100.000 km test van S2 1.8 TSI DSG bij Autozeitung.

RayDelft

Forumguru
Overigens zoop de auto in de test flink. Kennelijk hebben ze er vlot mee gereden. Overigens schrijven ze wel dat hij vaak flink zwaar beladen was. Onder het artikel staat een link naar een ander artikel met een vergelijk met de Mercedes C klasse. Niet lezen als je een Mercedes C hebt. :eek:
 

andrehj

Forumguru
Dit was een test in Duitsland. En als je volgas met een volbeladen auto over de Autobahn knalt, gaat het verbruik wel omhoog... De berijders reden immers niet in hun eigen auto, en hoefden ook zelf de benzine niet te betalen. Dan is er natuurlijk niet zoveel wat je tegen houdt om eens lekker door te rijden.
 

MarcoO2

Forumguru
Die 1.8TSI is gewoon een dorstig blok, tenzij je 'm met fluwelen voet bediend. Een gebruik van 1:10 à 1:11 is heel normaal met dat blok.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb die 1.8TSi ook in een Superb gehad en vond hem in de lage versnellingen ook altijd wel bonken als ik hem gewoon in z'n D had. Ik zette hem dan ook vaak in de Sportstand en dat ging veel beter. Ik stond alleen wel regelmatig bovenaan in de lijst van hoge verbruikers.....::grin:
 

TDI_DSG

Senior Member
Mijn 1.8 tsi dsg combi loopt op de winterbanden tussen de 1 op 13 en de 1 op 14.5. Op de 18 inch zomerbanden loop hij tussen de 1 op 12 en de 1 op 13.5. Zeker geen veelgebruiker dus en ik bedien hem echt niet altijd met een fluwelen voet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heeft ook te maken met het soort ritten dat je rijdt. Ik denk dat 1 op 10 met zo'n motor vrij normaal is, vergelijkbaar met een ongeblazen 2.0. Tenminste, wanneer je een groot deel van de kilometers op de snelweg rijdt met 120 (+). Rijd je daarentegen relatief veel op 80 km wegen, dan wordt het een ander verhaal. Zonder dit soort essentiele informatie zijn dit soort meldingen vrij weinig zeggend
 

turboturbo

Forumguru
'...op de DSG na...' vind ik trouwens nogal wat, wat er weliswaar niet in 1 keer helemaal stuk ging, maar slecht(er ging) functioneerde.
Ik bedoel: na 1 ton een geheel nieuwe versnellingsbak, we hebben het niet over een synchromesh ringetje die wat vlotter versleet o.i.d.

Het was Skoda dan ook wel geraaien om dit test-exemplaar uitdrukkelijk onder garantie te vervangen. Of gaat zoiets anoniem / weet de dealer niet of ze een door journalisten geteste duurtester ter onderhoud aangeboden krijgen?
 
Bovenaan Onderaan