1.8 TSI schokt/trilt/schud bij starten

Jojo19

Nieuw lid
Hallo,

Sinds 5 maanden ben ik nu eigenaar van een Skoda Octavia uit 2009 met een 1.8TSI (ik zal mij later nog even voorstellen in het betreffende sub-forum).

In het begin trilde de motor wel eens tijdens het starten en verdween dat binnen een paar seconden. De verkoper zei dat dit normaal was voor deze motor. Echter, de laatste tijd trilt hij soms zo erg dat ik me toch afvraag of er niet iets aan de hand is. Voor de rest heeft de auto nergens last van (geen ratel, vermogensverlies, veel olie etc.) behalve dat die bij het wegrijden erg snel wilt afslaan.

Is dit inderdaad normaal voor deze motor (en ook in deze mate) of zit er misschien toch iets meer achter? Heb nog 1 maand garantie dus zodoende dat deze vraag nu speelde.

Alvast dank!
 

Duijzer

Donateur
Het zou kunnen dat je koppeling niet meer helemaal goed ontkoppeld. Of een motorsteun is versleten. Zit je koppelingspedaal heel hoog?
Of voel je een dreun door de auto als je bij optrekken plotseling gas loslaat?
 

Highway

Forumguru
1.8 tsi uit een Superb 2 uit 2010. Ik herken dit probleem niet. Motor draait soepel. Het kunnen heel veel dingen zijn. Vervuilde kleppen, bogies of bobine, een sensor. Ga zo maar door.

Hoe is de auto onderhouden, en hoeveel km heeft die gelopen? Wat weet je verder over het onderhoud van deze auto? Aan de hand daarvan zou je mogelijk al een aantal dingen uit kunnen sluiten.
 
Bovenaan Onderaan