels staat de teller op 30000Km en gaat hij vrijdag voor een eerste reguliere beurt naar MS in Heemstede. Na het olieverbuik geen problemen meer ondervonden en dus heerlijk de km's kunnen rijden.

Ik laat dan direct een kleine modificatie uitvoeren, genaamd Eibach... Hikte er al sinds de aanschaf tegenaan en zet nu (eindelijk) door..
Ben zeer benieuwd, foto's volgen!

Grt. Bob
 
Bovenaan Onderaan