1.9 TDi met dubbele uitlaat

santo

Lid
Vandaag ben ik mijn S2 1.9 TDi Elegance gaan ophalen bij de dealer en tot mijn grote verbazing zag ik dat er een dubbele uitlaat op zat !

Ik heb geen dubbele uitlaat besteld en volgens de website en brochures is dit niet standaard op een 1.9 TDI en 1.4 TSi.

Zijn er nog mensen die een 1.9 TDi hebben en zo ja zat er bij hen een dubbele uitlaat onder ?
 

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Veel fijne en veilige km-ers gewenst!

alle tdi's hebben een dubbele uitlaat :confused:

Ik denk dat je bedoeld dat ie rechte eindpijpen heeft ipv naar de grond gebogen. Volgens mij kan en mag dat tegenwoordig vanwege de roetfilters.
 

santo

Lid
@jpieburb:
Nee, ik bedoel dat de uitlaat een dubbele pijp heeft, zoals in de afbeelding hieronder (maar dan wel gebogen en niet recht zoals op de foto)
 

Bijlagen

  • dubbele_decoratieve_uitlaat.jpg
    dubbele_decoratieve_uitlaat.jpg
    13,9 KB · Weergaven: 121

santo

Lid
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Veel fijne en veilige km-ers gewenst!

alle tdi's hebben een dubbele uitlaat :confused:

Ik denk dat je bedoeld dat ie rechte eindpijpen heeft ipv naar de grond gebogen. Volgens mij kan en mag dat tegenwoordig vanwege de roetfilters.

bedankt, dat zal niet mankeren denk ik

Misschien heb ik het dan verkeerd geinterpreteerd, maar ik had begrepen dat het een enkele (gebogen) uitlaatpijp zou zijn, maar het zijn dus 2 gebogen uitlaatpijpen
(foto hierboven toont rechte uitlaatpijpen, wat dus niet helemaal correct is)
 

Ronnie

Forumguru
Vandaag ben ik mijn S2 1.9 TDi Elegance gaan ophalen bij de dealer en tot mijn grote verbazing zag ik dat er een dubbele uitlaat op zat !

Ik heb geen dubbele uitlaat besteld en volgens de website en brochures is dit niet standaard op een 1.9 TDI en 1.4 TSi.

Zijn er nog mensen die een 1.9 TDi hebben en zo ja zat er bij hen een dubbele uitlaat onder ?

Een dubbele uitlaat wordt gemonteerd om de omvang van de uitlaat onder de auto te beperken, ruimtebesparing/vlakke bodem. Door 2 uilaatpijpen te nemen is in principe de diameter gelijk aan een dikke pijp.
De turbo draait het best met zo weinig mogelijk tegendruk, dus met een zo groot mogelijke uitlaatdiameter.
 
Vandaag ben ik mijn S2 1.9 TDi Elegance gaan ophalen bij de dealer en tot mijn grote verbazing zag ik dat er een dubbele uitlaat op zat !

Ik heb geen dubbele uitlaat besteld en volgens de website en brochures is dit niet standaard op een 1.9 TDI en 1.4 TSi.

Zijn er nog mensen die een 1.9 TDi hebben en zo ja zat er bij hen een dubbele uitlaat onder ?
Hey Santo,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je aanwinst. Maar even voor de goede orde, je schrijft een 1.9 TDI Elegance opgehaald te hebben.... De Elegance is toch alleen te leveren icm een 2.0TDI??? Of vergis ik me nu verschrikkelijk.

Jurgen
 

HWH

Lid
Vandaag ben ik mijn S2 1.9 TDi Elegance gaan ophalen bij de dealer en tot mijn grote verbazing zag ik dat er een dubbele uitlaat op zat !

Ik heb geen dubbele uitlaat besteld en volgens de website en brochures is dit niet standaard op een 1.9 TDI en 1.4 TSi.

Zijn er nog mensen die een 1.9 TDi hebben en zo ja zat er bij hen een dubbele uitlaat onder ?

De 1.9 tdi en de 1.4 tsi hebben wel een dubbele uitlaat maar geen verchroomd sierstuk. Tenzij dat er nu wel op zit. Bovendien zouden de pijpen naar de grond gebogen zijn. Dat chromen sierstuk is bij te bestellen voor 92 euro. Mooie bak trouwens. Krijg je die afdekhoes er ook bij:uitlachen:
 

santo

Lid
Hey Jurgen, ik vrees dat je je verschrikkelijk vergist ;)

Een 1.9 TDi is in 4 uitvoeringen verkrijgbaar (althans toch hier in BE):
- greenline
- classic
- Ambiente
- Elegance
 

santo

Lid
De 1.9 tdi en de 1.4 tsi hebben wel een dubbele uitlaat maar geen verchroomd sierstuk. Tenzij dat er nu wel op zit. Bovendien zouden de pijpen naar de grond gebogen zijn. Dat chromen sierstuk is bij te bestellen voor 92 euro. Mooie bak trouwens. Krijg je die afdekhoes er ook bij:uitlachen:

Ah, dan zal ik het wel degelijk verkeerd geinterpreteerd hebben.
Een verchroomd sierstuk zit er inderdaad niet op, de dubbele gebogen pijp is wel aanwezig.

Dat verchroomd sierstuk is voor mij niet echt nodig, maar die dubbele pijp vind ik toch wel fijn :xyxthumbs:
 

MarcoO2

Forumguru
ik heb zo;n sierstuk erop zitten (overigens voor slechts 62 euro) en ben daar wel erg blij mee. Geeft 't net ff iets extra's!
 
Hey Jurgen, ik vrees dat je je verschrikkelijk vergist ;)

Een 1.9 TDi is in 4 uitvoeringen verkrijgbaar (althans toch hier in BE):
- greenline
- classic
- Ambiente
- Elegance
Ah, dat zal het zijn denk ik..... In NL is alleen de Greenline, Comfort en Ambiente te bestellen met een 1.9TDI... Jammer voor ons hollanders :(
 

santo

Lid
ik heb zo;n sierstuk erop zitten (overigens voor slechts 62 euro) en ben daar wel erg blij mee. Geeft 't net ff iets extra's!

Hey Marco, zo'n sierstuk zal het zeker nog wel mooier maken, daar twijfel ik niet aan.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik het niet mooi zou gevonden hebben mocht het maar een enkele uitlaatpijp geweest zijn.
Maar gezien ik al ietsjes over m'n budget zat, kon ik toch sowieso het sierstuk niet meer nemen en moest ik me tevreden stellen met de standaard uitvoering van de uitlaat.
Gelukkig blijkt dat nu dus toch een dubbele uitlaatpijp te zijn waardoor ik zeker de behoefte niet meer heb om daar het sierstuk alsnog aan toe te voegen.
 

HWH

Lid
ik heb zo;n sierstuk erop zitten (overigens voor slechts 62 euro) en ben daar wel erg blij mee. Geeft 't net ff iets extra's!

Kijk dat scheelt weer dertig euro. Altijd goed in deze tijden van kredietcrisis (kan het woord niet meer horen...)..hoop dat mijn dealer ook deze prijs hanteert.
 

Bartez

Lid
Kijk dat scheelt weer dertig euro. Altijd goed in deze tijden van kredietcrisis (kan het woord niet meer horen...)..hoop dat mijn dealer ook deze prijs hanteert.

Helaas....die prijs is alleen voor de Octavia zover ik weet....de mijne kost ook 92 euro, voor de S2 dus....voor een beetje chroom best veel :biggthumpdown:...maar het oog wil ook wat :super:
 
Helaas....die prijs is alleen voor de Octavia zover ik weet....de mijne kost ook 92 euro, voor de S2 dus....voor een beetje chroom best veel :biggthumpdown:...maar het oog wil ook wat :super:

Ben het met je eens qua kosten, maar het ziet er zeer goed uit !!
 
Ik heb ook een 1.9tdi Elegance met DPF.
Deze heeft ook een dubbele rechte uitlaat, maar wel niet zo één chroom blinkend exemplaar...
Ik denk dat omwille van de elegance uitvoering dat dit een rechte is, de andere versies hebben een dubbele gebogen uitlaat. (heb ik mij laten vertellen door de garagist)
 

santo

Lid
Ik heb ook een 1.9tdi Elegance met DPF.
Deze heeft ook een dubbele rechte uitlaat, maar wel niet zo één chroom blinkend exemplaar...
Ik denk dat omwille van de elegance uitvoering dat dit een rechte is, de andere versies hebben een dubbele gebogen uitlaat. (heb ik mij laten vertellen door de garagist)

De mijne heeft wel degelijk een gebogen (dubbele) uitlaat, maar misschien komt dat omdat de mijne zonder DPF is ?
 

Swiss

Actief lid
Normaal gezien hebben diesels naar beneden gebogen uitlaatpijpen omwille van de roetuitstoot. De roet moet naar de grond blazen, niet recht de lucht in. Een wagen met DPF heeft amper roetuitstoot, dus daarom misschien de rechte pijpjes?

Greetz,
Swiss
 
Normaal gezien hebben diesels naar beneden gebogen uitlaatpijpen omwille van de roetuitstoot. De roet moet naar de grond blazen, niet recht de lucht in. Een wagen met DPF heeft amper roetuitstoot, dus daarom misschien de rechte pijpjes?

Greetz,
Swiss

Makes sense!!
Zou kunnen, dan sloeg mijn garagist wel de bal mis met te beweren dat het was omdat ik een elegance had.
Nu iemand hierop reageren met een DPF en een ambiente-, greenline- of classic uitvoering en we zijn uit het mysterie!
 
Bovenaan Onderaan